Ik neig ook naar boomloos voor mijn (nu) 3,5 jarige ruin. M'n zus heeft een prachtige Bob Marshall gekocht die op haar beide paarden past (merrie en haar zoon). De merrie loopt er zoveel beter onder dus ja... ik denk dat ik om ben, nu maar vast gaan sparen Nog geen haast want vorige week ook weer door de osteo bevestigd dat beide jonge paarden nog volop in ontwikkeling zijn. Mooie zadels komen hier voorbij!
Haha, ja dat weet ik maar vond het niet zo relevant om het hele verslag hier te typen (en geen zin ) maar iig genoeg om te weten dat ik er nog niet op ga
Je kan de London op bestelling in het bruin laten maken
In principe doen ze tegenwoordig vrij veel op bestelling, qua kleine aanpassingen zoals een ander kleurtje, een fork i.p.v. een pommel of andersom, klittenband cantle.....dat soort dingen. Maar elke bestelling schuift wel achteraan de al gemaakte productieplanning voor de komende 3 maanden dus je hebt wel met een levertijd te maken.
En omdat er speciaal iemand dat ene zadel moet maken (1 speciaal zadel maken kost meer moeite dan een productielijn van tientallen dezelfde zadels) komt er een toeslag op de prijs van meestal 150 euro.
Zo kan je dus bvb. een bruine London maat 0 laten maken, met of zonder velcro cantle, met pommelmaat naar keuze voor de normale prijs van de London + 150 euro
Ik had een vraagje. Ik heb een barefoot cherokee op proef en ik ik zag gister dat de zweetafdruk alleen op het achterste gedeelte van de rug was. Paard was niet heel erg bezweet, en zn hele rug voelde wel warm naast zijn ruggegraat. Ook viel me op dat de pad het achterste deel viezer is dan het gedeelte waar ik ongeveer zit. Maar is dit dan een teken dat de drukverdeling niet goed is? Zadel blijft mooi liggen tijdens het opstappen en rijden. Ik had niet intensief gereden, voornamelijk stap en af en toe een kort drafje.
Kitty_
Geplaatst: 04-08-15 11:23
Ook ik ben als het goed is deze week in het bezit van een spookje Ik heb vorige week een 20 keer gebruikte Ghost Quevis op de kop kunnen tikken. Helaas wel bruin met zwart en niet geheel bruin zoals mijn voorkeur heeft, maar ach...
Ik kan nu lekker aan de knutsel met gekleurde seatsavers en er een paarse Kifra-western onder gooien
Mijn Barefoot Notting Hill blijft uiteraard gewoon, want geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn zalig zittende Barefootje weg te doen, die blijf ik ook gewoon gebruiken
De zweetafdruk begint altijd aan de achterkant, daarna aan de voorkant, en als paard dan nog langer / meer zweet dan vult de zweetplek steeds meer op naar het midden toe. Todat alles nat is behalve de ruggengraat.
Gaat het zweten dan nòg een tandje harder dan trekt de natte plek zelfs ook over de ruggengraat heen
Het zwarte huidvet zie je eigenlijk altijd aan de randjes, en vooral aan de achterkant van het zadel. Als je echt een heel pittige rit maakt (na een lange strandrit had Rena het altijd ) dan zie je zelfs dat er van die vieze harde zwarte strepen achter het zadel ontstaan.
Gaaf zadel Kitty, en idd als het je kleur niet is gewoon lekker een heerlijk schaapje er op Krijg je ze binnenkort binnen? Ben echt heel benieuwd of het past op de ghost!