ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:02

Ik ben tijdens mijn zoektocht naar een zadel al verschillende keren de naam ''massimo" tegengekomen. En ik neig heel sterk naar dit merk. :D
Ik heb een haflinger met weinig schoft en korte rug. Momenteel rij ik met een euroriding titan. Heerlijk zadel, maar aangezien ik ook buiten rij is dit voor mik niet de juiste combinatie.

Ik ben op zoek naar een zadel die ten eerste, het belangrijkste: goed op mijn pony ligt! Voor mij zoek ik een zadel met een zachte zitting, diepe zit en wrong. Waarmee ik buiten uren kan rijden zonder pijn maar ook fijn kan dressuren. Dan kom ik op de trail of de dressuur II uit. Wat is jullie ervaring met beiden zadels? Ik heb vanzelfsprekend het topic al doorgelezen.

En weten jullie ook een zadelpasser met massimo's die is het noorden (Friesland) komt? Of iemand die tweedehands een mooie te koop heeft in het noorden? :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:19

Ik heb vroeger op mijn vorige paard ook een Titan gehad.

En nu op mijn huidige paard een Massimo Dressuur II
Ik vind dit zadel veel fijner als het titan.
De zit is minder gedwongen en toch voldoende stevig. (het leer van de zitting en de kniewrongen is wat stugger dan de rest)

Trail hebben wij ook geprobeerd, maar die vielen kwa zittingmaat kleiner, waardoor deze afviel. Mijn man paste er daardoor niet in.

Ik heb van mijn zadelmaker een Dressuur II uit mogen proberen voor 2 weken en toen heeft hij het zadel pas besteld. Hij wilde zeker weten dat ik de juiste keuze zou maken.

Helaas weet ik geen zadelmaker in het noorden van het land. (woon zelf in Zuid-holland)

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 09:33

ik heb mijn Massimo gekocht bij zadelmakerij willems in leutingewolde, wellicht komt hij ook jouw kant op. is trouwens een aanrader, neemt genoeg tijd, beantwoord alle vragen enz

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:34

MarimaCarona schreef:
ik heb mijn Massimo gekocht bij zadelmakerij willems in leutingewolde, wellicht komt hij ook jouw kant op. is trouwens een aanrader, neemt genoeg tijd, beantwoord alle vragen enz

Ik ook :)

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:40

Ik heb G.iny K.asemir bij mijn paard gehad, zij verkoopt ook Massimo zadels.

Zit er aan te denken om mijn Massimo te verkopen, het is toch niet het ideale zadel voor mij en mijn paard.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:56

Marietje1990 schreef:
MarimaCarona schreef:

Ik ook :)

Ik belde hem vandaag om mijn zadel op te laten vullen maar blijkt dat hij er mee gestopt is.

Heb zelf een massimo trail, opzich een leuk zadel en past goed op mijn tinker maar zelf vind ik dat ik er niet helemaal lekker op zit. Weet niet helemaal goed waarom niet.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:45

@polbo
Echt? Hmmm.. Mijn zadel moet eigen ook gecheckt worden. Al een idee wie je nu gaat vragen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:50

als jullie het samendoen kun je kijken of suzanne jullie kant op wil komen? www.zadelsenco.nl

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:00

Marietje1990 schreef:
@polbo
Echt? Hmmm.. Mijn zadel moet eigen ook gecheckt worden. Al een idee wie je nu gaat vragen?

Ik had Willems even gevraagd en hij rade Polane uit Hooghalen aan.
Maar dat is voor mij nog best een eind weg. In friesland kon ik ook nog kijken naar dubbelspan.
Maar door zelf even rond te kijken kwam ik uit bij Harrie van den Bosch zit in Nijeholtpade, dus voor mij wel redelijk dicht bij.

Maar moet daar dus nog even heen bellen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:20

Ik heb Ferdinand van Dé Zadelmaker gevraagd te komen. Woont in Arnhem, maar rijdt het hele land door. Hij komt vast als er meer dan een zadel nagekeken moet worden.
026-8481311
Hij vulde onlangs mijn zadel nog op. Heb een Trail.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:39

Ik bedoel trouwens tweespan ipv dubbelspan ;)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:28

Mijn massimo son is te koop. Perfect voor korte ruggen, weinig schoft en rondgeribt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 05:09

Helen van Dijk heeft mijn Massimo voorzien van nieuwe vulling en lining. Ik ben zeeeer te spreken over haar en haar kennis en service! Top!

