[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:39

Hi!
Ik zit al een poosje naar de Burioni roundskirts te kijken, die van fleece. Maar de inlages zijn niet verwisselbaar en zijn alleen soms voor boomloos geschikt. https://www.kifrahorse.nl/Burioni-Fleece-Round

Zouden ze voor ons geschikt zijn? Wij hebben een boomloos Freemax western zadel, ik ben aangekleed ongeveer 55 kilo gok ik, ik heb een Engels Volbloed van 167cm.

Dit is zijn rug op moment (we zijn druk bezig met de toplijn :j )

Afbeelding

Ik heb nu een goed gebruikte en inmiddels dus wat slappere zwarte Grandeur, wollen onderkant, met 3Dmesh inlages, maar wil graag wat vrolijkers en wat stevigers. Ik kiep/glijd ook wat naar voren in het zadel. Vanmorgen heb ik extra zwarte inlages aan de voorkant van het dekje toegevoegd (neopreen denk ik), maar dat leek weer extra te drukken op zijn rug, de afdruk aan de voorkant van zijn rug was namelijk opvallender dan voorheen...

Lastig!

Afbeelding

Afbeelding

Dus, zou een Burioni fleece met vaste inlages geschikt zijn? Ik heb ooit eentje in mijn handen gehad en herriner me dat deze heel stevig/stug aanvoelde...
Alvast bedankt!

woepsie90

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:38

Als toevoeging: dit is een afdruk na een uur rijden vandaag (vooral stap, af en toe draf). Die stofplek vooraan is waar ik me zorgen over maak

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:50

Duidt dat niet gewoon op een vies paard of een vieze pad ??

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:59

Ik zou me geheel geen zorgen maken om die stofplek - dat is normaal.... de afdruk ziet er prima uit.

Dat is volgens mij opgedroogd zweet met huidvet en zand....en die zweetplekken zitten altijd daar en in het midden blijft het droger, dus schoner, wegens minder frictie door minder beweging

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:02

DubbelDun schreef:
Duidt dat niet gewoon op een vies paard of een vieze pad ??

Zou kunnen. Hij rolt regelmatig. Dus het zand wat tussen zn haartjes zit is op die plek door wrijving naar boven gekomen, dat dacht ik ook. Maar zou dat dan ook niet over de rest van zn rug moeten zijn, ipv alleen een plek voorraan?

Pad heb ik eergister nog uitgeklopt en paard is gister gepoetst en vannacht natgeregend (en daarna zelf in schuilstal gegaan, en ook nog opgedroogd onder een fleece deken voor ik opzadelde ;) ). Dus hij was redelijk schoongespoeld daar

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:03

Kwetal schreef:
Ik zou me geheel geen zorgen maken om die stofplek - dat is normaal.... de afdruk ziet er prima uit.

Dat is volgens mij opgedroogd zweet met huidvet en zand....en die zweetplekken zitten altijd daar en in het midden blijft het droger, dus schoner, wegens minder frictie door minder beweging

Oke, dank je. Ik twijfelde dus omdat de rest van zn rug het niet had, was bang dat ik teveel voorrop aan het drukken was

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:14

woepsie90 schreef:
Oke, dank je. Ik twijfelde dus omdat de rest van zn rug het niet had, was bang dat ik teveel voorrop aan het drukken was

Dan zou het juist een heel klein droog plekje moeten zijn dat warm aanvoelt en eventueel nog gaat zwellen ook als het zadel en net af is

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:16

Kwetal schreef:
woepsie90 schreef:

Dan zou het juist een heel klein droog plekje moeten zijn dat warm aanvoelt en eventueel nog gaat zwellen ook als het zadel en net af is

Ik snap ‘m. Thing is: Het is droog, niet bezweet. Het is dus stoffig, en niet nat. Maakt dat nog verschil?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:17

woepsie90 schreef:
Ik snap ‘m. Thing is: Het is droog, niet bezweet. Het is dus stoffig, en niet nat. Maakt dat nog verschil?

