WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:05

Hai allemaal, ik heb sinds mid okt een deels nieuwe/2ehandse WoW, ben er erg blij mee omdat mijn jonge Pre hengst kuren begon te krijgen en mijn vermoedens bevestigd zijn dat het door mn vorige zadel kwam(Kn Victoria, super fijn zadel voor mij maar te krap voor hem)
Ik heb voor Wow gekozen omdat het om een 4 jarige gaat en hij dus nog flink moet uitzwaren en ik niet weer 5!! zadels kan kopen zoals bij mijn vorige paardje omdat ze zo veranderen..
Tis even wennen geweest voor mij maar meneer heeft geen kuren meer gehad dus ik kan niet anders als vol lof zijn over deze zadels en het systeem. ik vind het t geld meer dan waard(doet idd wel ff flink au in de portemonee) :D

2005

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:21

Ik heb mijn wow nog te koop staan, weet iemand of je ze ergens kunt inruilen of dat je ze kunt opgeven bij een wowdealer voor het geval iemand nog een tweedehands wow zoekt? Soort van bemiddelen? Hij is voor mijn paard niet meer goed passend te krijgen, ook niet met andere kussens... Baal er nog steeds van.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:43

ik weet niet waar je vandaan komt? misschien kan je heleen van dijk eens benaderen. zij doet ook andere merken naast wow

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:19

Ff een vraagje voor de geruststelling hoop ik :o
Vandaag is mijn nieuwe Wow geleverd. Hij past prima, niets op aan te merken.
Ga ik over in galop, verandert mijn paard toch in een klein rodeostiertje en jawel, bam, zandhappen.
Nog ff in de longe galop gedaan met het zadel aan beide kanten en jawel, weer een ontploffende rodeostier.

Ze bokt normaliter nooit en is westernzadel en Wintec met Cair gewend.

Hebben jullie ook ervaringen dat je paard in het begin ontzettend uit zijn plaat is gegaan?
We denken dat ze onder de indruk is van het zadel dat zoveel beweegt nu.
Maar ik ben er wel een beetje van onder de indruk zeg maar
:?

Wie heeft dezelfde ervaring?
Tuurlijk geef ik haar de tijd om te wennen.
Had deze reactie alleen niet verwacht omdat ze met testrijden ook niets deed.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:56

Ik heb met 2 paarden de zelfde reactie gehad, mn ruin kon ik eerst niet eens rijden echt rodeo die was zo vrij ineens die kon zn benen niet aan de grond houden :=
werd later beter en nu een jaar later nooit meer problemen meer mee.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:30

Hoop niet dat ik nog een jaar moet zandhappen voor het beter wordt %)

Maar wel fijn te horen dat ik dus niet de enige ben :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:35

Het heeft gelukkig geen jaar geduurd maar ongeveer 5 maanden voordat hij echt normaal rijbaar was maar dat lag niet alleen aan de wow hij heeft een verleden waar hij ook over heen moest.

Het zadel heeft ongeveer een week geduurd voordat ik echt kon rijden en hij zich durfte te geven onder het zadel maar toen hij dat door had is hij heel fijn gaan bewegen en veel gegroeid kwa beweging en karakter

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:31

Ok nou we houden het ff in de peiling. Vanavond gaan we weer een nieuwe poging wagen als het weer het toelaat.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:45

eerst aan de lijn neem ik aan?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:11

mijn zadel is aangepast en mijn merrie had het gisteren (eerste keer dat zadel er weer op lag na de aanpassingen) ook weer...gewoon niet te houden, ben er uiteindelijk ook niet opgegaan :+

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:29

Ik heb een vraag, nu Marjolein ermee is gestopt (waarvan ik overigens van haar zelf niks van vernomen heb), welke fitter nu? Ik kom uit Twente en mag eindelijk na een hele tijd van blessures mijn Trakehner weer oppakken. Maargoed.. dan moet het zadel wel nog steeds goed zijn en dergelijke, en sinds de aankoop drie kwart jaar geleden is er niet meer naar gekeken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:56

Ik vind het moeilijk welke fitter, heb er nu iemand anders bij gehad, heel ben heel tevreden paard vond het ook allemaal prima, maar ineens begint de lucht in mn voorkussens minder te worden heb al gebeld gemaild etc maar helaas nog niets gehoord.
Rijden word zo niet echt makkelijk.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:07

JoesPleasure schreef:
Ff een vraagje voor de geruststelling hoop ik :o
Vandaag is mijn nieuwe Wow geleverd. Hij past prima, niets op aan te merken.
Ga ik over in galop, verandert mijn paard toch in een klein rodeostiertje en jawel, bam, zandhappen.
Nog ff in de longe galop gedaan met het zadel aan beide kanten en jawel, weer een ontploffende rodeostier.

Ze bokt normaliter nooit en is westernzadel en Wintec met Cair gewend.

