[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:08

LianaDV schreef:
Oh super! Lijkt me echt een handig zadel, ik ga wss wel een tweedehandsje kopen.
Het zadel testen is nogal lastig want ik woon in België :n

Ja hoor, gewoon testzadel aanvragen bij beterboomloos.be
Wij hebben er net een week testen opzitten, gisteren is die retour gegaan. super service!

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:11

Duhelo schreef:
LianaDV schreef:
Oh super! Lijkt me echt een handig zadel, ik ga wss wel een tweedehandsje kopen.

Wij hebben er net een week testen opzitten, gisteren is die retour gegaan. super service!

Ik zie in je profiel dat jij ook een stevig trekpaard hebt, welk model heb jij genomen?
Ligt er goed stevig op? Ik heb altijd schrik dat het zou gaan schuiven omdat het zo ronde paarden zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:15

Marocje schreef:
Je mag mijn Ghost weleens proberen?

daar pas ik niet in maar lief van je ;)

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:19

Bij Ghost is het zo dat de basis hetzelfde is, bij ieder model (oke, de USA heeft er nog een skirt tussen, maar dat veranderd niet veel aan het zit gevoel, daar zitten nog weer kussens onder), op bambino, piccolo en normaal na, qua lengte.
Het is belangrijk dat de basis past. Past deze, dan kan er gekeken worden naar welke zitting geschikt is voor de ruiter

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:21

LianaDV schreef:
Duhelo schreef:
LianaDV schreef:

Ik zie in je profiel dat jij ook een stevig trekpaard hebt, welk model heb jij genomen?
Ligt er goed stevig op? Ik heb altijd schrik dat het zou gaan schuiven omdat het zo ronde paarden zijn :P

Stevig is licht uitgedrukt, de jongste is 1.75 en weegt bijna 1000 kilo :D

Ik heb de roma erop (ervaring leert me dat iets méér zadel beter blijft liggen dan minder zadel). Wel gebruik ik een sympanova burionipad en een FRA singel, zadel ligt bij goed aansingelen als een huis.
Op mijn oudste, die wat minder rond is, gebruik ik de burioni fleecepad, op deze blijft het zelfs met niet zo goed aansingelen netjes liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:23

Buitenzinnig schreef:
Bij Ghost is het zo dat de basis hetzelfde is, bij ieder model (oke, de USA heeft er nog een skirt tussen, maar dat veranderd niet veel aan het zit gevoel, daar zitten nog weer kussens onder), op bambino, piccolo en normaal na, qua lengte.
Het is belangrijk dat de basis past. Past deze, dan kan er gekeken worden naar welke zitting geschikt is voor de ruiter

dank. ik wacht een pasconsult af, eens zien of het mijn pony zou passen.
(en mij).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:39

Anoniem schreef:
Buitenzinnig schreef:

dank. ik wacht een pasconsult af, eens zien of het mijn pony zou passen.
(en mij).

Bovenstaand geldt voor de nieuwe modellen van Ghost

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:32

@Duhelo, dankjewel :o

@Liana, ik rijd er ook mee op de Belg(Jes) van mijn vriendin. Ik heb zelfs scheerwol onder de pad en alles ligt vast. Mijn singel is nooit echt strak, ik gebruik wel een opstapje of de opstaphulp, ben zelf niet van de lenigste en dan schuift het zadel. Mijn vriendin daarentegen (23 jaar jonger) kan er zo op zonder dat alles wegdraait...ik geef het toe, moet dringend wat gaan doen aan de lenigheid :D

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:39

Haha, ik ben ook niet lenig hoor :P
Ik zal ook best een opstapje nemen :)
Dat is wel handig natuurlijk, ik heb ook nog een draver die iets minder rond is, daar zal de Ghost ook wel op passen he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:19

Hoe zit het met druk plek ervaringen met ghost
Is daar een overeenkomst in of pure pech

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:34

Waar zijn de drukplekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:40

Ik heb ze njet hoor maar hoor en lees wel eens wat.
Dus was benieuwd of het bij die gebruikers pure pech is, of dat er bv een verband is.

