Safiera schreef:Buitenzinnig: Dat ziet er interessant uit! Wat kost jullie BuitenZinnige Opstaphulp?
Vinden paarden het niet vervelend, de druk bij hun been? Want er staat wel een heel coole Fjord op het filmpje geloof ik.
Plus de vraag of het veilig is, je kunt met je voet toch blijven hangen in die lus? Dat vind ik een beetje eng. Heb een pony die wel vaker begint te drentelen bij het opstappen. Al lijkt de hulp me ideaal voor opstappen bij mijn schuivende zadel als ik alleen zou zijn, en natuurlijk ook voor zonder zadel of met BBP rijden.
Welke BBP hebben jullie daar op dat filmpje? Vind 'm erg mooi en zou zoiets best wel eens willen testen.
Wie nu intekent op de BuitenZinnige Opstap Hulp heeft hem voor € 42,50 in huis.(dus geen extra verzendkosten)
Het is aan te bevelen om je paard even te laten wennen aan het gevoel van die band om hun been en over de rug, dan langzaak de druk opvoeren. De druk komt - in tegenstelling tot wat je verwacht - op de rug en niet rond het been. We hebben dat op onszelf getest. Ik kan Ron niet optillen, maar Ron mij wel, dus Ron heeft de band om zijn been gedaan en over zijn rug gelegd en dan via de schouder naar voren en vervolgens ben ik in de lus gaan staan - dat was gevoeliger op de rug, niet in zijn lies. Vandaar dat we ook aanbevelen om hem altijd te gebruiken in combinatie met barebackpad of zadel. (of een bontje om de band te doen waar hij over de wervel ligt) Bedenk ook dat je niet een half uur aan het opstappen bent - maar slechts een paar tellen.
Je kunt met je voet ook in de beugel blijven hangen. Het voetbed is van dik nopjes rubber, dat maakt dat je er niet in (of uit) schuift en dat de lus open blijft staan. Direct na het opstappen maak je de opstap hulp los van het paard en van je eigen been. Vervolgens open je beide gespen en dan heb je een lang eind, waarvan de uiteinden in elkaar passen. Dat kan je om je lijf wikkelen, om de hals van het paard (extra handvatje) of uiteraard in een rugzakje of zadeltasje doen. Het weegt niks en neemt niet heel veel plek in.
Drentelen is iets wat je je pony af zou kunnen leren en misschien doet hij/zij dat minder zodra je met de opstap hulp opstapt?
Wij hebben de Christ Iberica en er kan getest worden - kijk maar op de site.