[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:57

Shirley

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:01

Jammie :9

Trouwens ook wel een verschrikkelijk leuke pony, hoor dodootje <3

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:17

Dank je ben ook heel blij met hem. Beest spoort niet in de goede zin van het woord dan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:10

Dat zijn de beste <3

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:16

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:33

Leuk kleurtje! Die oorwarmers en dat dekje. Ook jij mag je zadel een stukkie naar achteren leggen. Ik zie toch nog relatief veel mensen met een zadel dat te ver naar voren ligt. (Ook bij boomzadels, trouwens!) Je zadel raakt het schouderblad en dat belemmert het paard in de beweging. Het kan ook echt drukken. Het is soms ook moeilijk, vooral als je paard flinke monnikskapspieren heeft (of gewoon vette schouders van het groene gras!) Wees niet bang, leg het een beetje naar achteren!

Heveja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:41

Voor de liefhebbers heb ik een Freeform dressage te koop. Het zadel is weinig gebruikt en in goede staat. Vraagprijs 750,00 euro.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:47

Hiervoor kun je een advertentie op de Bokt Markt zetten.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:56

Jetta schreef:
Leuk kleurtje! Die oorwarmers en dat dekje. Ook jij mag je zadel een stukkie naar achteren leggen. Ik zie toch nog relatief veel mensen met een zadel dat te ver naar voren ligt. (Ook bij boomzadels, trouwens!) Je zadel raakt het schouderblad en dat belemmert het paard in de beweging. Het kan ook echt drukken. Het is soms ook moeilijk, vooral als je paard flinke monnikskapspieren heeft (of gewoon vette schouders van het groene gras!) Wees niet bang, leg het een beetje naar achteren!

Hij schuift ook naar voren. Heb anatomische singel besteld
Ik had gelezencop equixantos dat het niet herl erg is als die op het schouderblad ligt omdat de schouder eronder kan bewegen. Maar vooral hrt schuiven naar voren baal ik van

Edit: singel is net binnengekomen ben benieuwd

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:09

Ik heb nu pas een barefoot London zadel zonder vps. Was echt dolgelukkig met het zadel. Alleen ligt hij niet goed op mijn korte tinkertje. De singel kan je bij dit zadel niet verplaatsen en als ik de singel op de goede plaats leg. Ligt het zadel over de schouder. Dus te ver naar voren. Leg ik het zadel op de goede plaats ligt de singel te ver naar achteren. Balen!!

Dus als iemand interesse heeft in dit zadel stuur even een pb. ( staat ook al bij de markt).

Wil straks graag de London met vps. Dan kan ik de singel wel verplaatsen. Heb het zadel van een vriendin erop gehad en ligt super.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:30

Brammetjee, goed om een ander soort singel te proberen.
Jane2: er staat heel veel over het gebruik van verschillende singels in dit topic. Een banaan of een u singel kan de ligging van je zadel verbeteren.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:55

Jetta, dat weet ik, maar helaas red ik het er niet mee. Het is trouwens ook een maat 2 en ik heb een 1 nodig. Heb het zadel via marktplaats gekocht. En die persoon wist dus niet wat ze had. En ik ook niet. Heb altijd met boom gereden. Dit is voor mij. Nieuw paardje nieuwe dingen. Vind de London echt helemaal super. Wist ook niet dat ze zonder vps ook bestonden. Maar afdoende leert men. Ga het gewoon weer verkopen en dan koop ik een nieuwe London met vps.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:05

Ok! Een hele nieuwe stap voor jou. Er is gelukkig veel info te vinden op internet.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:17

Klopt jetta, maar de dingen die ik zocht zag ik natuurlijk te laat. Ze werkt dat, hahaa. Anders had ik dit zadel nooit gekocht maar meteen een met vps. Weet zeker dat die past, goed ligt en mijn paardje loopt er goed onder. Heb er vandaag voor het eerst op gezeten.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:28