Ik ben nog oriënterende.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:51

Hier geen drukplekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:54

Rijd je er intensief mee?
Langere ritten?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:55

Darkchrystal, misschien is het ook wel een idee om eens terug te lezen in het topic. Over drukplekken bij Ghost is al een heleboel geschreven namelijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:56

Excuus. Ga ik zo even doen via de laptop

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:57

Ja, tot ongeveer 30 km. Heb net 3 wkn geleden de osteopaat erbij gehad voor controle en alles helemaal netjes en soepel. Niks te vinden. Dus het zadel gaat goed. Ik rij 2-3 x per week tussen de 15-30 km per rit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:00

Ik rijd nog wel graag langere ritjes maar ivm artrose en beschadiging straalbenen van pony,rustig tempo.
Mijn oorspronkelijke doel was tempo ritten en dat heb ik opgegeven,
ben allang blij dat we nog kunnen rijden.
Dus lekker stappen, drafje, galopje, op zijn kunnen en willen.
En dan max 3 maal per week en de rest wat werk aan de hand.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:45

Ik mag na maar 1 weekje testen natuurlijk nog niet echt meepraten over drukplekken en dergelijke, maar ik had wel een rare zweetafdruk. Heb ook foto's in dit topic gezet. Bleek aan de sympanova pad te liggen, heb 2 dagen later een extra dekje van synthetisch wol onder de pad gelegd en nergens meer last van. Denk dat het vaak ook een beetje zoeken naar de juiste combinatie is?

Mijn zadel komt morgen *\%/*
Echt veel sneller dan verwacht! Ben helemaal blij!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:07

Hier tot nu toe max 20 km gereden, maar ook geen last van drukplekken oid op de rug.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:35

Gisteren is Lilianne bij ons langs geweest om de Wellington te testen. Beviel zo goed dat ik hem meteen besteld heb! De zit is zeker iets smaller dan m'n Barrydale en heeft enkel zweetblad wat ook scheelt, vond het qua rijden echt net een dressuurzadel, mede door de wrongen. Hopelijk kan de Wellington deze maand nog geleverd worden, de Barrydale probeer ik dan te verkopen.

Nog een vraag over pads, heb een Barefoot pad met geschoren wol aan de onderzijde. Na het rijden laat ik het drogen en voordat ik er weer mee ga rijden haal ik er een haarborstel over om vuil en opgedroogd zweet te verwijderen. Alleen ontstaat er na een poosje echt een harde aangekoekte rand aan de achterzijde die niet uit te borstelen is, beetje vervilt vuil-achtig, en die pads zijn ook niet echt geschikt om veel te wassen. Misschien omdat m'n paard wat meer zweet of zo, zeker in de zomer, voorheen waste ik een normaal dekje meestal na 2x gebruiken. Iemand ervaring mee, hoe onderhouden jullie je pads? Heb nu een Grandeur pad besteld met synthetisch vacht onderzijde misschien is dat wat meer klontvrij te houden. Heb ook een halfpad maar m'n paard reageert heel slecht op dat stroeve materiaal aan de onderzijde, veel andere opties zijn er niet echt. Kifra heeft echt schapenvel aan onderzijde maar moet voor de Wellington een Londen maat 2 model pad hebben en die heeft Kifra niet, en heb liever vierkant model.

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:47

Ik heb gelezen dat als je een 'halfpad' onder je zadel legt je er met een gewoon dekje onder kan rijden.
Klopt dat?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:18

Ik heb een barefoot halfpad voor m'n witte dekje op wedstrijden. De halfpad komt op de rug van je paard, daarop een normaal dekje en dan je zadel. Ik heb wel m'n witte dekje aan de onderzijde voorzien van 2 stroken klittenband die bij de halfpad geleverd werd, de halfpad heeft ook klittenband aan de bovenzijde waardoor het dekje niet kan schuiven omdat de halfpad een bevestiging mist die de barefootdekken wel hebben. Rij ook wel eens met de halfpad met een gewoon dekje zonder klittenband, maar heb zelf een extra bevestiging aan de achterzijde van de halfpad gemaakt zodat de boel niet kan schuiven, zonder dat kan het dus wel schuiven. Mijn paard reageert niet goed op de anti-slip onderzijde van de halfpad dus ben van plan m'n halfpad + aangepaste witte dekje binnenkort te verkopen, start mijn paard ook niet meer.

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:42

Oké bedankt voor de uitleg!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:52