[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:45

Mijn Arizona gaat ook echt niet weg! Heerlijk zadel.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:03

Hier geen spijt van verkoop oude London, want mijn bips en lange bovenbenen passen gewoon niet in een maat 1. Maar ik wilde wel dat ik een goede in maat twee kon vinden ja....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:07

Ja, was echt zonde toen dat je steeds zo'n net-niet zadel op de kop had getikt.... -O-

Ik heb toen eigenlijk vooral voor jou (klinkt suf, maar jij had het er steeds over en andere bokkers leken er ook wel oren naar te hebben :P ) die nootbruine Londons besteld met het idee dat ze er dan vast zouden zijn als je misschien besloten had dat je er toch 1 zou willen :P

Deze laatste lijkt nu echt naar Frankrijk te gaan dus ze zijn weer op :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:39

Kleuren pads: Ik zou graag een appel/lime groene hebben, aqua/turqoois blauw, en gebroken wit... en dat allemaal met een donkerbruin biesje als het kan :o

Pmarena: je hebt helemaal gelijk over kopers... Ik had een toevalstreffer met de eerste BF die ik kocht (Cheyenne drytex maat 0) Dat is een geweldig ding voor onze C pony! Ik ''moest'' toen een BF kopen want mijn zusje had die zadels in youtube filmpjes gezien van 'natural-mensen' en dat wilde ze ook :P

Pony ging er veel beter onder lopen en zusje leerde nog beter zitten ivm het 'zonder zadel idee'.

Toen wilde ik ook een BF voor mijn pony (D'tje) en ik wilde een dressuurzadel... vond een geweldige bruine BF london in maat 1. Helaas kwam ik niet bij de kniestukken in de buurt (en ik vergat door de nieuwheid heen te kijken, ding was nog niet ingereden). Nu achteraf helaas dat ik die verkocht heb. Toen (dom) zonder te testen een Cherokee gekocht, met het idee dat ik daar wel bij de kniestukkn zou komen. Dus niet :')
Zadel lang geprobeerd maar bleef ook naar voren en vervolgens op zij schuiven (wss door de grootte van het zadel want de Cheyenne mt 0 bleef wel perfect liggen). Dus Cherokee ook verkocht :P

Nu hebben we een Randolls in het bruin op hem liggen (na wat boomzadels die het ook niet waren- ook schuiven en bovendien kreeg hij schoftkuiltjes). De Randolls is maat 0,5 ongeveer en dat gaat goed :)
Al had ik gewild dat ik een dressuurmodel had. Misschien dat een zonder VPS wel zou blijven liggen, of dat een ingereden london wel goed is...

Voor de steun (zodat ik het gevoel heb er minder snel af te lazeren) wil ik nog wel eens mijn Thorowgoodje er op gooien. Maar heeft wel als nadeel dat pony daar direct stijver onder loopt... Ik zou londons moeten gaan testen :o Of een Cheyenne in maat 1. Met evt dijwrongseatsaver. En verplaatsbare cantle klinkt ideaal omdat ik op het moment wat dikker ben.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:43

Word de arizona maat 0 alleen gemaakt als special order?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:47

zo heb ik dus een london maat 2 met vps, die overigens best geprobeerd mag worden hoor
maar die gaat pas weg als ik een mooie arizona nut maat 1 gevonden heb

is er trouwens iemand die een nieuwe fork maat m wil ruilen tegen nieuwe heavy duty inlages?

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:51

M hartje, als ik goed gelezen heb kun je ook een Arizona maat 1 met verstelbare cantle bestellen, toch?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:55

Ik pas zelf goed in de maat 1 Yvonne! Alleen moet ik een maat 0 hebben voor Angel haar rug ivm lengte en haar korte rug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:59

Safiera: jammer van al die halve ervaringen zo....soms denk ik ook wel eens dat we gewoon teveel keuzes hebben, was er maar gewoon 1 type zadel voor iedereen ideaal :=

Arizona in maat 0 is momenteel min of meer standaard dus levertijd van 1-2 weken zolang de voorraad strekt. Ze hebben er een kleine hoeveelheid van gemaakt een poosje geleden maar als die op is durf ik niet te zeggen of hij nog te bestellen zal zijn :=

Door de jaren heen hebben ze af en toe een kleine hoeveelheid gemaakt, en dan was hij weer even 2 jaar ofzo niet leverbaar, toen weer een paar gemaakt....enz.

