Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:45

bernadetl schreef:
Ik denk dat je uitkomt op de havanna.... Heeft die van mij ook, mooi donker bruin.
Tabacco zou ik zeker niet doen, dit is echt veel te licht..

Het "standaard bruin" is idd het donkere havanna

hey, bedankt voor de reactie!
Dus als ik het goed begrijp is er ook nog een verschil tussen havana en dark havana ?
De tobacco's zien er inderdaad enorm licht uit, wel mooi, maar dan moet ik mn zadel en tuig ook veranderen, das wat jammer. Dus dan wordt het zoeken naar een gewone havana

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:44

Ik meld me hier ook ff.. Ben zwaar in overweging om deze voor mijn paard te halen.
Niet zozeer omdat ze heel vervelend is.. maar de omschrijving van minder druk op de tong en rustigere hoofdhouding spreken mij wel aan..

Nu wil ik alleen erg graag de donkerbruine.. Maar deze heeft gouden gespen.. Vinden jullie dit storend bij een zilver bit? En hoe blijft het leer? Beschadigd het bruine snel of houdt deze zich goed?

Myca

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:27

De donkerbruine Micklem Competition heeft rvs gespen, de Multi goudkleurig.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:28

Len_ny schreef:
Ik heb ook de Multi en mij bevalt het prima. Heb de Multi aangeschaft, omdat je hem ook als kaptoom kunt gebruiken en dat werkt heel prettig.
Alleen de bit-clips gebruik ik niet. Ik had ze een keer geprobeerd maar ze leken veel te lang en daardoor hingen ze er gewoon bij en hadden niet echt een functie. Die heb ik dus snel weer eraf gehaald.
Alleen wrijft Lenny nog steeds zijn hoofd aan de voorbenen na het rijden. Iemand een idee hoezo?

Oh, apart! Mijn merrie doet dat dus na die bijna 10 jaar dat ik haar heb, niet meer... heel bijzonder vond ik dat wel! Las het ook hier en daar, dus dat is wel een kenmerk van dit hoofdstel.
Maar jouw paard doet het nog steeds.. heb er geen antwoord op, sorry!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:42

Afbeelding

Ik heb de bakstukken 1 gaatje langer gedaan, het lijkt me dat hij nu n stuk beter zit :) nog lager gaat echt niet ivm de neusriem

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:50

Dat ziet er inderdaad beter uit :j Keelriem blijft een beetje krap lijken wel, maar kan ook komen door de wintervacht?

Mijn Miep schuurde ook altijd met alle hoofdstellen aan haar been na het afstappen en wanneer ik op buitenrit ben geweest met Mexicaan erom (veiligheidsrem voor extreem enthousiast stuiterballetje :+ ) doet ze het nog, maar met de Micklem bijna nooit meer :)

Paard gaat nog steeds met de week fijner en constanter lopen, ze is écht heel content met de Micklem :) Nu aan het overwegen eens een Myler erbij te proberen omdat ze wat weinig ruimte lijkt te hebben voor haar tong (14mm dik dubbelgebroken trensje er nu in), wanneer de tandarts over 2 weken komt eens informeren wat hij denkt.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:09

Keelriem vertekend inderdaad erg door wintervacht, kan er zonder problemen 2 vingers tussen steken :)

Len_ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:14

Ik zal vanavond even een foto maken, misschien dat die van mij niet helemaal goed zit en hij het daarom nog steeds doet.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:19

Nog een vraagje: kan je de x-full verstellen naar een standard of is er echt teveel verschil op ?
Ik heb een bwp merrie van rond de 1 m 65 met een smal mondje maar een groot voorhoofd :)

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:18

Ik heb op mijn paard van 1.70 een full en die van 1.84 een extra full.. Denk dat een full keurig past bij een paard van 1.65 met smalle mond, misschien een andere ruimere frontriem erop?

Dark havanna... Havanna... Het is gewoon de kleur bruin van deze hoofdstellen!

Die van mij schuurt altijd ff na het rijden, maar dit doet hij altijd op de zweet plekken... Denk dat de ene het wel doet en de ander niet.. Maar dat ze het allemaal om een verschillende reden doen. Doen ze het op bijvoorbeeld zweten, zoals die van mij zal het niet overgaan.. :-)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:12

Past een gewone standaard frontriem op dat hoofdstel? Of moet je iets speciaals hebben?

