Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:15

Haha, dus dit topic is tenminste ergens goed voor. Heb nu 3x gereden en begin me een beetje af te vragen wat dit dressuurzadel met mijn springpaard doet! Die gooide er vanmiddag even een flapflap uitgestrekte draf uit waar ik echt helemaal <3 van werd.... EN... Ik kon het uitzitten!!

Jammer dat het Vienna leer zo vlot veranderd, maar goed. Lichte stiksels onderaan de zweetbladen zijn trouwens wel heel mooi, maar ook niet echt heel praktisch heb ik al gemerkt ;)

vencedor

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:39

Die worden zwart he! Zie ik ook bij mijn hele nieuwe leenzadel hahah. Zouden ze ook springzadels maken..?mijne beweegt ook veel beter door het lijf met dit zadel!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:46

Welke aanpassingen of personaliseringen moet je extra betalen?

Ben al fanatiek aan het sparen maar ik zal het ook bij de 1850 euro zadels houden... Duur genoeg!

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:49

Kleuren e.d. zijn vrij om te kiezen, je betaald wat extra voor lak, steentjes en croco-print.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:51

Ik veronderstel dat er niet veel 2dehands in is?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:02

De Wolfgang past alleen niet op alle paarden. Die had ik ook in mijn hoofd, maar helaas.

Andere soorten leer zijn kennelijk ook mogelijk, maar is niet echt heel duidelijk wat de opties zijn. Misschien kan jij dat toelichten @ClauGeli68?

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:07

Er zijn geen gebruikte Customs voor verkoop. Ik heb wel een aantal oude modellen die voor een gereduceerde prijs weg mogen.
Je kunt kiezen voor vienna leer op je hele zadel, dit is een heel mooie zachte leersoort. Kost 300 euro extra. Net als kalfsleer trouwens. Die informatie is wel op de site te vinden. Op de Facebook pagina staan veel foto's met keuzemogelijkheden!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:08

En er was toch ook iets van minder grainy ofzo? Die zag ik hier dacht ik voorbij komen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:05

Nou hier zijn we er bijna uit! Paard is nagenoeg hetzelfde in bespiering. De wolfgang solo wil ik niet ivm coating over het leer. Wolfgang is sowieso niet nr 1 keus voor mijn paard. Het wordt dus vrij zeker een icon. Heb nu de star en vrijdag kan ik de eclipse proberen en dan kan hij eindelijk in de bestelling! Ik kies voor zwart met bruine piping , stiksels en randjes. En mijn zadel krijgt geen voorsingen in overleg met fysio en zadelmaker.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 09:22

Leuk vencedor. Ga je dan voor gewoon bruin of voor cognac?
Ik heb nog steeds geen goede foto van m'n rijjasje kunnen maken. Erg he? Of ik ben te laat thuis, of ik vergeet het. Heb nu op mijn werk mijn fotocamera in de oplader. Vanmiddag ben ik op tijd thuis dus dan mag ik het niet vergeten! Anders komt mijn zadel er natuurlijk nooit..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:57

Als het goed is moet er nog een kleur zijn tussen de cognac en de donkerbruin. Ik vind het donkerbruine echt te donker dus als dat niet is wordt het cognac.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:25

CK88 schreef:
Ik heb alleen wel een probleem met mijn zadel...Ik heb hem nu bijna 2 weken maar ik rijd mijn billen erop open :\ dit heb ik wel vaker gehad met harde springzadels maar niet met zo'n fijn en zacht dressuurzadel... Ik snap er ook niks van, hij zit perfect maar na veel doorzitten toch helemaal kapotte billen. Ik zal even contact opnemen met mijn fitter, misschien wat meer vulling in het zitgedeelte ofzo? Ik heb nog nooit zo netjes rechtop gezeten en zo'n mooie beenligging gehad. Ik heb al zo'n speciaal anita door rijd broekje, maar dat helpt niet :\

Nog even terug komend op dit berichtje:
Het is super opgelost door customs! Ze gaan hetzelfde zadel bestellen maar dan met een Vienna zit. Dit is vele maken zachter en zou het open rijden oplossen. Ik vind dit een mooie oplossing van Jan Pieter, echt super fijn dat ze zo snel met een oplossing komen!
Helaas duurt het wel nog 6 weken voordat ie er is, maar dat is geen probleem. Ik rijd gewoon verder met deze (en mijn wielrenners broekje met zeem :)) ) tot mijn 'nieuwe' zadel er is. Ik zal deze gewoon elke keer blijven vetten na het rijden zodat ze hem nog goed kunnen verkopen!
*\o/* Weer grote pluspunten voor customs!!! *\o/*

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:40

netjes opgelost inderdaad!

Ik vind de service ook echt top. Maar dat zal misschien ook wel met de zadelmaker zelf te maken hebben.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:07

Oh wat gek, zou juist verwachten dat dat met Vienna nog erger zou zijn?

