[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:14

Marcella schreef:
Heb je geen steun aan als het echt ronde rug bokken worden. ;)

En dan vond ik die Fjord van jou er zo lief uitzien _O-

Shirley

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:16

Die wordt eerst met een geweer op afstand verdoofd ... en dan vindt ze het gek dat ik er niet op wil -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:20

En geloof jij dat ik dan nog tijd heb om pommel vast te pakken. Geloof dat ik dan geen tijd heb en handen vol heb. Ene hand om vast te houden en andere hand om op hem op de rem te zetten en dan moet ik nog even tijd maken om hem op zijn donder te geven anders gaat hij net zo lang door tot ik ernaast lig. :+

Nu ben ik hem gelukkig de laatste tijd gelukkig te snel af en is ook wel de bedoeling om dat zo te houden als dit gaat, maar hij is nog steeds goed in her verrassen van de baas.

Pony lief word dit jaar trouwens alweer 17 jaar en heb ik hem al 13,5 jaar. *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:23

Je hebt gewoon een bijrijder nodig.
En dan bedoel ik dus een extra persoontje achterop :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:23

Een behoorlijk eigenzinnige donder dus als ik het zo hoor :=

Ik ga morgen weer eens een ritje maken, twijfel alleen nu al of ik de London of de Arizona erop gooi. Tijdje terug ben ik zonder zadel geweest na 2 weken niet buiten gereden te hebben, en ik bleef nog zitten ook :+ Ik heb gehoord dat het morgen gaat regenen, hoop dat mevrouw dan minder last heeft van lentekolder dan maandag :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:29

Kirsha schreef:
Marcella schreef:
Heb je geen steun aan als het echt ronde rug bokken worden. ;)

En dan vond ik die Fjord van jou er zo lief uitzien _O-

Hij kan ook wel heel lief zijn met af en toe zijn streken vooral met buitenrijden. Vooral als hij vind dat hij weer naar huis wil houd hij er eigen ideeën op na. :D

Rij niet voor niks met een shankbit buiten, want dan zit er een complete trukendoos op incl. hele net uitgevoerde pirouettes, enz. :+ En helaas dus ook genoeg ervaring om vol aan de kletter te gaan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:38

Hoe herkenbaar :D :D
hier nog iemand met een eigenwijze fjord maar dan een merrie van bijna 25 jaar :D
ik houd dus ook regelmatig met 1 hand de pommel vast en met de ander stuur en rem ik ( voor zover ik de rem kan vinden haha :P )

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:40

Prachtig :') Pirouettes haalt die van mij niet (geen Fjord, maar toch), wel keurige passages/piaffes en als ze lekker op dreef is kan ze ook zo meedoen met de harddraverij :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:42

Shirley schreef:
Die wordt eerst met een geweer op afstand verdoofd ... en dan vindt ze het gek dat ik er niet op wil -O-

Rij hem anders wel eerst even moe en dan mag je hem uitstappen en blijf er wel bij dan. Beestje zit behoorlijk onder de plak van de baas. En de vorige keer heb je nog geknuffeld met hem. ;)

Shirley schreef:
Je hebt gewoon een bijrijder nodig.
En dan bedoel ik dus een extra persoontje achterop :D

Nee een anker voor het buitenrijden alleen een beetje lastig meenemen. En dat pas niet in een maat 1. :D

Maandag heb ik dan ook dubbel genoten van mijn buitenritje hij was dus heerlijk relaxt en dan ook pompiedompie. Alleen jammer dat de struisvogel een beetje erg agressief werd aan de andere kant van de omheining. En daar flipte bollie weer van en wel dusdanig dat een moeder gelijk haar kind bij zich riep. :+

Vooral halve en dus gewoon rechtsomkeert direct naar huis toe.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:57

Hahaha hilarische fjorden

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:34

Die halve pirouettes kan die van mij (Belgisch trekpaard) ook! Bit tussen de kiezen en rechtsomkeert naar huis! Het lukt me niet altijd om hem voor te zijn. Maar ik kan die halve pirouette inmiddels wel omvormen tot een hele. Waarna knol-lief stomverbaasd verder stapt :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:35

Hahaha, zie het helemaal voor me _O-

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:45

Wie wil er een ritje op mijn tinker? :D Super braaf, gaat stilstaan als er iets engs is. Ook niet altijd handig...
Midden op een 80 km weg poepen of zo :o

Edit: kent geen piaffe, passage of pirouettes. Alleen stap, draf en met wat geluk op de dag ook galop :Y)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:58

Hihi...die stippel van mij kan ook maf doen hoor... bokken als een skippybal..... en dan heb ik vliegles.Nooit op.tijd die knop te pakken. Heb ik daarvoor een custom Nevada??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:02

Pippaa schreef:
Wie wil er een ritje op mijn tinker? :D Super braaf, gaat stilstaan als er iets engs is. Ook niet altijd handig...
Midden op een 80 km weg poepen of zo :o