Hebben jullie ook ervaringen dat je paard in het begin ontzettend uit zijn plaat is gegaan?
We denken dat ze onder de indruk is van het zadel dat zoveel beweegt nu.
Maar ik ben er wel een beetje van onder de indruk zeg maar
:?

Wie heeft dezelfde ervaring?
Tuurlijk geef ik haar de tijd om te wennen.
Had deze reactie alleen niet verwacht omdat ze met testrijden ook niets deed.

Ja dat zou kunnen: mijn anders zo brave nooit bokkende merrie, ging de eerste keer met mn WOW zadel als een rodeopaard de bak door, voor ik er zelfs maar op zat. Daarna nooit meer gedaan :D
Ik denk dat het toch anders voelt, lucht of wol. Jij voelt tenslotte ook veel meer beweging onder je, dus je paard zal jouw beweging ook beter voelen :)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:28

Nou Esther dan hebben we denk ik een match. Want die van mij bokt ook echt nooit.
Hoop dat ze snel went ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:12

Mijn paard is gister weer een hp groter gegaan, we zitten nu al op hp 3

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:14

Ik heb een vraagje, gaan jullie paarden allemaal omhoog in boommaat naarmate de training vordert?
Mijn fitter zei namelijk dat het vaak zo is dat de paarden juist een boommaat kleiner gaan naarmate hun bespiering positief verandert...en ik lees dat nooit, ik lees alleen maar 'mijn paard is weer een boommaat breder door betere bespiering'

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:16

Ik weet dat ze van dikke paarden wel zeggen dat ze verwachten een boommaat terug te gaan als het vet er af is gereden. Maar spieren die goed getraind worden zullen imo niet afnemen. Eerder toenemen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:52

Dat klopt idd, mijn merrie is van 1 kleiner naar 2 groter gegaan naarmate we verder in training zijn.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:01

Mijn paard groeit enkel in bespiering (en vet) en dan heeft hij echt een grotere hp nodig.
Als ik 's winters een tijd niet kan rijden wegens vorst oid dan merk ik dat meteen en moet hij weer een maatje kleiner.
Maar soms heeft hij ook een grotere hp nodig omdat hij te vet word

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:17

Zinn schreef:
Ik heb een vraagje, gaan jullie paarden allemaal omhoog in boommaat naarmate de training vordert?
Mijn fitter zei namelijk dat het vaak zo is dat de paarden juist een boommaat kleiner gaan naarmate hun bespiering positief verandert...en ik lees dat nooit, ik lees alleen maar 'mijn paard is weer een boommaat breder door betere bespiering'

Inderdaad, die uitleg krijg ik ook altijd... Mja, we hebben dan ook dezelfde fitter. ;) Maar mijn paard heeft al jaren dezelfde boommaat, ongeacht hoe zwaar of licht hij in training is.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:20

is dat niet wat vreemd ? :o

bah ik weet nog steeds niet wat ik er nu van moet vinden. Mijn paard wil momenteel niet lopen, dus ik twijfel aan alles. Ik weet niet waar het probleem zit.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:33

Mijn paard is 2 maten gegroeid, zins de Wow.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:34

Die van mij 3 maar die moest ook van ver komen :j zit nu tussen een 1 en 2 in heel vervelend want de 2 blijft te groot maar ik vind de 1 ook niet helemaal optimaal.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:22

Zinn schreef:
is dat niet wat vreemd ? :o

bah ik weet nog steeds niet wat ik er nu van moet vinden. Mijn paard wil momenteel niet lopen, dus ik twijfel aan alles. Ik weet niet waar het probleem zit.

Was dat voor mij bedoeld? :)

Nee, ik vind het niet vreemd. Ik train niet voor wedstrijden. Ik rijd puur voor mijn plezier. In de zomer rijd ik wekelijks en in de winter misschien 1 keer per maand (soms vaker, hangt van het weer af). Dus mijn paard kan zich niet ineens sterk gaan ontwikkelen qua spieren. Hij is wel vrij 'geblokt' van nature en blijkbaar past boommaat 3 goed bij hem.
Ik houd wél de ligging van mijn zadel goed in de gaten en ik vraag geregeld aan mijn instructeur hoe hij het vindt liggen. Tot nu toe ben ik super tevreden van Wow.
Maar ik begrijp jouw twijfels wel... Heb je al eventuele medische problemen uitgesloten?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:35

ik bedoel gewoon in het algemeen, wij hebben dezelfde fitter en ik train wel wedstrijdgericht...Ik heb mijn wow nog niet zo lang , dus het is nog wel afwachten, mar ik had dat hier op bokt ofzo nog nooit gelezen, daarom vroeg ik het me af :)

De DA is er ook bijgeweest ja, maagklachte vastgesteld maar dat is ondertussen verholpen en nog stees loopt ze niet.