Anoniem schreef:jij hebt nu de espaniola toch?bevalt die je nog goed?
of had je nou (ook?) een trekker?
De trekker heb ik terug verkocht. Eigenlijk was het me vooral te doen om het systeem eens te bekijken (ik vond het vooral...eh...lelijk met dat boogje vooraan
)
Op m'n brede paard lag de Trekker fantastisch, op m'n smalle PRE was het niet leuk zitten met de trekker. De zitting heeft precies te weinig vorm en de twist is te breed vind ik, ik vond m'n plaats er niet in.
Ik vind het zadel vooral heel erg geschikt voor ronde tonnen qua pasvorm. Graag zou ik de true talent eens proberen, of die steviger zit op m'n PRE. Las dat de twist smaller was.
De Espaniola is echt super. Ik heb altijd al een boontje gehad voor dit zadel en vind het stom dat ik zo lang getwijfeld heb. Ik vind het veel geld voor een boomloos zadel dat eigenlijk maar een stom lap leder is, maar vind ze heel lekker zitten. Ook dat aanpasbare sprak me enorm aan.
Ik ben een enorme twijfelaar en het moet perfect zijn voor zowel m'n paarden als ik. Heel moeilijk, maar met de espaniola heb ik m'n ding gevonden denk ik. Ik heb er nu een corrector pad onder gelegd en vind het ideaal liggen zo, het christ pad vond ik wat stug aanvoelen en vormde zich precies niet zo mooi naar de rug als de corrector.
Ik twijfel nu nog om een ultra flex te kopen, maar die zadels liggen zo hoog op de rug. Ze liggen erg stabiel, maar nu ik dit gelezen heb denk ik dat ik beter de paarden eerst opleer met een boomloze espaniola....
@Buitenzinnig, jij hebt naar ik meen ook Startrekk verkocht. Klopt dit? Waarom ben je ermee gestopt? Waarom vind jij bvb de trekker beter dan de espaniola? Of komt het gewoon omdat trekker prijs/kwaliteit gunstiger is?
Ik zit beetje verveeld met het feit dat de espaniola wat scheef kan gaan liggen en de trekker niet. Klopt dit?