De JustAdjust in maat 1 is momenteel nu toch ook uitverkocht kreeg ik vandaag te horen toen ik nog wat nieuwe wilde bestellen -O- Ze gaan wel weer nieuwe maken maar voor nu zijn ze op... gelukkig heb ik er nog 2 of 3 liggen maar ik baal er wel van, er zijn steeds meer artikelen op nu en voor sommige artikelen geven ze al als verwachte levertijd augustus op :=

Is altijd balen rond deze tijd van het jaar want dan wil iedereen natuurlijk juist lekker aan de slag met de zomer in het vooruitzicht -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:00

Mijn Stella is ook weer in gebruik *\o/*

Afbeelding

Blij dat ik 'm niet verkocht heb :Y)
Al heb ik volgens een welbepaalde persoon teveel kniewrong :+
Zijn er hier nog met een Stella? Is mijn zadel nu echt zo raar? :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:01

Nou hij is niet raar hoor, maar hij steelt wel erg de show zeg maar, die kniewrong :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:05

Bij mijn stella is de kniewrong ook wel goed zichtbaar. (en dat terwijl ik er helemaal niet in de buurt kom met mijn knie. Misschien moet ik eens kijken hoe hij zit zonder)
Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:06

Ja dat is nog wel echt een nadeel ban Barefoot, ik lees steeds van jou dat er veel niet direct leverbaar is of met maanden tijd oid :\

Had ik ook toen ik een longeersingel wilde, uiteindelijk een ander merk gekocht, super jammer. Denk dat er op deze manier meer klanten iets anders zoeken -O-

Op zich heb ik wel goede ervaringen met BF hoor Pmarena :) Het was geweldig dat C-pony waar we 'm voor gebruiken opeens begon te galopperen (deed ze al tijden niet normaal) en bovendien niet meer bokte, leerde ontspannen enz. Ook zit het gewoon erg fijn (de inmiddels meer dan volledig ingereden cheyenne met VPS)

Zit ook wel fijner dan de Randolls. Zachter en verender zeg maar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:07

Heb ik zo'n leuk paard onder mijn kont, kijk jij naar de kniewrong :+
Moet het nog eens bekijken, misschien is het zweetblad op zich ofzo wat stijf en staat het wat naar buiten.. heeft natuurlijk even ongebruikt in de kast gehangen.. kan sowieso een poetsbeurt gebruiken :+ (kon gewoon met een vochtige doek toch he? ). Die keer dat hij ermee in het water wilde rolen en daarna vrolijk bokkend en springend door de modder ging heeft het zadel ook niet zo goed gedaan :P

Edit; geen idee eigenlijk of ik die kniewrong echt wel nodig heb, het idee is wel fijn vind ik, niet zo'n plat vlak waar je zo overheen kan schuiven :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:13

Moet mijn drytex eigenlijk ook een keertje schoonmaken. O:)

Morgen wacht ik al 2 weken op mijn zadel.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:13

Ik heb vanavond weer met m'n London gereden :) ik zit er opzich goed in, maar heb erg veel moeite om bijn benen aangesloten te houden, wellicht omdat m'n pownie nogal rond is :=

Heb vandaag eens geprobeerd zonder de kniewrongen, maar eigenlijk maakt dat vrij weinig uit.
Wil m'n London zeker niet afschrijven, dus ga er lekker veel mee proberen te rijden, maar ik denk wel dat ik ook n x de hidalgo op m wil proberen, omdat die ietsje smaller zitten :)

Wordt vervolgd!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:21

Ik was bijna in een keer tevreden met mijn cherokee, alleen de allereerste keer (kort ritje) vond ik het niks. Daarna ineens wel en dat is gelukkig zo gebleven :P hij gaat niet meer weg!

