Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:Er komen vaker mensen die dat een heel handig idee vinden, met dat klittenband. Maar ik vind het ten eerste foeilelijk, ten tweede wat sonja en muppetmayo zeggen, ze plakken ze er scheef op, raken ze kwijt etc., ook al trek je lijntjes. Bovendien kunnen we zolangzamerhand redelijk inschatten wat past - de klassieke "zitter" met een gemiddeld figuur (qua benen en heupen) past prima in de Quilty/Roma en de ruiter die wat meer "gehoekt" wil zitten en/of wat wulpser van vorm is, zal beter uit de voeten kunnen met de Quevis/Firenze. De minimalist gaat voor de Florac en dan heb je nog de Fanzolo en de Lipica, waarbij ik eigenlijk niet weet wie daar blij van wordt
pleiada schreef:Super mooi!Heb jij ook een christ bbp gehad?(ben namelijk wel benieuwd naar de verschillen)
Kwetal schreef:Fijn _Veer. De meeste mensen hebben ruzie met de wrongen van de Lipica, maar gelukkig pas jij niet bij "de meeste mensen"![]()
Mooi is dat schaapje hè?
hannatjuh schreef:Nu had ik zelf nog even een redelijke offtopic vraag aan zeer waarschijnlijk Pmarena, Ik zag op je site een longeersingel waarin een pommel past. Nu wil ik over een aantal jaar eens beginnen met mijn paardje voor de wagen. Ik, of vooral leni, zou het wel heel fijn vinden als er een schofje bestaat welke echt vrij ligt van de schoft.
Zijn er toevallig mogelijkheden om iets op maat te laten maken? of misschien zelfs wel plannen dat Barefoot zich bezig gaat houden met tuigen om te mennen? en dan vooral het schofje? de rest valt eventueel wel ergens anders te kopen.
dank u sinterklaasje![]()
![]()
![]()
Mariett schreef:Sorry dat ik zo ineens inval, maar ben zo'n stille meelezer van dit topic
Een barefoot mentuig lijkt mij ook echt geweldig! Het tuig wat ik nu heb vind ik eigenlijk vrij 'hard' voor mijn paardje en daarom gebruik ik het niet zo vaak. Iets zachters met meer schoftvrijheid zou geweldig zijn!
Ik heb laatst een hidalgo caracas gekocht en ik en Marie zijn er héél blij mee. Het beest loopt weer geweldig en heeft er duidelijk een stuk meer plezier van dan ons merkloze boomloosje!
Teteltee schreef:Pmarena, jij ook bedankt voor je (zoals altijd) uitgebreide reactie. De punten die jij noemt zijn inderdaad punten waar ik ook mee 'worstel,' al denk ik dat het niet meteen nodig is om álle modellen ook in álle maten te hebben. Je kunt daar best in het begin wat creatief mee omgaan, door bijvoorbeeld zadels die veel op elkaar lijken niet allebei in maat 1 en 2 te kopen maar de ene in maat 1 en de ander in maat 2. Of met de JustAdjust waarmee je 3 zittingsmaten kunt 'nabootsen' en die zonder de wrongen eigenlijk stiekem al een Cheyenne is. En ik heb wel wat startkapitaal, wat ik zeker bereid ben te investeren, als alles uit kan. Ik ben nu bezig met het uitwerken van mijn ideeën in een ondernemingsplan en vooral de begroting gaat een heet hangijzer worden ja. Aan de andere kant werk en verdien ik nu ook parttime en is dat genoeg voor onze situatie om van rond te komen. Ik hoef er dus niet stinkend rijk van te worden, het feit dat ik plezier heb van en voldoening haal uit m'n werk weegt voor mij (en mijn man) ook heel zwaar. Maarrrrr ik ga natuurlijk geen verlies zitten lijden in m'n busje met zadels
Dus, stug doortypen aan dat plan en blijf me vooral ideeën/feedback geven!
pmarena schreef:Nou dan moet ik het toch maar eens vragen aan de bazin van Barefoot of ze er over na wil denken
Als jullie het echt graag willen: Zouden jullie een beetje met iets van een plaatje aan kunnen geven wat je bedoelt, welk onderdeel van het tuig je graag zou willen / hoe de longeersingel aangepast zou moeten worden om het daar voor te kunnen gebruiken?
Dan heb ik ook iets concreets te vragen of ze er eens over na wil denken om zoiets aan te gaan bieden, dan moet ze zelf verder maar iemand zoeken die verstand heeft van mennen want ik kan daaron niet echt meedenken