Jolandast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:40

En is er al een zademaker geweest???
Polane komt overal wel heen met haar tafel en meet apparatuur.
Ze is vorige week bij mij geweest om mijn paard (en mij) op te meten.
Ik kom ook uit op een massimo of maxflex, maar de massimo was uitgeleend helaas

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:13

Mijn Massimo is net nagekeken.
Moet een nieuwe vulling in... Bijna net zo duur als een 2ehands Massimo... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:16

Jeetje wat bizar???
Hoe kan dat zo duur zijn...

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:46

Ik heb met mijn massimo ook al binnen een half jaar de vulling volledig laten vervangen. De fabrieksvulling is niet bepaald je van het. :(

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:59

Bij mijn zadel is de vulling ook volledig vervangen door wol, verder loop ik ook niet over van de kwaliteit van het leer, het zadel is 'n jaar oud en aan het verkleuren en tevens veel gebruikssporen rondom de stijgbeugels riem. Voor mij zelf is het zadel ook niet optimaal qua zit, maar het licht goed op m'n paard, dus ik hoop er nog een poosje meet vooruit te kunnen en dan misschien ter zijner tijd een mooi maat zadel dat zowel m'n paard als mijzelf goed past :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:20

Ja, ben er goed ziek van.
Mijn zwarte en goede Massimo dressuur heb ik verkocht aan mijn bijrijdster voor haar paard en heb een western zadel gekocht voor Gráni.
En het bruine Massimo dressuur zadel krijgt een nieuwe vulling á300,- en worden meteen de singelstoten vervangen (wat normaal ook 100,- kost maar nu iets voordeliger omdat hij sowieso open ligt voor de vulling). En gaat naar mijn merrie toe.
Maar ben er wel ziek van geweest, stond huilend bij de zadelmaker. Ik heb het zadel 1,5 jaar geleden gekocht (2ehands), en in juli nog na laten kijken!

@Letizia: Voor de prijs is de kwaliteit wel oke. Ook hoe je het zadel kan aanpassen. Maar ik heb ook mijn beugelriemen daarom onder het zweetblad lopen...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:26

Zo goedkoop vind ik ze anders ook niet, ik heb destijds voor m'n Ainsley iets van €300 meer betaald en dat zadel was na jaren nog puntgaaf, amper gebruikssporen, geen verkleuringen, geen volledig nieuwe vulling etc. Wat je zegt, nieuwe vulling kost rond de €300, dus dan zit je richting de prijs van een A klasse zadel, maar je leer is nog steeds niet mooi...
Maar uiteindelijk vind ik het belangrijkst dat het zadel goed op m'n paard ligt, daar heb ik heel wat a klasse merken opgehad, maar niks lag goed, de Massimo wel :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:42

Dit is al mijn 4e Massimo. Mijn andere hebben geen nieuwe vulling nodig gehad. Ik weet ook niet wat de eigenaar hiervoor met het zadel heeft gedaan.
Maar ik vind het aanpasbaarheid van de Massimo héél erg fijn. Je hebt ze van heel smal tot héél wijd. En daarin kan je de boom nog 2 maten omhoog en naar beneden verbuigen en de vulling is fijn aan te passen.
Ik heb mijn zadel echt op van alles gelegd van ijslanders tot KWPNers.
Maar het leer vind ik ook niet van alle zadels even goed.
Een Ainsley valt ook onder confectie maten en in dat segment vind ik Massimo alsnog de meest veelzijdige.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:48

Dat is zeker een pluspunt, hoewel ik van meerdere zadelpassers heb begrepen dat je de boom maar 'n aantal keer kan aanpassen en hij dan te zwak wordt om het nogmaals te doen (dus het risico van doorzakken of doorbreken ontstaat). Nu had ik toevallig een Ainsley met verstelbareboom, maar helaas niet passend te maken voor m'n paard, de Massimo is inmiddels 'n maatje verbreed, wat hem net iets lekkerder doet liggen :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:28

Dat klopt, het is een zadel, geen jojo ;).
Ik heb ooit een zadel gezien (ik geloof ook een Ainsley) met een boom die je zelf breder en smaller kon draaien. Leuk idee, maar het maakt het ook véél zwakker.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:15

Wat een zadel bijvullen voor zoveel geld? Ik heb mijn zadel nu (3 jaar oud) deze winter laten nakijken door de verkoper Fred ??? Uit Arnhem en hij rekende €65,- Maar de leer kwaliteit is niet echt je dat. Ik ben er erg zuinig mee, daardoor ziet ie er nog redelijk uit.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:18

Niet bijvullen, maar de vulling vernieuwen, in mijn geval dan :)