ManonGrr schreef:
Gister heb ik de pommel uit m'n zadel gehaald en toen opgezadeld met singel en beugelriemen dit keer. Ziet er al een stuk beter uit! Van het weekend even een paar kartonnetjes uitprinten om de juiste pommel maat te meten!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat vinden jullie van de ligging?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:02

dodootje schreef:
Ik heb een arizona drytex met vps van een bokker overgenomen. Ik heb hiervoor met een cheyenne zonder vps gereden op een trekpaard naar volle tevredenheid.
Maar nu twijfel ik of de arizona niet te lang is. En ik vind dat ik op de arizona breder zit dan op de cheyenne. Komt dat door de vps?
Pony is net ingereden dus hoop dat zijn obesitas nu gaat verdwijnen :D
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Een korter zadel zou mooier staan, maar als je zelf deze maat nodig hebt en graag een western model zadel wilt, dan is dit wel 1 van de beste opties denk ik :)

Qua gewicht op de rug zie ik geen probleem, echt superlang is hij ook niet maar risico op schuren aan de achterkant heb je natuurlijk wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:04

Manon: ik vind de ligging zo wel netjes hoor :j

Nu zoeken naar een pommel die netjes aansluit en je kunt gaan met die banaan :)

Vind het wel een behoorlijk afgetrapt zadel eerlijk gezegd...zo zie je ze niet veel.
Hij ziet er verder niet uit als een slecht zadel maar wel erg "gebruikt" zeg maar :P

Ik zou zelf ook niet gaan rijden met riemen met de gespen bovenaan, dat gaat zowel in je dij als in de pony prikken :)

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:06

Dank je wel Pmarena, nu durf ik erop te stappen van het weekend. Schuren ga ik goed in de gaten houden.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:10

@Jane2: niet alle London zadels met VPS hebben het v-singelsysteem, dat hebben alleen de nieuwste modellen. Daar moet je dus goed opletten voordat je straks weer een ´miskoop´ hebt.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:20

pmarena schreef:
Manon: ik vind de ligging zo wel netjes hoor :j

Nu zoeken naar een pommel die netjes aansluit en je kunt gaan met die banaan :)

Vind het wel een behoorlijk afgetrapt zadel eerlijk gezegd...zo zie je ze niet veel.
Hij ziet er verder niet uit als een slecht zadel maar wel erg "gebruikt" zeg maar :P

Ik zou zelf ook niet gaan rijden met riemen met de gespen bovenaan, dat gaat zowel in je dij als in de pony prikken :)

Dankje! Vond hem zelf best mooi :(:)
Hoe bedoel je rijden met riemen en gespen? M'n beugelriemen bedoel je?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:31

Ja, je hebt nu je beugelriemen met de gespen bovenaan hangen, bij een Barefoot is dat niet zo comfortabel omdat die harde knobbel van de gesp dan erg oncomfortabel aan kan gaan voelen omdat de rest natuurlijk "zacht en soepel" is.

Daarom hoor je eigenlijk met de gesp naar beneden te rijden, zoals hier uitgelegd wordt, zie onderste foto :) :
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/beuge ... evestigen/

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:34

Ah, dat bedoel je! Klopt, ik heb ze er ook even gauw aangehangen.. Voorlopig toch geen rijden voor ponie en mij.. Peerd is al een tijd kreupel helaas, maar ik wilde toch even zien hoe het er in het geheel uit ziet! Maar bedankt voor de tip! Voor ik echt ga rijden komen er sowieso heavy duty inlages in, omdat het zadel geen VPS heeft. (hij zit wel belachelijk lekker <3 )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:42

Dat geloof ik meteen, hij zal super soepel zijn en dat vind ik zelf ook altijd helemaal top qua zitcomfort :j

Balen van de kreupelheid zeg..... -O- Beterschap :(:)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:45

@swift, oké, bedankt voor je gouden tip. Dat wist ik dus ook niet. En die moet er wel aan zitten, anders werkt het nog niet. _/-\o_

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:55

Dus als je beugel gesp boven aan hrb zoals een boom zadel is dat oncomfortabel voor jou of voor je paard
Ik heb ze namelijk erl zo en merk er zelf niet veel van