[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skogan

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:58

Ondertussen zijn wij al dikke twee weken later en nog steeds geen reactie van Ghost France.. Ik heb vriendin die Barefoot wou proberen, maar heb ik haar doorgewezen naar Ghost. Ze vindt de Buttera prachtig en wil deze bestellen. Dus samen hebben we twee zadels in bestelling en niemand die ervoor zorgt dat deze bestelling plaatsneemt! Pffff... Vermoeiend zo service.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:59

Wat balen zeg Skogan....

Heerlijk Petrichor!! Ik wist wel dat dit een hele goede kanshebber was :D
Leuke foto ook, ziet er uit als een heerlijke rit :+:

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:06

Skogan schreef:
Ondertussen zijn wij al dikke twee weken later en nog steeds geen reactie van Ghost France.. Ik heb vriendin die Barefoot wou proberen, maar heb ik haar doorgewezen naar Ghost. Ze vindt de Buttera prachtig en wil deze bestellen. Dus samen hebben we twee zadels in bestelling en niemand die ervoor zorgt dat deze bestelling plaatsneemt! Pffff... Vermoeiend zo service.

Ik heb voor jou geen bestelling, voor zover ik kan nagaan - ik weet wel dat je in contact bent met Ghost Polen. Die zou het overnemen van Ghost France? Toch??? Omdat je het liever in je eigen taal bespreekt? :o?

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:22

Kwetal schreef:
Skogan schreef:

Ik heb voor jou geen bestelling, voor zover ik kan nagaan - ik weet wel dat je in contact bent met Ghost Polen. Die zou het overnemen van Ghost France? Toch??? Omdat je het liever in je eigen taal bespreekt? :o?

Ik had geen nieuws van Ghost France, dus toch Ghost Poland in kontakt geraken. Ze zei dat ze kan bestelling klaarmaken, maar had veel afspraken, dus had 1dag extra nodig. Dat was 4 dagen geleden. En sindsdien niks. En jullie zeiden dat normaal gesproken ik moet via Ghost France bestellen om niet de concurrentie te maken tussen de verkopers, dus ik ben wel beetje verdwaald.. Of dat wel of niet mag.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:29

Trouwens ik was ook in kontakt met Buitenzinnig, en die heeft mij super geholpen met antwoorden op mijn vragen, maar wou geen bestelling nemen om de reden die ik noem hoger.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:01

Skogan schreef:
Trouwens ik was ook in kontakt met Buitenzinnig, en die heeft mij super geholpen met antwoorden op mijn vragen, maar wou geen bestelling nemen om de reden die ik noem hoger.

Vervelend!

Ik zal voor jullie overleggen om jullie dan evt beude te helpen.
Wil je de naam van je vriendin doorgeven, mag via PB. Dan kan ik wat makkelijker communiceren

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:14

Buitenzinnig schreef:
Skogan schreef:

Vervelend!

Ik zal voor jullie overleggen om jullie dan evt beude te helpen.
Wil je de naam van je vriendin doorgeven, mag via PB. Dan kan ik wat makkelijker communiceren

Ik zal Pb sturen :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:58

pmarena schreef:
Wat balen zeg Skogan....

Heerlijk Petrichor!! Ik wist wel dat dit een hele goede kanshebber was :D
Leuke foto ook, ziet er uit als een heerlijke rit :+:

Jaa je hebt me echt heel goed advies gegeven, ben er onwijs blij mee! :D

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:23

Petrichor schreef:
Ik heb de extra brede beugelriemen van Barefoot. Ik zelf vind ze eigenlijk net zo stabiel dan fenders. :)

Awel twijfel enorm om over te stappen naar gewone beugelriemen..

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:14

Waarom wil je iets anders dan de kniewrong fenders? En gebruik je deze met smalle beugelriemen er in? :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:34

Oohh waarom twijfel je? Ik zat er destijds juist aan te denken om de fenders met kniewrongen aan te schaffen. Ik vind het ten eerste heel mooi staan en ten tweede lijkt het mij super fijn!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:56

Die beugels kunnen zo met die lange fenders toch helemaal niet fijn draaien ??

