[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:28

*\o/* En dan daarna kan je er weer vol tegenaan ;)

Ik zie net een limited editon Stella te koop staan -O- Een zwarte -O-
Ik heb er eentje, heerlijk ding, maar bruin, en dat past niet bij mijn zwarte natural hackamore 8-)
Is het overdreven als ik 2 dezelfde zadels heb? Ik heb 2 paarden O:)

_O-

Woody2015

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:38

Nee helemaal
Niet :-) je hebt 2 paarden :p

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:39

Nee, 2 zadels voor 2 paarden is niet raar :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:47

:+ Maar als 1 zadel op beiden paarden past en paard 2 misschien 1x per maand dat zadel draagt is het al minder te verantwoorden natuurlijk :')

Kan ik er trouwens vanuit gaan als ik hetzelfde merk/type/maat koop dat het ook gewoon past? Of kan daar onderling toch nog verschil in zitten?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:49

Ik heb 2 zadels voor 1 paard. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:52

En dat kan je verantwoorden naar jezelf toe ja? :P

Ik had er op een bepaald moment 3 voor 1 pony, dat was er toch wat over, haha. Eentje verkocht en de andere gaat ook nog gaan als ik eens de zin vind om foto's en een advertentie te maken ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:03

Ik heb uhm, 3 zadels voor 2 pony's en 2 barebackpads. Best te verantwoorden toch :P
O ja en dan te bedenken dat ik helemaal zelf niet reed, haha. Nu sinds korte tijd wel.
Maar goed, boomzadel voor mijn ruin. Ghost voor mijn merrie. En de Barefoot is van mijn oude merrie, die heeft ook emotionele waarde, dus gaat niet weg, haha. Die zou ik in de toekomst ook best weer kunnen proberen. Ik vond het een heerlijk zadel, maar de ruiter van mijn merrie niet, dus toen is de Ghost gekomen.

Dus een zwarte als dat beter kleurt begrijp ik wel, haha.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:08

LianaDV schreef:
Ik heb nog twee interessante zoekertjes gevonden,
zouden jullie even jullie mening willen geven?
Het dressuurzadel lijkt me echt wel degelijk.
http://www.kapaza.be/nl/vi/114505577.htm
http://www.kapaza.be/nl/vi/114415969.htm

De foto's van dat eerste zadel zijn te slecht om een beeld te krijgen, maar de singelstoten lijken ver naar achteren de zitten, waardoor het zadel naar voren zal trekken.

Ik ben het met de rest eens, al die goedkope zadeltjes zijn absoluut niet representatief voor de goede kwaliteit zadels die er tegenwoordig te koop zijn.

Dat eerste linkje uit een eerdere post is een namaak van de freeform, die qua zit weer anders is dan Barefoot, waarvan de nieuwe modellen anders zitten dan de oude zonder VPS, die weer anders zitten dan de Trekker, en de Ghost is nog weer anders. Dus als je geen miskoop wil doen omdat je wil weten hoe boomloos voelt (heel verstandig), vraag dan ergens een testzadel aan of laat een passervice komen. Dat goedkope spul is echt rommel.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:29

Helemaal niet haha ok doe op het moment dezelfde aktieZo hoef ik geen afscheid te nemen van mijn geliefde trekker en kan de freemax western proberen :-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:59

Diesel schreef:
... zin zonder einde haha :D

hoe makkelijk je de achterkant kunt optillen, sorry! Y;(

Met zulke bewegingen is het vrij logisch dat het zadel gezellig mee-deint =:)

Aha - ik vond de banaansingel al zo vreemd krom (zelfs voor een banaan :P )
Ik denk dat een Westip of de nieuwe Ghost elastische singel heel goed kan zijn... :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:48

[***] schreef:
*\o/* En dan daarna kan je er weer vol tegenaan ;)

Ik zie net een limited editon Stella te koop staan -O- Een zwarte -O-
Ik heb er eentje, heerlijk ding, maar bruin, en dat past niet bij mijn zwarte natural hackamore 8-)
Is het overdreven als ik 2 dezelfde zadels heb? Ik heb 2 paarden O:)

_O-

Een zadel per paard is wel een minimale vereiste, toch ?? O:) O:)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:59

JoycexEnya schreef:
Jeeej 21 januari komt boomloospasservice *\o/* *\o/*
Hopelijk daarvoor de tandarts en osteopaat.

Jaah hier ook!!!

Ben benieuwd of ik er wijzer uit word, en wat me nou het meest aan gaat spreken!

Sabine.... niet meer dan normaal hoor om een zadel per paard te hebben :D :D :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:05

MariekeTV schreef:
JoycexEnya schreef:
Jeeej 21 januari komt boomloospasservice *\o/* *\o/*
Hopelijk daarvoor de tandarts en osteopaat.

Jaah hier ook!!!

Ben benieuwd of ik er wijzer uit word, en wat me nou het meest aan gaat spreken!

