Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fauvetje

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:08

Het riempje aan de mond is bij ons echt gigantisch te klein... terwijl de rest wel goed past.
Ik heb het gevoel dat ik haar mond echt toe snoer, nog iemand dit probleem?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:16

Ik heb toen ik het hoofdstel net had een gaatje bijgemaakt in dat riempje. Door gebruik rekt het leer, of wordt het soepeler, weet niet precies, maar ik kwam uiteindelijk op het tweede gaatje uit. Als het giga te klein is dan weet ik niet het helpt om er een gaatje bij te maken.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:38

Jaime_ schreef:
Lotje5lotje, die heb ik inderdaad ook gezien, vind hem ontzettend gaaf, maar de aanschafprijs is toch echt te gek voor mij :P

Annemeik, ik vind hem rechts denk ik beter zitten.. Ik heb trouwens de bitriempjes andersom, dus het gespje heb ik bovenaan en niet het gespje bij het bit.. En je keelriem hoort eigenlijk meer op de wang, niet eronder, als je snapt wat ik bedoel :P

Ik heb de competition ook besteld en in voorbereiding alvast wat filmpjes op YouTube bekeken hoe je het hoofdstel goed passend maakt. Ik heb voor mijn paard die normaal Full heeft op advies van de Paardendrogist de ExtraFull besteld, ze worden nl vrij vaak teruggestuurd omdat ze te klein blijken. Ik deel nog even het filmpje waarin op het eind ook een aantal "pasfouten" worden genoemd waaronder het verkeerd om vastmaken van de bitriempjes. Ik had begrepen dat de "keelriem" in een kuiltje voor de wang zeg maar moet vallen of vergis ik me nu?

http://m.youtube.com/watch?v=qDX2ueu7jbs

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:51

Hoi ik heb nog een vraagje, kan je het hoofdstel ook gewoon gebruiken voor het longeren? Vb met hulpteugels!?

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:45

Als je de Multi hebt kun je het touw ook op de neus vast maken daar kan je mee longeren.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:58

Ik heb de competition, daar kun je ook gewoon mee longeren hoor, ik maak de lijn vast met mijn 'handige longeerbandje' die door bitring en om de neusriem gaat. :-)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:11

Ik longeer met de longeerlijn door de binnenste bitring, over het hoofd, aan de buitenste bitring vast.

Irisx233

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:17

Hoi , ik kom even binnenvallen !
Gebruikt sinds een paar maanden ook de rambo competition en ben er erg tevereden over. Fijn hoofdstel met goede kwaliteit leer en het belangrijkste mijn paard is er ook blij mee , loopt er erg fijn mee.
Helaas past mijn mooie bling frontriem niet op dit hoofdstel doordat de lusjes echt te groot zijn.
Aangezien ik het beetje bling toch wel mis is mijn vraag aan jullie hoe doen jullie dit ?
En welke frontriemen passen goed op dit hoofdstel ?
Ik hoor het graag :D

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:02

Ukie maakt leuke frontriemen voor de Micklem, niet duur ook!

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:07

Ik heb er een van frontriemdesign.
IK heb zelf de lussen kleiner gemaakt...:-)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:47

Ik heb nu een Rossner frontriempje bij de Divoza gehaald, die lussen zijn ook niet zo groot.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:52

Ik heb bij een schoenmaker de lusjes iets krapper laten stikken.
Dat was een paar tellen werk, het kostte me 5 Euro.

Irisx233

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:01

Oh super bedankt voor de reactie's.
Die van de schoenmaker , dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
Binnenkort even kijken naar een leuke bij divoza en anders hou ik de frontriemen van ukie in mijn achterhoofd :)

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:30

Handig topic! Lees al een tijdje mee, het hoofdstel spreekt me erg aan.

Ik heb nu van een stalgenootje haar micklem multibridle te leen, helaas vanwege het weer nog niet uit kunnen proberen... Erg fijn dat ik hem eerst uit kan proberen, ik wil graag ook bitloos gaan rijden met mijn haflinger en hoop zo uit te vinden of het iets voor ons is. En de anatomische vorm van het hoofdstel spreekt me ook erg aan.

Nu gaf mijn stalgenootje wel aan (van wie het hoofdstel is) dat ze het leer niet heel geweldig vond en sommige ringetjes snel lelijk werden. Heeft iemand hier ook 'problemen' mee of zou het een productiefout oid zijn?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:28

Welke heb je te leen? De Multi of de competition? Ik heb zelf de competition, en die heeft roestvrijstalen ringetjes, dus ik mag hopen dat die niet lelijk gaan worden..? Heb mijne ook nog niet zo heel lang, paar weken nu.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:54

Zit dit volgens jullie goed ?
Momenteel zitten de bitclips er nog aan, de neusriem is nu ook wat losser (extra gaatje ingestekt).
Afbeelding

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:58

Ik heb de Multi te leen. Ik wil er graag zowel bitloos als met bit mee kunnen rijden, ik begreep dat dat niet met de competition kan?

Ik heb hem vandaag gepast bij mijn haflinger, enkel past het eigenlijk goed enkel de keel/kaakriem wil niet zo goed dicht, vind hem naar mijn idee te strak zitten. Evt. zou ik er nog wel een gaatje bij kunnen maken als ik een eigen zou kopen, maar dat kan ik nu niet uitproberen :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:10

Ik heb wel bitloos gereden met mijn competition hoor, maar bij de Multi zitten er meer riempjes zodat je ook kin of kaakgekruisd kan rijden. Maar als sidepull doet de competition het ook prima.

Hij lijkt wel goed te zitten, Fauvetje, beetje strak misschien, maar je zegt al dat je er een gaatje bij had geprikt :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:05

Fauvetje schreef:
Zit dit volgens jullie goed ?
Momenteel zitten de bitclips er nog aan, de neusriem is nu ook wat losser (extra gaatje ingestekt).
[ Afbeelding ]

vind hem teveel nog op het jukbeen liggen, zo op de foto te zien, miss gaatje langer proberen

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:11

Ik heb veel van het topic gelezen maar niet alle pagina's haha

Ik ben op zoek naar een Micklem Bridle maar een minder saaie variant. (Sorry)
Ik weet dat in neumunster ,en indoor brabant dacht ik, een vrouw stond uit Duitsland met deze hoofdstellen.
En dan super veel varianten. Veel gezocht niks gevonden :+
Weet iemand misschien wie zei was of iemand anders\site met een grotere collectie van deze hoofdstellen??

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 01:12

Oh k ben ook wel heel benieuwd!

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:02

Ja is echt lastig! Heb er wel een paar in Zweden gevonden maar er moeten er dus nog veel meer zijn.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:13

Frontriem originele heb ik nog nieuw in de verpakking zitten evenals de bitloze onderdelen .
Qua frontriem heb ik een Wave waarvan de lusjes wel wat groot zijn maar toch zakt het niet naar beneden als ik t hoofdstel aanheb bij mijn dame ...
Achteraf gezien had ik even goed de competition kunnen kopen

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:02

Misschien een stomme vraag, maar is het mogelijk om bitloos op dit hoofdstel te rijden terwijl het paard wel een bit in heeft?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:17

FelineNanet schreef:
Misschien een stomme vraag, maar is het mogelijk om bitloos op dit hoofdstel te rijden terwijl het paard wel een bit in heeft?
Ik wilde dit proberen (sidepull) maar omdat ik klipjes aan mijn teugels heb rammelden die heel irritant tegen het bit aan.
Misschien als je de teugels gewoon aan de ringetjes knoopt kan het wel? Moeten de riempjes van het bit natuurlijk niet in de weg zitten..