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:33

Deze fenders zien er niet zo comfy uit inderdaad, zijn niet goed gevormd naar een fijne beenligging lijkt het en dan de beugel er zo strak op..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:15

Het ziet er ook wel uit alsof de fenders hoger op de beugelriem zouden kunnen.
Er loopt een normale / brede beugelriem door het tunneltje heen :)

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:24

Hoii

Ik heb eigenlijk even een vraagje.
Nu ik mijn paard verder door aan het rijden ben twijfel ik tussen de keuze om voor engels (eventing) te gaan of voor western (eventueel cutting/cowhorse).
Dat wil ik dit jaar nog even allebei uitgebreid gaan testen, Maar nu heb ik geen passend westernzadel die ik eventueel kan testen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de westernzadels van Freemax.
Echter heeft ze een hele korte rug van maar 43cm en ik heb toch wel een engelse maat 17inch nodig.
Ik zie eigenlijk alleen maar dat deze zadels minimaal 60cm lang zijn en vraag mij daarom sterk af hoe dat dan zit met de drukverdeling en of er een uberhaupt een mogelijkheid is dat zo'n zadel zou kunnen passen.

Ik weet dat er iemand is die een passervice aan bied van deze zadels, was dat nou Kifrahorse? ik ben het eventjes kwijt :')
Maar ik moet nog eventjes wachten met dingen te gaan regelen dus wilde mij alvast even verdiepen in de mogelijkheden van westernzadels voor op zo'n korte rug.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:30

Ik geloof niet dat ik op een boomloos zadel een cuttingactie wil mee maken :)

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:58

haha zal dat niet stevig genoeg blijven liggen nee? :')
Daar twijfelde ik ook wel over, maar ik weet dus niet zo goed in hoeverre die boomloze zadels daar wel of niet geschikt voor zijn. Omdat de Freemax er naar mijn idee best wel stevig uit zag.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:16

Ik heb heel veel gekke acties, spongen en snelle wendingen meegemaakt met mijn paard en die is extreem vlug. Nog nooit een probleem gehad dat mijn boomloze zadels niet stabiel bleven liggen.
Belangrijkste is dat ook een boomlooszadel gewoon goed past op je paard, dan zou het als ee huis moeten liggen.

Kitty van kifra horse heeft volgensmij verschillende western opties in de passervice. Anders Ella van de boomlooszadelpasservice.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:31

Mijn pony heeft maar een draagvlak van 40cm en ik heb ook maat 17" nodig. Maar een ghost picollo werkt voor ons perfect!

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:34

Sweetiee schreef:
Hoii

Ik heb eigenlijk even een vraagje.
Nu ik mijn paard verder door aan het rijden ben twijfel ik tussen de keuze om voor engels (eventing) te gaan of voor western (eventueel cutting/cowhorse).
Dat wil ik dit jaar nog even allebei uitgebreid gaan testen, Maar nu heb ik geen passend westernzadel die ik eventueel kan testen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de westernzadels van Freemax.
Echter heeft ze een hele korte rug van maar 43cm en ik heb toch wel een engelse maat 17inch nodig.
Ik zie eigenlijk alleen maar dat deze zadels minimaal 60cm lang zijn en vraag mij daarom sterk af hoe dat dan zit met de drukverdeling en of er een uberhaupt een mogelijkheid is dat zo'n zadel zou kunnen passen.

Ik weet dat er iemand is die een passervice aan bied van deze zadels, was dat nou Kifrahorse? ik ben het eventjes kwijt :')
Maar ik moet nog eventjes wachten met dingen te gaan regelen dus wilde mij alvast even verdiepen in de mogelijkheden van westernzadels voor op zo'n korte rug.

Nu maak je me toch even nieuwsgierig.. heb jij een cutter waarmee je ook eventing zou kunnen doen?

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:44

Daphneeeej schreef:
Ik heb heel veel gekke acties, spongen en snelle wendingen meegemaakt met mijn paard en die is extreem vlug. Nog nooit een probleem gehad dat mijn boomloze zadels niet stabiel bleven liggen.
Belangrijkste is dat ook een boomlooszadel gewoon goed past op je paard, dan zou het als ee huis moeten liggen.