Wel super service inderdaad! Ik vind de service sowieso heel correct. Levertijden zijn misschien niet voor alle modellen even lekker, maar als er wat is is er een hoop mogelijk.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:36

Ik heb het over die vienna gehad omdat ik daar niet zo kapot over was. Hij zei een keer lederolie overheen mikken en dan is het bijna glad :). Dus vind het dan zonde om gladde zitting te bestellen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:45

vencedor schreef:
Ik heb het over die vienna gehad omdat ik daar niet zo kapot over was. Hij zei een keer lederolie overheen mikken en dan is het bijna glad :). Dus vind het dan zonde om gladde zitting te bestellen.

Maar het vienna leer is zachter en veerkrachtiger over het algemeen, dus dat is wel prettiger. Dat het glad wordt maakt me niet uit. :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:47

Ik wil het juist glad :D.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 11:10

Ik heb gisteren eindelijk goede foto's van mijn rijjasje kunnen maken. Direct doorgemaild naar Engie en nu is het dus weer even afwachten of ze de goede kleur leer kunnen vinden voor me :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:38

Onze merrie is nu 5 en begon een beetje uit haar zadel te groeien waardoor we wat aan het rondkijken waren voor een nieuwe.
Mijn vrouw rijdt al ruim 30 jaar met Daaleman zadels maar gezien jullie positieve verhalen hier hebben we besloten toch eens naar een Custom te kijken.
Jan Pieter Weenink van Custom is gisteren bij ons langs geweest en Donna's zadel is helaas echt te smal geworden bij de schoft, als er nog meer vulling uit zou gaan gaan de takken van de boom prikken.
Ze heeft aardig wat zadels geprobeerd en onder de Icon Flight liep ze echt super en het zat ook nog eens heerlijk.
Eigenlijk vind ik het een vreselijk lelijk zadel maar het verschil in bewegen en zitten is dusdanig groot dat het er toch maar moet komen :D
20 mei gaat Donna weg om keuringsklaar gemaakt te worden en hopelijk is zadel klaar als ze terug komt op 6 juli.
Zadel wordt gewoon helemaal standaard zwart en heeft een redelijk standaard maat dus Jan Pieter verwachtte geen hele lange levertijd.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 12:07

Welkom Albert. Leuk dat jullie ook enthousiast zijn geworden mede dankzij dit topic :) Ik heb ook de Icon Flight in bestelling. Ik kan zo stil zitten nu! Krijg vaak complimenten over m'n zit. Het zadel ziet er apart uit, maar het is even wennen. Ik vond hem eerst ook lelijk. Nu niet meer, haha :D

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:21

Dat stil zitten zei mijn vrouw ook, zelfs in een uitgestrekte draf kon ze er goed op doorzitten, ook omdat het paard de rug echt mooi los laat.
Ik heb een paar klanten die een Custom hebben gekocht en er echt heel lovend over zijn vandaar dat we verder zijn gaan zoeken op internet en bij dit topic uitkwamen.
Kleuren en stiksels vind ik compleet onbelangrijk maar pasvorm en service des te meer en dat lijkt goed te kloppen bij dit bedrijf.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 13:54

Kleuren en stiksels zijn inderdaad niet belangrijk voor een zadel, maar het is wel een leuk extraatje dat je deze zadels naar wens kan samenstellen :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:10

Ja ik vind kleuren en stiksels ook niet zo belangrijk, maar als het geen worst uitmaakt, is het ook wel leuk om weer eens wat anders te hebben :D

Ik was ook helemaal niet overtuigd van Custom maar wist alleen dat mijn oude zadel niet meer goed lag op mijn paard. Custom persoon kwam toevallig net langs voor een stalgenoot, dus ook maar even proefgereden. Een uur later had ik echt superfijn gereden en was ik echt verkocht. Die dingen verkopen zichzelf.

En wat jij zegt over het paard dat de rug mooi loslaat herken ik echt heel erg. Mijn paardenbeest drukt zich er juist heel snel uit als het een beetje lastig ofzo wordt, maar hij gaat echt met sprongen vooruit.

Ik ben zelf echt een supernuchter persoon en nogal cynisch en niet zo snel overtuigd, maar ik kan niets anders zeggen dat ik echt het idee heb dat ik een ander paard heb. En nu paardlief simpeler gaat lopen kan ik echt wat meer aan mezelf en mijn eigen fouten gaan werken.

Ik hoop dat ik over een jaar of wat nog net zo enthousiast ben!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:09

Leuk Albert, dat jullie nu ook op Custom overgaan. Maar Daaleman zijn toch ook goede zadels.
Ben het met je eens dat ze oerlelijk zijn. Maar ach, das maar bijzaak als je er zelf fijn in kunt zitten en je paard er fijn onder loopt.

Ik ben inmiddels 9 weken onderweg. Nog niets gehoord. Spannend.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:17

Dat ze de Daaleman (een GPS 4) niet meer past was ook echt balen want dat zadel is van november 2011.
Helaas hebben we het paard waarvoor het was moeten laten inslapen.
We verkopen het ook niet, je schrijft er dan echt heel van af en misschien komt er nog een paard waar het wel weer goed op ligt want het heeft een makkelijke maat en in de tussentijd eet het toch geen brood.