[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:44

Ja dat zou helemaal super zijn. Vind 35 euro voor zo'n pad niet duur. Vind ze er ook echt mooi uit zien :j

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:53

Afbeelding
Deze van A&R lijkt toch wel veel op de barrydale. Ben wel benieuwd naar de echte kwaliteit, op ebay staat ie voor €189. Maar ik zou van zo'n prijs automatisch gaan twijfelen ja. Ook een hoop dressuurzadel modellen. Lijkt me wel mega interessant ze een keer te zien en te proberen. Kijken of je verschil kan voelen bv tussen zo één en een barefoot.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:58

De Barrydale heeft een seatsaver/kniewrongen ineen, dat is een heel ander model ;)Afbeelding

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:11

Haha ja, is ook zo. Maar toch, deed me d'r ergens wel aan denken. Misschien meer richting de lexington. ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:20

Denk dat die namakers inderdaad zo slim zijn om van verschillende zadels wat kenmerken samen te voegen tot een zogenaamd "eigen" model :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:25

Ja precies :j mooi mengelmoesje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:01

Je kan er ongetwijfeld best een leuk zadeltje tussen vinden hoor :j

Gewoon goed opletten of het een beetje recht is allemaal, niet te flodderig verwerkt is, stevige materialen en bevestigingen zijn gebruikt en in hoeverre de ruglijn een beetje anatomisch is en de pommel en cantle ook daadwerkelijk wat extra ruimte creëeren voor schoft en ruggengraat of er alleen maar op staat voor de sier zeg maar :P

Als je paard weinig rondingen heeft dan is het geen ramp wanneer een wat goedkoper zadel dat ook niet heeft.

Maar dus zeker even onder de seatsaver kijken naar in hoeverre de ruglijn er een schoftruimte in heeft zitten want dat bepaald voor een heel groot deel in hoeverre een zadel bruikbaar is op veel verschillende paarden en daar zit vaak het zwakke punt bij goedkopere zadels: wat minder degelijk materiaal, wat minder degelijke verwerking ervan en wat minder aandacht voor anatomische vormgeving...als het maar lijkt op duurdere merken is vaak het belangrijkste criterium maar waar en hoe de singelstoten en pommels enzo verder exact geplaatst worden, of hoe de cantle en fork precies gevormd zijn, daar kijken ze dan vaak niet echt goed naar waardoor de schoft weinig ruimte onder de pommel heeft en je billen weinig ruimte in de cantle hebben omdat de holling van de cantle raar vierkant is ofzo :P

Die Amarillo vind ik er toch vrij flut uitzien eigenlijk, met die fenders die door een biesje bij elkaar gehouden moeten worden :o

Ik zou dan persoonlijk een paar tientjes meer neertellen voor zo'n Startrekk-achtig zadel, dat ziet er toch een heel stuk minder lüllig uit en als die leerkwaliteit meevalt en de boel een beetje recht en okee in elkaar zit dan zijn dat toch hele leuke zadeltjes voor zo'n klein prijsje :)

Maar het kan toch eigenlijk niet echt verantwoord gemaakt worden voor die prijs zou je denken...?

Dergelijke zadels staan eigenlijk al jaren op Ebay maar je hoort er heel weinig over :)

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:40

Kan iemand mij mischien vertellen hoe flexibel de heavy duty inlage's zijn? Ik zit er aan te denken deze aan te schaffen voor onder mijn vps loze arizona maar ze moeten nog wel zo flexibel zijn dat ze de ietwat holle rug van poonwlief volgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:03

Ja kan ze gewoon zodanig buigen dat ze echt elke rug-ronding volgen, geen probleem :)

Je kan ze niet oprollen zeg maar, maar dat hoeft ook niet :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:11

Ik heb alles bijgelezen, ik reageer vanavond maar wilde jullie deze niet onthouden :D

Afbeelding

Nieuw touwhalster :D
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:25

Leuk kleurtje, staat moooooooi !

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:26

Staat mooi hoor :j Zaten die veertjes al aan het halster of heb je dat zelf zo gemaakt?

@Diva_Jenny: Ik gebruik ook de HD inlages en ze vormen heel mooi naar de rug. Het zijn absoluut geen stugge of onbuigbare inlages.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:38

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:41

De foto's zijn een beetje wazig, maar ik vind het er helemaal niet zo slecht uit zien!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:45

IPad kwaliteit

Ik vind het iig niet uitzien als zo'n replica van de Cheyenne... die zijn soms echt heel erg lelijk

Hier zit ook een cantle en fork in van Barefoot zelf, wat mij al net een stukje extra vertrouwen geeft. Dan nog een goede pad met stevige inlages en als het niks is kan ik hem altijd nog weg doen natuurlijk.

Ben nog met der aan het overleggen

Helemaal compleet met singel, 2 pads, hoofdstel, 2 bitten, teugels, fenders, beugels en 2 forks

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:47

Allemaal van Barefoot? Dat klinkt wel netjes. Mag ik vragen hoeveel ze ervoor vraagt? :o (mag via pb)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:52

De fork en cantle zijn van barefoot maar de rest niet. Echter ziet het er wel allemaal wel vrij netjes uit. Ik stuur je een pbtje

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:57

Oke bedankt voor de informatie over de heavy duty inlage's. Dan ga ik die binnenkort bestellen :D

Mooi touwhalster hierboven! Vind het een erg mooi kleurtje :j
Dat duitse boomloze zadel ziet er zo op de foto inderdaad niet verkeerd uit, ben wel benieuwd hoe die in het echt is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:02

Ohhh gaat het om dat model, die vind ik best leuk gelukt :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:03

Die zijn best mooi en je leest er best positieve dingen over..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:17

Oke als Bianca zegt dat die leuk is ben ik verkocht :')

Die deal gaan we rond maken! *\o/*

En mijn mooie barefoot cheyenne blijft ook gewoon liggen! Mijn mama gaat er woensdag voor het eerst mee rijden.. ben eens benieuwd hoe ze dat gaat vinden aangezien ze al niet stevig zit in een boomzadel :))

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:31

Ik vind alleen die fenders er niet al te geweldig uitzien. Voor de rest volgens mij een mooie deal denk ik.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:38

Ochja, die vallen nog opnieuw aan te schaffen want het kan zijn dat ze te lang zijn, ben namelijk maar 1.60 met korte beentjes :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:09

Donja, staat mooi!

Ben ook benieuwd naar het zadel M_hartje_M!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:23

Iemand interesse in zwarte fenders en hele donkerbruine westernbeugels?

Mogen echt voor een prikkie weg :)