Kitty van kifra horse heeft volgensmij verschillende western opties in de passervice. Anders Ella van de boomlooszadelpasservice.

Aah okay thanks!
Ja lijkt me logisch dat als het niet goed ligt dat het ook geen cutting sessie overleeft :+ :Y) Hang ik er dadelijk onder :')

Nala Ja alleen een Ghost wil ik niet en denk dat western net iets anders werkt als een engels boomlooszadel lijkt me?

Achterom schreef:
Nu maak je me toch even nieuwsgierig.. heb jij een cutter waarmee je ook eventing zou kunnen doen?

Haha Nou ik heb een springgefokte Oldenburger, maar ze is ipv uitgegroeit rond de 1.65m zoals gepland was door de fokker, maar 1.57m gebleven. Daarbij heeft ze geen hele ruime passen in de galop wat vanuit haar schouders lijkt te komen die erg smal zijn met weinig schoft. Billen zijn wat groter en ze is wat neerwaards gebouwd en heeft erg veel moeite om op de engelse dressuur manier op haar achterhand te gaan dragen. (ik weet dat jonge paarden hier aan het begin altijd moeite mee hebben maar naar mijn idee heeft zij haar bouw gewoon niet mee om een gehele rit of wedstrijd zo op haar achterhand te gaan lopen. daarbij heeft ze geen vloeiende galop bewegingen met echt de benen en knieën optillen en ruimte in de pas te maken enz).

Daarbij is ze dus kort en erg compact waardoor ze als een speer op haar achterhand kan draaien en omdat er veel bloed in zit heeft ze erg snel reactievemorgen en kan ze goed lichaamstaal lezen en aan de hand daarvan meedraaien.
Ze vind het heerlijk om van de ene naar de andere kant te springen en wil aan de voorkant het liefste niks van druk op haar hoofd hebben.

Aangezien bij het engels rijden toch wel aanleuning wordt gevraagd wil ik haar daar voor haar idee niet mee gaan ''plagen'' en loopt ze het fijnste en meest ontspannen als ze lang en laag mag lopen en dmv neckreining gestuurd wordt ipv aan haar hoofd.

Dat zijn de redenen dat ik westernrijden overweeg en dan wil ik gewoon eens kijken of ze het leuk vind om tussen de koeien te werken.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:48

Ghost heeft ook een western model hoor, alleen is de knop nutteloos. Maar echt om een koe oid aan te binden zou ik bij geen enkel boomloos zadel doen.

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:50

Nala schreef:
Ghost heeft ook een western model hoor, alleen is de knop nutteloos. Maar echt om een koe oid aan te binden zou ik bij geen enkel boomloos zadel doen.

Het is ook niet om een koe aan te binden :)
het is meer het idee van reining/ working cowhorse

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:59

Klinkt wel als een leuk paard! Ik hoop dat jullie iets kunnen vinden wat jullie samen kunnen en leuk vinden. Eerlijk gezegd klinkt haar bouw wel moeilijk voor evening..

Ik heb een afspraak voor een zadel, donderdag *\o/*

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:11

Sintara schreef:
Klinkt wel als een leuk paard! Ik hoop dat jullie iets kunnen vinden wat jullie samen kunnen en leuk vinden. Eerlijk gezegd klinkt haar bouw wel moeilijk voor evening..

Ik heb een afspraak voor een zadel, donderdag *\o/*

Thanks! Het is ook echt een leuk beesie :D Ken haar al vanaf dat ze 1 week oud was <3

Ja dat is naar mijn idee dus ook het geval. crossen vind ze heerlijk maar de samenstelling van eventing met dressuur en springen enz erbij lijkt het naar mijn idee gewoon niet te worden wegens haar bouw.
Gefokt en gekocht voor de internationale eventingsport en lopen we straks misschien tussen de koeien :+ altijd leuk :p

Oeh succes dan donderdag!