Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MISTRAL94 schreef:odje schreef:Verbieden gaat wat ver aangezien ze ook gebruikt kunnen worden om medische redenen.
Misschien moeten ze wat moeilijker verkrijgbaar worden en niet in die leuke kleuren.
Ik gebruik geen bandages (meer) mede na het lezen van het artikel in bit.
Maar vind je het niet vreemd dan dat er geen harde bewijzen geleverd zijn? Oa in dit topic? Alleen maar de via via verhalen en ook dan is het niet bewezen dat het door bandages komt
runningkawa schreef:Ik kende idd een paard dat zich snel wondjes liep. Met bandages niet.
Baasje vond setjes dan ook nog wel leuk, dus ach waarom dan niet
Voor het paard was het beter en hij stond er ook nog eens sjiek op
whitje schreef:Verder heb ik nog nooit een paard zien neervallen omdat hij bandages droeg, .... julllie??
odje schreef:maar daar zijn toch vele andere middelen voor...niet alleen bandages.
en dan nog denk ik niet dat bandages afdoende werken daar tegen.
maar dat is iets wat ik denk...geen ervaring mee
nikilover schreef:zo,wat is dit topic snel gegaan zeg! Ik gebruik wel bandages,voor bescherming en ondersteuning,maar ook gewoon omdat ik het mooier vind.Als de bakken blubberig zijn of ik heb geen zin om te bandageren,gebruik ik peeskappen.Als ik in een wat zwaardere bak moet rijden of ik ga springen,gebruik ik in 3 in 1-beschermers.Ik denk dat hierover maandenlange discussies gevoerd kunnen worden omdat iedereen hier anders over denkt.Als bandages slecht zijn,waarom worden ze dan uberhaupt gemaakt?Ik vind elastieken,scherpe sporen,strenge bitten etc. een betere reden om te verbieden dan bandages.
sflj schreef:nikilover schreef:zo,wat is dit topic snel gegaan zeg! Ik gebruik wel bandages,voor bescherming en ondersteuning,maar ook gewoon omdat ik het mooier vind.Als de bakken blubberig zijn of ik heb geen zin om te bandageren,gebruik ik peeskappen.Als ik in een wat zwaardere bak moet rijden of ik ga springen,gebruik ik in 3 in 1-beschermers.Ik denk dat hierover maandenlange discussies gevoerd kunnen worden omdat iedereen hier anders over denkt.Als bandages slecht zijn,waarom worden ze dan uberhaupt gemaakt?Ik vind elastieken,scherpe sporen,strenge bitten etc. een betere reden om te verbieden dan bandages.
Als die slecht zijn, waarom worden ze dan überhaupt gemaakt?
Urielle schreef:Werken zeker wel, ik rij standaard in de bandages behalve op wedstrijd. En hij komt vrij regelmatig met wondjes op de kogels terug van wedstrijd.
Doe mij maar bandages dan
(niet om commentaar te leveren op anderen die peesjes of drie in eens gebruiken, maar mijn eigen keuze voor bandages even gemotiveerd)
odje schreef:Om maar even door te gaan op jouw voorbeeld, als jouw vriendin alle hulpmiddelen al heeft uitgetest en niets bleek voldoende bescherming te bieden en ook de manier van rijden en evt ondergrond van het te berijden terrein zijn bekeken in combinatie met het lopen van het paard (ect. je weet waar ik heen wil) dan vind ik dat je je paard inderdaad moet beschermen tegen het aantikken want dat is op dat moment het probleem.
Dat je het 1 aanpakt kan betekenen dat er een tweede probleem zich voordoet en dat risico loop je dan gewoon.