Nee hoor, dan heeft hij niet hard genoeg gewerkt om te zweten (een beetje klam is zat om dat stof op te hopen daar)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:44

woepsie90 schreef:
Hi!
Ik zit al een poosje naar de Burioni roundskirts te kijken, die van fleece. Maar de inlages zijn niet verwisselbaar en zijn alleen soms voor boomloos geschikt. https://www.kifrahorse.nl/Burioni-Fleece-Round

Zouden ze voor ons geschikt zijn? Wij hebben een boomloos Freemax western zadel, ik ben aangekleed ongeveer 55 kilo gok ik, ik heb een Engels Volbloed van 167cm.

Dit is zijn rug op moment (we zijn druk bezig met de toplijn :j )

[ [url=m/c1vXZj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nu een goed gebruikte en inmiddels dus wat slappere zwarte Grandeur, wollen onderkant, met 3Dmesh inlages, maar wil graag wat vrolijkers en wat stevigers. Ik kiep/glijd ook wat naar voren in het zadel. Vanmorgen heb ik extra zwarte inlages aan de voorkant van het dekje toegevoegd (neopreen denk ik), maar dat leek weer extra te drukken op zijn rug, de afdruk aan de voorkant van zijn rug was namelijk opvallender dan voorheen...

Lastig!

[ [url=m/Hhdfbt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G1r4kK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus, zou een Burioni fleece met vaste inlages geschikt zijn? Ik heb ooit eentje in mijn handen gehad en herriner me dat deze heel stevig/stug aanvoelde...
Alvast bedankt!

Ik zou daarover ook contact opnemen met Kitty van Kifrahorse. Ze heeft de freemax en die pads en kan je goed informeren

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Twijfel een beetje of de kussens zo goed zitten? Of zouden ze wat verder naar voren moeten?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:19

Het LIJKT of ze er aan de achterkant nogal ver uitsteken???

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:53

Zal Ze morgen wat naar voren plaatsen!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:59

Afbeelding
zo horen ze ongeveer :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:14

Buitenzinnig schreef:
Azmay schreef:
Mijn zadels zijn eindelijk zo goed als verkocht *\o/*

Nu dus op zoek naar een licht en zacht zadeltje met veel steun.
Is er een normale maat buttera beschikbaar om te testen ergens? Denk dat ik op zich ook wel in een picollo pas maar vind het wel aardig als mijn man ook eens op mijn pony kan stappen :+

Ja, ik heb de normale maat Buttera zowel als bbp als zadel te testen. Evenals de piccolo

Zadels zijn definitief weg, ik stuur je zo een berichtje. *\o/*

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:46

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
8-)

Mijn beste vriendin was ook helemaal weg van het zadel :D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:43

Oh gave foto’s zeg, leuk Nala :):) !!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:06

Mooie foto's Nala <3

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:13

Ooh super gave foto's Nala, leuk zadel ook!

Ik heb ook nog even 1 foto, ik heb inmiddels meerdere lange ritten gemaakt met mijn zadel en ik ben nog steeds net zo enthousiast als in het begin! Ook over de beugelriemen en stijgbeugels ben ik zeer tevreden! Al met al is alles dus dik goed gekomen. :D

Afbeelding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:32

Wat een prachtige foto's allemaal <3

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:48

Petrichor schreef:

Ik heb ook nog even 1 foto, ik heb inmiddels meerdere lange ritten gemaakt met mijn zadel en ik ben nog steeds net zo enthousiast als in het begin! Ook over de beugelriemen en stijgbeugels ben ik zeer tevreden! Al met al is alles dus dik goed gekomen. :D

[ [url=m/bl92Kv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke beugelriemen heb jij aan jouw zadel? Ik heb die met kniewrong, maar wil eig de gewone gaan nemen, maar ben bang dat ik dan geen steun genoeg ga hebben..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:55

Ik heb de extra brede beugelriemen van Barefoot. Ik zelf vind ze eigenlijk net zo stabiel dan fenders. :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:29

Mooi letrichor! Ziet er heerlijk uit zo op de foto.
Ik hoop zo dat paula me snel in kan plannen zodat ik ook aan de gang kan :):)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 04:14

Ik heb maandag over een week een afspraak met Ella *\o/* rij nu met een Barefoot London, heel fijn zadel verder maar hoop op een zadel waar ik net iets meer steun aan heb.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:59

Petrichor schreef:

[ [url=m/bl92Kv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super fijne zadels zijn het!