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:58

nee hoor een normale zit goed. lusjes zijn wat wijder maar geen probleem!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:35

Ja lusjes zijn inderdaad wat wijd. Ik heb het opgelost met zwarte elastiekjes... :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:38

Blijft dat wel een beetje zitten dan?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:57

Ja nouja, voorlopig nog wel! Wil het niet werken dan bestel ik gewoon een nwe frontriem bij Ukie, en vraag ik of ze de lusjes wat kleiner wil maken ;) :D

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:24

Mijn merrie rij ik nu sinds haar beleren bitloos met de Micklem multi. Ben er nog steeds erg blij mee en vind het hoofdstel zelf helemaal niet lelijk om te zien. Leer is fijn soepel en blijft mooi. Zelfs grappig dat mensen op buitenrit het hoofdstel herkennen en vragen hoe het ons bevalt, haha :D

Afbeelding

Viel mij alleen op dat het 'goud' van de neusriem (waar de teugels ook aan vast zitten als je het hoofdstel als sidepull gebruikt) wat raar aan het worden is. Weet niet of meerdere mensen hier last van gehad hebben? Ik gebruik het hoofdstel met goed en slecht weer. Zal het eens proberen goed op te poetsen maar vroeg me af of meerder mensen hier last van gehad hebben :)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 01:54

Ik ben erg geintereseerd in het hoofdstel. Eigenlijk was ik in eerste instantie opzoek naar een kaptoom om mee te longeren waar aan ik ook een bit kan bevestigen.
Ik heb een groot gedeelte van dit topic door gespit maar, misschien is er in middels wel bij de KNHS besloten dat je met ring bovenop de neusriem mag starten?
Is er om dit probleem op te lossen iemand die een afneembare ring heeft o.i.d.?

Len_ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:27

Afbeelding
Het is enigszins gelukt zijn hoofd op de foto te krijgen. Hij wou zijn hoofd niet echt stil houden. Hoop dat het te zien is vanuit die hoek. Zit die zo goed?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:56

Rossner frontriem past ook goed?

Len_ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:03

Mandarijn12 schreef:
Rossner frontriem past ook goed?

Zit wel wat losjes (de lussen zijn te groot) maar blijft bij mij wel zitten.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:06

Ik ben er wel over uit dat ik de multi wil gaan kopen. Ik wou hem eigenlijk als kerstcadeautje voor 'mezelf'. Maar aangezien pony deze maand de centen uit m'n zak plukt qua dierenarts kosten hoop ik dat wij hem volgende maand hebben. Of er moet iemand uit de familie zooooo lief zijn. := verwacht dat alleen niet.

ik ben al heel erg nieuwschierig wat voor werking hij heeft op mijn pony. :j
Met de neusriem vast maken bij het gecombineerde hoofdstel, kijkt ze altijd heel boos. Met rijden is ze ook 'altijd' met terug rijden erg tegen de hand (rug wegdrukken). Niet dat een hoofdstel die dingen zomaar kan laten verdwijnen, maar hij zal allicht comfortabel zitten voor haar. :)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:18

Ik heb er qua rijden echt profijt van. Lekker ontspannen koppie in m'n hand. Hoef niets te doen, alleen een beetje bij te rijden van achter. De eerste week was ze wel een stuk meer voorwaarts, een beetje tegen het loperige aan. Alsof ze vrolijk werd van het hoofdstel ;)

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:48

De kogel is door de kerk! Volgende week komt ie toe, lang getwijfeld tussen de multi en de competition, maar vriendlief is niet echt van plan bitloos te gaan en ik heb een goede kaptoom liggen die ik niet weg wil doen. Benieuwd wat ons paard er mee gaat doen

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:05

Hoi, ik heb een vraagje aan jullie: Zijn er ook accesoires voor de multibridle te krijgen? Ik ben op zoek naar een pad of bontje onder de kopriem, maar door de specifieke vorm is dat slecht te vinden. Mijn paard heeft dit nodig omdat hij een blokkade achter de oren had, om dit te voorkomen moet de druk dus beter verdeeld worden...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:25

Marloezz schreef:
Hoi, ik heb een vraagje aan jullie: Zijn er ook accesoires voor de multibridle te krijgen? Ik ben op zoek naar een pad of bontje onder de kopriem, maar door de specifieke vorm is dat slecht te vinden. Mijn paard heeft dit nodig omdat hij een blokkade achter de oren had, om dit te voorkomen moet de druk dus beter verdeeld worden...

Dat zou ik misschien wel kunnen maken..? Ik maak ook kinbontjes, en ik kan die ook gewoon wat breder maken. :)