Sabine.... niet meer dan normaal hoor om een zadel per paard te hebben :D :D :D

Ja indd.
Ik ben benieuwd of mijn zadel bij ons past of toch de nottingham, die mij zeker aanspreekt ivm 3 lage vps voor bescherming door intensief rijden en springen

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:14

Hoi! Nu weet ik niet meer of het al zo was toen ik dit zadel kocht, of dat het komt doordat mijn zadel eigenlijk net niet in mijn kast past, maar de rechterachterkant loopt nu naar onder. Weet iemand hoe ik dit recht krijg? Als ik hem terug vouw dan vormt hij gewoon direct weer terug. Denk dat het voor mijn paard niet zo fijn is dat dat stukje steeds in haar rug prikt :(
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:17

Ik denk niet dat dat rechterstukje in haar rug prikt als je in het zadel zit. Het zal waarschijnlijk juist wat platter worden.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:34

JoycexEnya schreef:
Ja indd.
Ik ben benieuwd of mijn zadel bij ons past of toch de nottingham, die mij zeker aanspreekt ivm 3 lage vps voor bescherming door intensief rijden en springen

Ik weet echt nog niet of wij wel geschikt zijn voor boomloos.
Maar als ik het niet ga bekijken, blijf ik twijfelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:44

jokari schreef:
Een zadel per paard is wel een minimale vereiste, toch ?? O:) O:)

MariekeTV schreef:
[naam].... niet meer dan normaal hoor om een zadel per paard te hebben :D :D :D

Ja toch hé? Ook als je ene zadel perfect op de pony's past en pony 2 eigen vooral voor de sier erbij staat (alhoewel, met bijpassend zadel ga ik misschien wel meer rijden 8-) :)) ).

Vind het alleen moeilijk om zo de beslissing te maken. Zadel bevindt zich aan de andere kant van het land (zelfs van het andere land, dus nog verder :P ) dus even er naartoe rijden gaat 'm niet worden. En dan vind ik het toch een moeilijke stap ...

Blijf ik nog met de vraag .. voor de barefoot-kenners ... zijn dezelfde modellen & maten vergelijkbaar, of kan er toch nog verschil in zitten waardoor dit zadel niet misschien toch niet zou passen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:17

Op de BF site staat een linkje met de maten van de verschillende modellen - misschien handig om daar even te kijken?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:18

Maflinger_S schreef:
Ik denk niet dat dat rechterstukje in haar rug prikt als je in het zadel zit. Het zal waarschijnlijk juist wat platter worden.

Helaas wel als ik erop zit. Je ziet ook dat de pad wat grijzig is geworden van het door wrijving losgekomen stof. Ze zal er vast niet heel veel last van hebben, maar zou hem toch liever recht hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:20

Kwetal schreef:
Op de BF site staat een linkje met de maten van de verschillende modellen - misschien handig om daar even te kijken?

Dank je, maar dat is niet wat ik bedoel.
Ik heb nu zelf een Stella maat 1 (een bruine) die op beide pony's past.
Als ik nu 2e hands een andere Stella maat 1 koop, kan ik er dan vanuit gaan dat die evengoed gewoon gaat passen? Of kan dat toch nog een probleem vormen omdat er toch verschillen tussen kunnen zitten op de 1 of andere manier?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:23

Jets schreef:
Hoi! Nu weet ik niet meer of het al zo was toen ik dit zadel kocht, of dat het komt doordat mijn zadel eigenlijk net niet in mijn kast past, maar de rechterachterkant loopt nu naar onder. Weet iemand hoe ik dit recht krijg? Als ik hem terug vouw dan vormt hij gewoon direct weer terug. Denk dat het voor mijn paard niet zo fijn is dat dat stukje steeds in haar rug prikt :(
[ [url=m/1Bq1mW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt idd wel of de achterkant van het zadel in de verdrukking heeft gezeten. Als je zelf al zegt dat zadel eigenlijk niet in de kast past kan het al helemaal zo zijn. Zal je toch het zadel anders moeten opbergen en evt nu even zo moeten opbergen met iets dat het zadel weer even platter/rechter word aan de achterkant.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:35

[***] schreef:
Kwetal schreef:

Dank je, maar dat is niet wat ik bedoel.
Ik heb nu zelf een Stella maat 1 (een bruine) die op beide pony's past.
Als ik nu 2e hands een andere Stella maat 1 koop, kan ik er dan vanuit gaan dat die evengoed gewoon gaat passen? Of kan dat toch nog een probleem vormen omdat er toch verschillen tussen kunnen zitten op de 1 of andere manier?

Aangezien alle zadelmakers met mallen werken waar ze het patroon uit snijden, kan je er van uit gaan dat het qua maatvoering identiek is. Hooguit enkele millimeters verschil door het naaien, dat wordt nog niet door een robotje gedaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:05

Kijk, dat is al geruststellend .. maakt het wel moeilijker :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:27

Het enige verschil dat ik me zo kan bedenken is dat er volgens mij een aantal Stella's een wat minder lomp zweetblad heeft gekregen, maar voor de ligging en zitgevoel zal dat niet echt iets uit moeten maken, het is meer voor het zicht :)

VPS was er al, er bestaan geen Stella's zonder VPS. Wel is er in de loop dar jaren nog wat geschaafd aan de afwerking van het VPS maar dat zou geen grote verschillen moeten maken.

Wat je natuurlijk wel altijd hebt is het risico dat een zadel scheef geworden is door gebruik / niet netjes weghangen. En slijtage natuurlijk.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:28

Ik zet mijn BF atlanta te koop. Ik heb geen zin in gemodder meer en dat het wel/niet lekker zit. Het past gewoon niet bij mijn lijf, klaar ;) Wie weet ooit nog terug naar BF of boomloos, maar voorlopig niet.