De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:42

Wel droog :j Maar als bij andere de benen onder de carbon gel vento net zo nat worden als onder een andere beschermer is mijn conclusie dat het er niet koeler onder blijft en dan koop ik liever de carbon gel voor die 2-jarige. Bij mij hebben ze die dingen een keer of 10-15 per jaar om, dus dat het wat warm wordt zullen de been wel overleven. Dan vind ik vooral goede bescherming belangrijk.

PanamaD

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:46

Ik heb de vento dus besteld. Voor mijn eigen duidelijkheid voordat ik in de war raak haha. Nou hoop dat ze droog eronder zijn anders groot baal momentje!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:47

Ben benieuwd.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:54

De veredus vento zijn binnen! Zitten mooi om der benen. Helaas niet kunnen testen vanwege het bagger weer. Hoop dat morgen te kunnen doen!
(Voor mij nieuw haha ze zijn 2e hands)

Afbeelding

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:53

Zojuist met de Beschermers 25min gelongeerd. Best pittig gelongeerd met balken en veel galop. Benen waren er droog onder en ietsjes warmer dan normaal! Dus dat is best fijn. Ben beniewt als ik ga rijden...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:19

Qua pasvorm vind ik de beschermers van TS mooier aansluiten, maar dat is smaak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:43

Ik heb vandaag sedelogic beschermers binnen gekregen, En ze zien er erg hoopvol uit! Als je aan de binnenkant blaast, voel je de lucht aan de andere kant eruit komen.
Beschermers hebben ook een harde plaat. Ik ben dus erg benieuwd! Morgen ga ik ze testen tijdens mijn dressuurles

Afbeelding

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:44

Jotoma schreef:
Qua pasvorm vind ik de beschermers van TS mooier aansluiten, maar dat is smaak :)

Vind dat een hele andere beschermer. Niet echt vergelijkbaar. Zal sowieso ook per paard verschillen :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:57

De le mieux snug boots verschillen toch niet zoveel van die van jou?
Het is niet aanvallen bedoelt, alleen vanaf de foto's vind ik de pasvorm er niet zo mooi uitzien. Naar mijn mening mogen ze wat verder doorlopen naar voren, maar misschien heeft je paard iets groffe benen. Nogmaals, is geen aanval, maar iets wat mij opviel :)
Gaat erom dat jij er gelukkig mee bent!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:59

Nou die doe ik toch niet om als ik ga springen nee. De foto is niet van mij hoor. :) Veredus maat S is wel zo ongeveer het enige wat mijn merrie past.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:05

Jotoma schreef:
De le mieux snug boots verschillen toch niet zoveel van die van jou?
Het is niet aanvallen bedoelt, alleen vanaf de foto's vind ik de pasvorm er niet zo mooi uitzien. Naar mijn mening mogen ze wat verder doorlopen naar voren, maar misschien heeft je paard iets groffe benen. Nogmaals, is geen aanval, maar iets wat mij opviel :)
Gaat erom dat jij er gelukkig mee bent!

Hier bedoel je mijn beschermers mee toch? Ik begrijp wat je bedoeld vind ik zelf ook. Maar als ze een maat groter zijn (dit is m) zullen ze te lang worden. Qua lengte zijn deze namelijk precies goed. Dus ben tevreden haha!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:09

Ja, bedoelde jou wortelsussie! Ik herkende het omdat ik met mijn paard precies hetzelfde heb. Back on track heeft ook dit soort beschermers, maar die waten of te lang of te krap (kreeg ik niet eens dicht), dus ik snap dat je tevreden bent!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:52

Wel zitten ze om de kogel erg mooi! (Vind ik haha) en mijn paard had met hv polo en br beschermers altijd full die zaten normaal. Apart dat de veredus dan anders zit! En dat ze bij de kogel mooi zitten maar daar boven eigenlijk net een stukje missen!

