Jodievanmij schreef:
Het is heel simpel.. Wij zijn geen zadelmakers.. Wij geven ook alleen door wat wij met eigen ogen gezien hebben.. Dat ik geen foto toestel mee genomen had. Tja. . Ik kan wel foto`s maken maar ik geloof het toch wel. Ik denk dat als je het echt nog steeds niet gelooft je er zelf gewoon naar moet informeren. Wij de mensen die het nu gezien hebben kunnen het wel 1000 keer uitleggen met foto`s plaatjes etc.. Maar het komt er gewoon op neer dat je het gewoon snapt of niet. Het is eigenlijk heel logish. Voor de genen die het echt niet willen geloven denk ik dat ze dan misschien niet het beste met hun paard voor hebben en voor de genene die het toch willen gaan geloven heb ik maar een ding. Ga eens serieus naar een erkend zadelmaker (en dan wel een die ook echt weet wat die doet) en (weet alleen niet of elke zadelmaker zo veel voorbeelden heeft als van Triest) vraag gewoon eens om een goede uitleg over zadels en bomen.. Wedden dat je er met een goed gevoel weg komt.. Ik zat zelf ook nog steeds te twijfelen enz.,. Ben nu bezig met de koop van een ander dressuurzadel maar mijn keus is nu wel makkelijker geworden want ik weet nu wat ik in elk geval NIET moet hebben en dat is een zadel waar een boom in zit die een slag bevat..
Ola meisje, oppassen met wat je zegt hoort!
Ik redeneer heel simpel: ik geloof niet zomaar iemand op zijn woord zonder de feiten daadwerkelijk gezien te hebben (zoals hier!), want tot nu toe zijn er nog steeds géén duidelijke plaatjes geplaatst waar de slag in de boom te zien is. Enfin Unamie kan hem in ieder geval niet aanduiden zonder paard of bok...
Ja ik zou Van Triest kunnen bellen en hem de uitleg laten doen, maar dan heb ik de bomen en hun uitwerking op de paardenrug nog altijd niet gezien. En helemaal naar daar rijden zit er voor mij niet in! Ik heb geen eigen auto en ik woon in België.
Maar dit wil NIET zeggen dat ik niet het beste met mijn paard voor heb!!!
Ik heb hier al meerdere malen gevraagd WELKE MERKEN dressuurzadels produceren die toch nog een vlakke boom hebben... En dan krijg je één of ander vaag antwoord in de trent van: "tja omdat zeker te weten moet ie open". Kan best zijn, maar ik kan in de winkel niet alle zadels gaan openhalen om te zien welke boom erin zit hé, ofwel soms?

Enne nog maar eens voor de zoveelste keer: ik ben gisteren naar een zadelmaker/-verkoper geweest die dézelfde werkwijze als Van Triest heeft en hij ziet geen enkel kwaad in zadels met diepe zit (knik in de boom dus), zolang het zadel maar past voor paard en ruiter.