[***] wat super! Hoe deed hij het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:25

Mijn Stella was ik meteen aan verkocht, zat nog wat hoog maar wist dat dat zou beteren.. en nu is het een zetel :D (waarschijnlijk alleen mijn zetel, kan me niet voorstellen dat een ander fijn zit in mijn model :)) )

Hij deed het SUPER! Is echt een geweldig paard, echt onvoorstelbaar.
In het topic in mijn onderschrift staan nog meer foto's, had lief stalgenootje :D

Edit; je was sneller dan ik, haha :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:30

Safiera: op zich valt het wel mee hoor, ik hou zelf natuurlijk ook best veel op voorraad om mensen snel te kunnen helpen, en BF verstuurt tegenwoordig veel sneller dan vroeger en de meeste artikelen blijven gewoon goed op voorraad gelukkig :j

Alleen nieuwe artikelen zijn erg grillig nog, daarvan maken ze er in de eerste ronde niet teveel omdat het altijd maar afwachten is hoe hard iets gaat lopen :=

En tja de de productieplanning loopt een maand of 3 vooruit dus als de allereerste batch net op de markt is, wordt de 2e batch al ingepland dus die wordt ook voorzichtig gehouden. En dan ben je zo al een half jaar / driekwart jaar verder voordat het een beetje door begint te stromen -O-

Elk jaar zijn er zo een paar artikelen die ineens een enorme levertijd krijgen, en de grap is dat je nooit vantevoren weet welke dat gaan zijn -O-

Vorig jaar de Ride-on-Pads en teugelclips, nu de Cavesson neusriemen en Contour Physio hoofdstellen en als we pech hebben dan de JustAdjust terwijl die net een beetje populair beginnen te worden allemaal :P

Sabine: Hihi ja sorry maar het valt ook zo op die bobbel bij de knie :P

Wauw Marcella, dat gaat dan toch best snel al?! *\o/*

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:33

Ik was niet meteen helemaal 100% tevreden met mijn Atlanta. Het was een tweedehands, maar nauwelijks gebruikt en de seatsaver was nog helemaal nieuw. De randen van de seatsaver drukten naar in m'n benen, na elke rit kwam ik met blauwe plekken van m'n paard af. Maar na 10 keer rijden was dat over. Inmiddels ligt het zadel ook een stuk beter op mijn paard, hij is lekker ingezakt en heeft ook minder de neiging aan de achterkant weg te glijden. Nee, dit zadel gaat echt niet meer weg!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:48

SuperLiesje schreef:
Ik heb vanavond weer met m'n London gereden :) ik zit er opzich goed in, maar heb erg veel moeite om bijn benen aangesloten te houden, wellicht omdat m'n pownie nogal rond is :=

Heb vandaag eens geprobeerd zonder de kniewrongen, maar eigenlijk maakt dat vrij weinig uit.
Wil m'n London zeker niet afschrijven, dus ga er lekker veel mee proberen te rijden, maar ik denk wel dat ik ook n x de hidalgo op m wil proberen, omdat die ietsje smaller zitten :)

Wordt vervolgd!

Ideetje: Helpt 't misschien nog om de beugelophanging te verplaatsen? Meer onder je, zegmaar. Kan soms helpen je benen echt lang onder je te hebben (dat ze niet naar voren afsteken en je minder contact gevoel hebt?).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:49

De tweedehands nieuwe barefoot Cheyenne die ik overgenomen had zit nu ook een stuk beter dan eerst. Krijg alleen verschrikkelijke kramp/pijn in mijn hand/pols als ik langere tijd pommel vast moet houden. Omdat bollie een beetje te erg druk is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:51

Waarom maak je dan geen bokriempje aan de ringen ?
Is wat gemakkelijker vasthouden ...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:05

Heb je geen steun aan als het echt ronde rug bokken worden. ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:07

Dan kun je altijd die pommel nog grijpen ;)