Nou Sammie dat wordt dan idd spannend. Wat voor peesblessure heeft je paard? Celva heeft ruim twee jaar terug een blessure gehad aan haar tussenpees. Toen rond die tijd de paardendrogist met de Ice Vibe adverteerde met korting was dat voor mij de doorslag om tot koop over te gaan....
Een acute peesblessure aan de oppervlakkige buigpees. In de landing van een sprong plaatste hij zijn been fout en acuut op drie benen. Een vreselijk dik been en een paard die niet kon lopen als gevolg. Nu loopt hij goed, het been is alleen nog niet helemaal dun(maar de dierenarts had al gezegd dat het been dikker zou blijven, maar het lijkt steeds iets dunner te worden).
Voor de geïnteresseerden: Net te horen gekregen dat ik na ruim een half jaar aan de hand stappen er weer op mag stappen en heel langzaam het werk weer stukje bij beetje op mag pakken.
Gulpje
Geplaatst: 29-01-14 22:28
xshaaaronn schreef:
Zeker een aanrader!
Mijn pony heeft een blessure aan zijn kogelringband gehad en wij hebben toen ook de ICE-VIBE BOOTS gebruikt
Hier een medestander, ik gebruik de Ice-Vibes ook voor de ringbandblessure
Wat geweldig Sammie!!
MargrietJonk
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-14 13:30
Goh nou de Ice Vibe is dus multi inzetbaar.
Mn vader was tijdens het voetbal geblesseerd geraakt aan zijn kuit. En was ondanks de pijn tóch door blijven voetballen. Vervolgens kon hij de dag erna niet of nauwelijks lopen. Laat staan de trap op en af.
Ik ben naar stal gereden en daar de cold packs en Vibes boots meegenomen.
Op het werk heb ik toen de cold packs om zijn kuit gedaan, en de booth eromheem gefabriceerd. Na een half uurtje trillen en koelen konden we gelukkig zijn scheenbeen weer zien. Het vocht was al een stuk minder.
Kortom niet allen voor t peerd, ook voor de mens inzetbaar!
ik wil deze ook wel kopen. Mijn paard heeft geen peesblessure maar wel mok waardoor ik zijn benen niet kan afspoelen na het rijden. Ik heb wel van die koelspray die ik op zijn 3 andere benen doe, maar dat ene mok-been blijft dus ongekoeld. Mijn paard staat echter wel op de manege. Dus dan zou ik de pakken uit de vriezer moeten halen, opzadelen, rijden en dan zijn we 2 uur verder. Zouden ze dan nog koud genoeg zijn? Ik vrees er wat voor. Vooral in de zomer... Dat houdt me dus tegen. Anders onmiddellijk.
Silence
Ik heb ze voor de gallen aan haar achterbenen die zijn echt minder geworden na 2 mnd niet gebruiken zijn ze wel weer zo vol als daarvoor maar denk echt wel dat het beter is voor de doorbloeding En mocht er een x iets ernstigs opdoen heb ik ze in ieder geval al al ze al iets hebben en je moet ze nog bestellen is het acute natuurlijk al voorbij En juist dan is het zo belangrijk gelijk te koelen
Jientis: Ik heb de coolpacks in een koelbox met nog een paar koelelementen en dat gaat erg goed. Zijn nog koud als ik ze wil gaan gebruiken en zijn weer bijna koud als ik thuis kom. Op marktplaats stond een tweedehands set te koop, misschien even kijken of ze er nog zijn, scheelt wellicht
__Rianne
Geplaatst: 21-02-14 20:26
Ik heb toevallig gisteren de ice vibe coolbag gekocht. Voelt wel stevig aan dus ben benieuwd hoe koel het blijft wanneer ik een dag op wedstrijd ben.
Ik heb de Ice-Vibe coolbox, daar blijven de coolpacks heel lang koud in. Maar nu we een nieuwe vriezer op stal hebben hoef ik niet meer te slepen ermee, fijn!
is de ice vibe coolbox anders dan een gewone koelbox? Want ik heb nog wel zo een koeltas die er aardig op lijkt. Ik ga het voorlopig anders doen omdat ik de ice vibe boots toch wel duur vind. ik heb 4 icepacks gekocht en ga deze in een kous steken en na de training onder beenbeschermers steken zodat zijn pezen goed koelen. Dat zal ongetwijfeld niet zo goed zijn als de ice vibe boots omdat het niet vibreert maar het zal volgens mij wel erg goed koelen. En bovendien heeft het mij nu 16 euro gekost dus ik kan het maar proberen...
Ik kwam ze tegen en via google ook in dit topic uit. Ben eigenlijk geinteresseerd wegens een peesblessure. We konden verschillende behandelingen doen, maar we hebben gekozen voor rust en wandelen etc. Nu is koelen goed, maar dit lijkt me nog beter. Ik zit alleen met een probleem.
De d-pony is maar 1.42m. Het gaat om beide achterpezen, maar bij de aanhechting onder het spronggewricht. Krijg je ze daar wel een beetje goed omheen? De maten zijn alleen groot en nog groter, dus dan zou een full te hoog zijn. Op zich fijn, maar denk dat hij dan niet meer goed aansluit?
Vind het ook wel duur, maar misschien een 2e hands setje of een aanbieding ergens kijken. Als het zijn geld waard is, valt het verder wel mee vergeleken bij prof behandelingen. Helemaal als je 1 set bijv bij verschillende paarden kan toepassen of na gebruik door kan verkopen.
Silence
Geplaatst: 08-03-14 07:57
Mij fjord van 1.35 heeft ook de full omdat ze er niet kleiner waren maar het past precies
sjuuss
Geplaatst: 11-03-14 13:20
Ik heb een vraagje mijn paard heeft een peesblessure (check ligament) nu heb ik de ice vibe boots vandaag ontvangen en zag ik dat je de trilelement kan verzetten. Aan welke kant zouden jullie het aanraden om de trilelement te doen? Ik zelf denk aan de buitenkant omdat het daar dik is. Maar aan zijn andere been heeft die geen blessure waar zouden jullie dan adviseren om het trilelement te plaatsen?
Ik zit er ook naar te kijken, maar heb ze niet in handen gehad nog. Misschien kun je het om de beurt doen, ene dag ene kant, andere dag andere kant? Geen idee hoe diep die trillingen komen?
Ja ik denk dat ik hem bij zijn 'gezonde' been achter doe waar die nu ook zit. En bij zijn been met bessure aan de zijkant en dan ene dag buitenkant ene dag binnenkant.
Maar hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft!
O, zo, je gaat zijn gezonde been ook doen. Moet dat? Ik wil ze kopen en heb op beide achterbenen peesproblemen, dus doe ze dan sowieso beiden. Toch denk ik dat ik het gelijk zou doen. Dus beiden zijkant, achterkant, binnenkant. Ik zou voor mezelf zoiets hebben dat ik wil voorkomen dat er iets ongelijk behandelt wordt.
Ja ik wil dan beide benen doen. Anders heb ik voor mijn gevoel straks 1 sterker been kwa pezen, banden, spieren en het andere been zwakker.. En kan nooit kwaad de ice vibe boots;)
Ik heb beide trilelementen in 1 gedaan, omdat hij aan de binnen en buitenkant dus een peesblessure had. Geen idee of dat kwaad kan, maar denk van niet aangezien het gewoon goed hersteld is.