Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wwillemijn schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd, ze claimen namelijk dat de zadels op elk paard passend te maken zijn. Hebben ze losse bomen bij zich? En behalve qua breedte, ook verschillende vormen bomen, zoals recht of juist wat ronder?
wwillemijn schreef:Antislipdekje zou ik niet doen. Hierdoor krijg je drukplekken en een slechtere drukverdeling. Een keer gezien middels drukpadmeting wat dat doet. En daarbij ligt het dan op de huid met haren, stel jezelf eens voor dat er iets op je lijf ligt (plus bijkomend gewicht van iemand die daarop zit) dat naar voren wil schuiven, maar tegengehouden wordt op je huid en haar. Auwie!
hesterve schreef:Jotoma schreef:Bij mijn paard schoof ook alles naar voren. Zijn singelplek ligt ver naar voren, hij is rondgeribt, compact en zijn schouder loopt wat verder door naar achter.
Ik ben van Daaleman naar Schutte gegaan. Driof vier jaar bij Schutte gebleven, maar kon me onvoldoende helpen. Zodoende bij ali terecht gekomen.
Ik geloof dat Ali eerst meerdere zadels er op ging leggen om vervolgens kopijzers aan te passen. En dat werkte voor ons voldoende. Geen enkel zadel is gaan schuiven.
Overigens schuiven al mijn dekjes nu wel. Dit komt door mijn onbalans want bij mn trainster gebeurd het niet als ze mn paard traint.
Maar wel raar en irritant. Ali had daar geen oplossing voor, alleen de lussen vh dekje onder t zadel doen, maar goed dat is meer symptoombestrijding.
Edit: mosterd
Edit: tip werd al gegeven![]()
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen. Misschien helpt het om een stuk antislipmat tussen dekje en zadel te leggen om te voorkomen dat het dekje schuift. Tuurlijk moet je ook aan je eigen balans werken( core oefeningen kunnen je misschien helpen) maar dat stukje onbalans is niet van de een op de andere dag weg maar dan hoef je je voor nu niet druk te maken over schuivende dekjes.
Iig succes!
perdjes schreef:Hallo iedereen,
Is er hier iemand bekent met een Sella zadel op een jong paard? Ze is nu 3.5 jaar en kort in de rug.
Het zadel wat ik heb, is te lang voor haar.