Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Dus paard is in Amerika geboren, een veulen gekregen, op de renbaan gelopen toen naar spanje verhuisd, western opgeleerd, nog een veulen gekregen en toen via 2 handelaren bij jou terecht gekomen?
.
Kadankovitch schreef:Ook Ik vind dat het hele verhaal de absurditeit van Dickens begint te overtreffen. waarbij ik moet zeggen dat de verhalen van Dickens tenminste nog mooi geschreven zijn en een mooie moraal kennen. Dit is nutteloze aandachttrekkerij.
SinneJ schreef:Ik heb nog niet gereageerd op het fokken, hoewel ik het eens ben met eerdere reacties. Echter heb ik nog nergens de tussenkomst van jouw dierenarts gehoord. Ik kan niet geloven dat er een dierenarts is die ok zou geven (en ik weet dat dat ok niet bindend is) om met deze merrie te fokken én dan dat fokken te doen met het oog op karakter. Als je dan al per se wil fokken met deze merrie, probeer er dan toch een complementaire en BEWEZEN hengst op te zetten. Er zijn al zoveel lieve grasmaaiers, maak er alsjeblieft geen bij, of hou het risico erop toch zo laag mogelijk.
Polly schreef:SinneJ schreef:Ik heb nog niet gereageerd op het fokken, hoewel ik het eens ben met eerdere reacties. Echter heb ik nog nergens de tussenkomst van jouw dierenarts gehoord. Ik kan niet geloven dat er een dierenarts is die ok zou geven (en ik weet dat dat ok niet bindend is) om met deze merrie te fokken én dan dat fokken te doen met het oog op karakter. Als je dan al per se wil fokken met deze merrie, probeer er dan toch een complementaire en BEWEZEN hengst op te zetten. Er zijn al zoveel lieve grasmaaiers, maak er alsjeblieft geen bij, of hou het risico erop toch zo laag mogelijk.
Sinds wanneer moet je toestemming vragen aan de dokter om te mogen dekken, tis toch niet t peerd van de dokter?
SinneJ schreef:Als je geen ervaring hebt met fokken lijkt me dat aangewezen, maar het is helaas nog steeds niet verplicht.
Polly schreef:SinneJ schreef:Als je geen ervaring hebt met fokken lijkt me dat aangewezen, maar het is helaas nog steeds niet verplicht.
Wat een onzin, volkomen terecht dat zoiets niet verplicht is.
Straks mag elke mafkees een kind fokken maar voor een veulentje moet je toestemming vragen
SinneJ schreef:Maar waar zie jij dat ik zeg dat je toestemming moet hebben? Ik heb het over advies; wat is er gezond voor mijn merrie? Met welke hengst kan een dracht goed verlopen?
SinneJ schreef:Ik heb nog niet gereageerd op het fokken, hoewel ik het eens ben met eerdere reacties. Echter heb ik nog nergens de tussenkomst van jouw dierenarts gehoord. Ik kan niet geloven dat er een dierenarts is die ok zou geven (en ik weet dat dat ok niet bindend is) om met deze merrie te fokken én dan dat fokken te doen met het oog op karakter. Als je dan al per se wil fokken met deze merrie, probeer er dan toch een complementaire en BEWEZEN hengst op te zetten. Er zijn al zoveel lieve grasmaaiers, maak er alsjeblieft geen bij, of hou het risico erop toch zo laag mogelijk.
Polly schreef:SinneJ schreef:Maar waar zie jij dat ik zeg dat je toestemming moet hebben? Ik heb het over advies; wat is er gezond voor mijn merrie? Met welke hengst kan een dracht goed verlopen?
Al wil ik een shire kruisen met een shetlander, daar heeft een dierenarts niks over te zeggen hoor. Tis toch mijn beest?SinneJ schreef:Ik heb nog niet gereageerd op het fokken, hoewel ik het eens ben met eerdere reacties. Echter heb ik nog nergens de tussenkomst van jouw dierenarts gehoord. Ik kan niet geloven dat er een dierenarts is die ok zou geven (en ik weet dat dat ok niet bindend is) om met deze merrie te fokken én dan dat fokken te doen met het oog op karakter. Als je dan al per se wil fokken met deze merrie, probeer er dan toch een complementaire en BEWEZEN hengst op te zetten. Er zijn al zoveel lieve grasmaaiers, maak er alsjeblieft geen bij, of hou het risico erop toch zo laag mogelijk.
Ik lees dit toch als een soort "toestemming vragen" maar dat kan aan mij liggen.