Edit: kent geen piaffe, passage of pirouettes. Alleen stap, draf en met wat geluk op de dag ook galop :Y)

Doe mij er zo maar eentje...
Die van mij heeft recent het steigeren uitgevonden (gelukkig niet die blinde :+ ) en stoer dat hij zich voelt! Ik ben vooral blij dat ik er niet meer op rij :Y)

Maaruh.. we blijven allemaal goed zitten met boomloos en dat soort capriolen? Laatste keer dat die van mij een stunt uithaalde ging ik er (hard) langs, maar daar kon de Stella niks aan doen, stonden bomen in de weg :+

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:08

Om al die stuiter en vlieg verhalen toch nog weer een on-topic draai te geven inderdaad: mijn Atlanta blijft in die plotselinge pirouettes prima liggen!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:33

Hihi, heerlijk, die fjorden. Ik vermaak me met die van mij ook iedere dag :D

Afgelopen maandag mijn prachtige, allermooiste Arizona binnengekregen van pmarena. *\o/*
En vandaag voor het eerst mee kunnen rijden op mijn jonge haflingerdame.
Het lag eerst echt nog als een torentje op haar. Ik voelde me een enigszins onzekere prinses op de erwt om daar, boven op dat wiebelige torentje, op mijn half-ingereden guppy-pony te gaan zitten ;)

Maar hij zakte echt snel, en toen had ik exact het gevoel dat ik had bij de test-Arizona; ik zat veilig, stabiel en ik voelde mijn pony. Allemaal dingen die ik bij haar niet zo heb met de Cheyenne.
Ik vind het een wonder dat het niet schuift, want toen ze de schoften uitdeelden stond Wente niet in de rij zeg maar, ze is gewoon letterlijk plat aan de bovenkant. Maar het ligt gewoon harstikke vast!
We hebben zálig gereden, echt heel fijn, en echt helemaal blij met ons nieuwe zadel dus :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:36

pmarena schreef:
Ja, was echt zonde toen dat je steeds zo'n net-niet zadel op de kop had getikt.... -O-

Ik heb toen eigenlijk vooral voor jou (klinkt suf, maar jij had het er steeds over en andere bokkers leken er ook wel oren naar te hebben :P ) die nootbruine Londons besteld met het idee dat ze er dan vast zouden zijn als je misschien besloten had dat je er toch 1 zou willen :P

Deze laatste lijkt nu echt naar Frankrijk te gaan dus ze zijn weer op :)

Oh echt? :o #schuldigvoelt... Het lot was/is echt tegen me: net toen jij die bruine zadels liet maken, kreeg ik mijn net-niet'ers niet verkocht. Dus geen cash om een bruine te kunnen bestellen. Die zijn nu beide weg (1 ingeruild tegen de TC die ik nu weg wil doen tegen een nootbruine London), en nu kan ik geen bruine London meer vinden. -O-
Misschien moet ik gewoon blij leren worden met mijn op zich goed passende en lekker zittende boomzadel... (maar ik sta echt achter het concept BF en vond die London echt heeeeel fijn).
Als ik een bruine maat 2 tegen kom, zie ik wel hoe ik het regel, maar dan wil ik die denk ik nu echt graag hebben. :D En dan liefst een die al wat gebruikt is, maar dat zal wel helemáál een speld in een hooiberg zijn. :\

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 07:36

Philippa, dat zou ik nog kunnen proberen, hoewel ik niet het gevoel heb dat ze nu te ver naar voren zitten :) kan gewoon mijn knieën niet aansluiten

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:19

Hahahaha lachbui op de vroege ochtend. Niks brave koudbloeden :D ik heb een lippizaner merrie die nog wel ns sprintjes trekt maar gelukkig geen spaanse rijschool festiviteiten onder het zadel!

SuperLiesje daar had ik idd ook last van.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:23

Heb jij dan nu ook een ander zadel? Of was het bij jou opgelost door de beugelophanging te verplaatsen?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:45

SuperLiesje schreef:
Heb jij dan nu ook een ander zadel? Of was het bij jou opgelost door de beugelophanging te verplaatsen?

Ik heb nog steeds de london (met vps). Door de beugelophanging voor mij optimaal te hangen, die klitteband kniewrongen weg te laten en beugels vrij lang, kan ik ze nu mooi aansluiten. Ik zal je even een foto per PB sturen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:09

Vroeger met boomzadel lag ik dus ook geregeld naast, maar sinds met boomloos veel minder en heb natuurlijk flink kunnen oefenen om te blijven zitten. Maar het is ook wel dat ik door boomloos het nu van te voren voel aankomen en hierop weet in te spelen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:26

Is een boomloos zadel van a&m reitsport (duitsland) goed?

Iemand bied hem namelijk aan

Zit een fork in van barefoot zelf, pad met inlages etc etc

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:31