Mijn paard zal wel niet de 'allerdaagse' (hoe noem je dat?) paardenbenen hebben haha.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:02

Het is een ellende ...
Aangezien ik geen veredus beschermers met lederen binnenkant kan vinden .
Oudere model dus met klittenband sluiting en niet die met de dopjes als afsluiter .

Ga ik er laten maken op bestelling ...
Ben heel benieuwd krijg morgen voorbeelden te zien van kleuren die kunnen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:13

wortelsussie schreef:
Wel zitten ze om de kogel erg mooi! (Vind ik haha) en mijn paard had met hv polo en br beschermers altijd full die zaten normaal. Apart dat de veredus dan anders zit! En dat ze bij de kogel mooi zitten maar daar boven eigenlijk net een stukje missen!

Mijn paard zal wel niet de 'allerdaagse' (hoe noem je dat?) paardenbenen hebben haha.

Of juist wel normale benen. Die van mij heeft altijd lengte cob en breedte full. De veredus werden mij juist getipt, dat die dan juist zouden passen. Dus maybe wijkt veredus af in maten :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:16

Ik vind ze eigenlijk helemaal niet te kort? Vind veel beschermers juist te hoog zitten. Veredus is inderdaad een stukje korter als je maat M met een full van de meeste merken vergelijkt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:19

Nies_ schreef:
Ik vind ze eigenlijk helemaal niet te kort? Vind veel beschermers juist te hoog zitten. Veredus is inderdaad een stukje korter als je maat M met een full van de meeste merken vergelijkt.

We bedoelen dat stukje wat boven de kogel om het been zit. Die zou ietsjes meer mogen aansluiten. Dan zaten ze perfect. Idd niet langer dat zou niet passen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:23

Ah zo. Daar ben ik het inderdaad mee eens. Dat is bij mijn merrie trouwens ook wel een beetje.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:08

Ik vind ook dat er veel paarden met te hoge peesbeschermers lopen.

Ik heb 2 sets Veredus carbon gel en ben er qua pasvorm heel tevreden over, de sluitingen hadden iets langer mogen zijn maar het gaat en veel hebben ze ze toch niet aan. En ik vind het ook wel fijn dat er door de carbon extra bescherming in zit mochten ze zichzelf een keer flink aantikken.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 00:15

Full is bij mijn paard ook soms aan de lange kant bij sommige merken, terwijl hij toch 1.68 is en geen korte pootjes heeft. Hij krijgt er dan ook gelijk wondjes van onder zn voorknie als ze te lang zijn. Maar de le mieux zijn voor hem in maat M een mooie lengte, precies goed

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:26

Die zitten inderdaad netjes. Jammer dat ze er niet in het bruin zijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:32

Heb de le mieux snug boots nog niet, maar had onlangs een nieuw paar BR ultimo besteld. Ben er toch niet zo tevreden van. De benen voelen welfs warmer aan dan onder mijn andere bescherming.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:10

Waar heb je ze besteld? Zag bij all eventing 3 weken levertijd..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:49

Jotoma schreef:
Waar heb je ze besteld? Zag bij all eventing 3 weken levertijd..

op de site van le mieux zelf, vond niets anders dat naar België gaat :)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 15:12

Hier weer een update over de snug boots:
Qua ventilatie, niets dan lof. Benen blijven er eigenlijk helemaal droog onder (behalve na echt een uur echt zware training met hogere temperaturen).

Ik ben alleen niet tevreden over de pasvorm die ze om het achterbeen hebben. De maat L is voor mijn paard echt aan de kleine kant qua lengte elastieken. Ik krijg een soort aansnoer idee erbij. Lijkt me voor het paard ook niet prettig zitten.
Zie hieronder op de fotos wat ik bedoel. De bandjes zijn zo strak dat je bijna een soort rollade idee krijgt. Zeker bij de twee onderste sluitingen waar in het achterbeen natuurlijk een andere beweging plaats vindt dan bij het voorbeen.
Over de pasvorm op het voorbeen niets dan positief, maar ik denk dat ik achter toch maar weer gewone kleine strijklappen ga gebruiken. Afbeelding
Afbeelding