Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:57

Ik ben dan weer de uitzondering zeker, niet echt een schuifgevoelig paardje maar zowel de Iberica als de Butterfly willen wel wat schuiven hier, zeker in galop. Nu zat ik ook nog wel wat te tobben met de singel hoor :P

Ik heb er een aantal liggen voor de verkoop en ook om zelf te proberen omdat ik er zelf heel graag 1 wil houden.

Heb nu een Butterfly iets laten verbouwen en hoop die van de week even uit te kunnen proberen :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:03

Dat is de ellende he... voor ieder goed verhaal, komt weer een minder verhaal...

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:55

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal.. Ik heb een ronde haflinger, zonder enige vorm :+
Een ronde buik een 'vierkante', ontzettend korte rug, geen schoft en elk zadel schuift..
Heb vorige week de Iberica getest en deze bleef perfect liggen *\o/*

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:59

Ter illustratie: Mijn ronde haflinger..

Afbeelding
Het zadel wat erop ligt is een 16,5"

Afbeelding

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:30

En nu een foto van met de Iberica :D :D :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:20

Komt eraan, ik ga eerst even werken :))

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:21

Mijn ene merrie heeft een erg beroerd model voor een zadel,rondgeribd,singelplek ver naar voren,smalle schouders,weinig schoft en een holle rug..Zowiezo was het al nooit mogelijk om een boomzadel te vinden,die schoven al meteen naar voren en in galop helemaal..De meeste boomloze schoven bij haar ook naar voren(barefoot nooit geprobeerd),behalve de ansur en de heather moffett..Deze zadels moesten altijd wel redelijk ver naar voren gelegd worden,anders schoven ze toch weet een klein beetje naar voren..De christ(niet de Iberica maar het gewone model,weet niet of dat verschil maakt??)ligt echt super stabiel op haar..Zelfs met een iets te grote singel en met beugels..Tot mijn verbazing ging het zadel zelfs iets naar achteren tijdens het rijden zodat hij eigenlijk goed lag..Zelfs in galop geen gewiebel naar links of rechts..Paardje loopt met de christ ook veel ontspannender zelfs al rij ik met beugels..Ik heb er wel een Polypad onder gedaan en dat gaat lekker en zag er goed uit toen ik het zadel er af haalde..Ik heb ook een Equitex pad geprobeerd,maar vond dat een beetje wiebelig aanvoelen en ze spande toch iets meer..Ik durf met beugels eigenlijk niet zonder wat extra schokdemping vandaar de pad..

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:35

Klinkt goed pleiada en Jasia.
Ik ga hem toch proberen....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:53

liljebo schreef:
Klinkt goed pleiada en Jasia.
Ik ga hem toch proberen....

Hijs onderweg ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:55

*\o/* *\o/* *\o/*
Erg he... nu de knoop eindelijk is doorgehakt, heb ik geen geduld meer...
maar goed... zal toch ff moeten, want voor de pasen zal ie niet binnenkomen. Paar dagen van nl naar zweden moet je helaas altijd rekenen en vrijdag, zaterdag en maandag komt hier geen post. (goede vrijdag en paasmaandag zijn zondagen en op zaterdag krijgen we nooit post)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:56

Spannend !!

Ik ben super-benieuwd hoe hij gaat scoren, ik duim voor je :j

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:57

Ik ook.... ik was eigenlijk zeer sceptisch, maar gezien de goede ervaringen van toch een aantal mensen, ga ik hem testen
Scheelt natuurlijk enorm dat die mogelijkheid er is. Zo kopen had ik niet aangedurfd. Niet na al het gedoe wat ik al heb gehad.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:59

Haha ja ken het..Toen ik eindelijk had besloten er een te kopen,duurde het voor mijn gevoel een eeuwigheid voor ik hem had :D

Hoop dat jij hem ook erg fijn gaat vinden :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:00

Heel begrijpelijk :j

Maar het verzenden kost ook een lieve duit neem ik aan ? :=

Vinden degenen die een Iberica hebben hem nu ècht lekker zitten, geen last van toch een wat harde (niet lekker verende) kern er in en de beugels die wat tever naar voren zitten ?
Ben ik dan echt zo'n zeikerd ? (deze vraag is niet voor BZ :+ )

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:10

Ik vind de Iberica heel fijn zitten , ik gebruik em wel zonder beugels, dus mbt ophanging heb ik geen ervaring.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:30

Ik vond hem hééérlijk zitten.. Na het rijden stonden we nog wat te kletsen en na een paar minuten vroeg Ron "Goh, uhm, kom je er nog af of blijf je zitten?" Ik moet zeggen dat ik eigenlijk van plan was om te blijven zitten O:) _O-

Ik heb nu de knoop doorgehakt en hem besteld, als ik straks weer op mijn paard mag rijden ben ik helemaal gelukkig *\o/*

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:41

Hier zoals beloofd de foto's van de Iberica op mijn haflinger-beest!
Let niet op mijn houding, die laat wat te wensen over. Ik probeer hier aan te werken, maar door mijn reuma lukt dit niet altijd. (eigenlijk mag ik niet meer rijden, maar goed.. Eigenwijs O:) )

Afbeelding
Onze bak is erg zwaar, daardoor is de galop voor Anneloes erg lastig, maar ze deed het wel!

Afbeelding
Een klein stukje lichtrijden, ging ook vanzelf :)

Afbeelding

Ik ben zelf nú al blij met de Iberica. Op veel zadels krijg ik nog meer last van mijn lijf dan ik al heb, maar toen ik op de Iberica reed had ik geen extra last. Normaal krijg ik met het rijden heel veel last van mijn knieën en op de Iberica had ik dat niet! Verder deed mijn rug ook niet abnormaal veel pijn en stapte ik vrolijk van mijn paard af!
Ron zei tegen Karlijn (Mistralleke die zich een paar pagina's terug meldde :)) ) "Volgens mij is ze echt aan het genieten he?" En dat was ik zeker aan het doen! Iets wat ik al lang niet meer kon tijdens het bewegen.
Ik hoop dus dat de Iberica echt de uitkomst is die hij nu lijkt te zijn!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:46

Mag je dan wel lichtrijden op de iberica?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:53

Zolang je niet te veel druk op de beugels zet, mag je wel lichtrijden.. Er zitten inlages in de Iberica :j
Maar meestal zit ik door, ik kan namelijk met mijn lijf niet (lang) lichtrijden.. Dit was alleen even om te proberen :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:48

Goh, door die ervaringsverhalen ben ik helemaal benieuwd hoe hij mij gaat bevallen.
Pmarena, viel me eigenlijk mee. Een risico wat ik graag neem, als ik daarmee een miskoop kan voorkomen (of juist een hele goede koop kan doen)

Mijn eerste idee was een tijd geleden de BF verkopen en van dat geld de chris kopen, maar dat durfde ik toch niet aan. Heb ik dan niets meer. Dus nu eerst maar eens kijken hoe de iberica bevalt.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:28

Nou je filmpje nog Jasia :D :D :D

En pmarena ik :x :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:35

Die heb ik al gepb t :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:48

Heel verstandig BZ }:)

Liljebo: OOK heel verstandig :P

Je wilt niet weten hoe vaak ik gecontacteerd word door bedremmelde klanten die op zich wel redelijk tevreden waren over hun Barefoot maar dan toch een ander zadel op het oog hadden gekregen (door diverse redenen), Barefoot verkocht om het andere zadel te kunnen kopen...vervolgens enorm heimwee naar de Barefoot en enorme spijt van de verkoop....

Altijd pas je oude schoenen wegdoen als je (fijne!!) nieuwe hebt is echt een goed ouderwets advies :j

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:52

ja idd... Er zijn goede verhalen over de chris, maar zoiets is toch altijd heel persoonlijk. En de BF ligt op silja bijvoorbeeld goed. Beide barefoots, hoewel ik persoonlijk de cherokee beter op haar vindt liggen dan de atlanta. Mijn man is daar nog niet aan uit, maar als ik iets anders koop, mag hij kiezen.

Ik heb ook de startrekk gehad; toch een goed en duur zadel die volgens velen beter is dan BF, maar ik vond hem op Sil helemaal niet fijn liggen (mijn man ook niet) en op Hälga was het net een hoedje :+

Lag absoluut niet stabiel, trouwens. Althans niet op Hälga

Misschien toch maar met superlijm in de weer gaan.... }:)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:40

Ik doe nooit oude schoenen weg - eindresultaat is een kast vol schoenen waar ik eigenlijk niet meer op loop :+

Het verschil in hoe een zadel aanvoelt heeft ook te maken met het lichaam van de ruiter en de vorm van het paard. Dus wanneer pmarena een zadel niet prettig vindt zitten, wil niet zeggen dat ze een zeikerd is, maar gewoon ànders ( :oo :o heb ik er toch wat over gezegd) :+

In geval van de Iberica (of ander PLUS model van Christ) kan er natuurlijk een andere vulling in gestopt worden -:) Dat zal de beleving voor de ruiter veranderen (en voor het paard ook, natuurlijk ;) )