WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:58

Splinter schreef:
sporter schreef:

Ohh ja dit is een mooie. Het kan niet zo zijn dat mensen de wow niet goed vinden :+ Nee de wow is zo goed dat mensen er niet mee KUNNEN rijden. :+ :+

:)) :D

ach hoeveel mensen kunnen niet bv met lichtrijden, 2 keer staan 1 keer zit uitvoeren -O-

Dat weet ik niet? :P

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:00

Kennelijk is dat het effect Sporter ;-) net als pasbevallen vrouwen, die hoor je ook niet meer klagen zodra ze hun spruit in hun armen hebben!

En dat stasta van been wisselen lukt echt niet op een hulsebos, geloof me...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:03

sporter schreef:
knollentuin schreef:
nee sporter bedoeld dat ik wil zeggen dat t nooit aan de wow kan liggen maar alleen aan de ruiters, nee... dat bedoel ik niet sporter;ik noemde een paar dingetjes op die ik voorbij zie komen als voorbeeld. wat ik wel wil zeggen is dat ik vind dat een hoop mensen tegenwoordig meer naar zichzelf zouden mogen kijken in het belang van hun paard :Y)

Dat ben ik absoluut met je eens :D

Maar zo vind ik ook dat de wow eigenaren wel iets kritischer zouden mogen kijken naar hun wow sommige lopen weken/maanden te klagen. En de dag dat hun problemen eindelijk en vaak een paar honderd (als ze geluk hebben) ligter opgelost zijn, zijn ze de weken/maanden ellende vooraf vergeten en willen ze daar ook niks meer over horen :Y)

ja weet je en die ervaring heb ik dus totaal niet :n ik zal het geluk hebben hier goede fitters over de vloer te hebben [die trouwens ook gewoon nee verkopen hoor! op dit paard past gewoon geen wow dus verkopen wij jou dat niet +:)+ ]
en is dat klagen en weinig aktie ondernemen om er iets aan te doen ook niet iets menselijks?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:06

Sta sta zit gaat wel. Braaf met losse handjes.
Dat doe ik minimaal 1x per week.

Citaat:
Maar zo vind ik ook dat de wow eigenaren wel iets kritischer zouden mogen kijken naar hun wow sommige lopen weken/maanden te klagen. En de dag dat hun problemen eindelijk en vaak een paar honderd (als ze geluk hebben) ligter opgelost zijn, zijn ze de weken/maanden ellende vooraf vergeten en willen ze daar ook niks meer over horen

Als ze zo lang klagen zijn ze zelf stom, want ze weten dat een bezoekje van een fitter het in 99 vd 100 gevallen kan oplossen. :D
Echter zie ik ook genoeg ruiters gefrustreerd rondkarren op een paard zonder dat ze überhaupt door hebben dat hun zadel niet goed ligt.
Ik heb wel het idee dat de gem. Wow gebruiker iets kritischer naar hun zadel kijkt.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:27

wittepit schreef:
Kennelijk is dat het effect Sporter ;-) net als pasbevallen vrouwen, die hoor je ook niet meer klagen zodra ze hun spruit in hun armen hebben!

En dat stasta van been wisselen lukt echt niet op een hulsebos, geloof me...

Hahahaha ja zo kun je het ook uitleggen, dan zal dat het zijn ;)

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:43

rose_ schreef:
ik wil ook graag een wow zadel kopen voor mijn paard
weet iemand een goede fitter in de regio zuid-holland?
ik was afgelopen jaar op horse-event en daar heb ik met kerry sharp gesproken
alleen zijn website doet het niet meer, weet iemand of hij nog wow zadels verkoopt? en of hij goed is?
(mijn paard heeft een hele moeilijke rug)

Hij heeft mijn zadel aangepast voor mijn paard en ze loopt er super onder! Hij is telefonisch goed bereikbaar en met het engels kom je er vast uit! Dat is mij ook gelukt ;)

Stasja

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:53

stasta zit zou eigenlijk met elk goed passend zadel moeten kunnen, volgens mij heb je het dan vooral over je eigen balans en dat is volgens mij wel heel belanrijk!! Ik doe het zelf ook en als je het goed kan kan je ook eens uitbreiden naar stastasta zit sta zit stasta zit stastastastasta zit ect. ;) Is een goeie balans oefening

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:12

Iedereen zou kritisch naar zijn/haar zadel moeten kijken. Wow of geen Wow.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:25

Umpiedumpie schreef:

Was het maar zo'n feest :D

Hoorde van mijn fitter het verhaal dat iemand haar Wow toch weer in ging ruilen voor een Kieffer, want hiervoor had ze een Kieffer gehad dat 6 jaar prima op haar vorige paard had gelegen en nooit aangepast hoefde te worden... En nu was de fitter al 2x geweest in driekwart jaar tijd, dat kon niet goed zijn }:0

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:29

:D

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:29

Remember schreef:
Umpiedumpie schreef:

Hoorde van mijn fitter het verhaal dat iemand haar Wow toch weer in ging ruilen voor een Kieffer, want hiervoor had ze een Kieffer gehad dat 6 jaar prima op haar vorige paard had gelegen en nooit aangepast hoefde te worden... En nu was de fitter al 2x geweest in driekwart jaar tijd, dat kon niet goed zijn }:0

Misschien omdat het betreffende paard ruimer is gaan bewegen, dus meer spieren kon ontwikkelen, en dus aanpassing nodig was? Of wat was dan de reden van aanpassen. Niet onbelangrijk om te vermelden dan...

Edit: Owh, ik snap hem nu geloof ik pas! whaha..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:32

Remember schreef:
Umpiedumpie schreef:

Misschien omdat het betreffende paard ruimer is gaan bewegen, dus meer spieren kon ontwikkelen, en dus aanpassing nodig was? Of wat was dan de reden van aanpassen. Niet onbelangrijk om te vermelden dan...

Edit: Owh, ik snap hem nu geloof ik pas! whaha..[/quote]

:')whahaahaa! _O-

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:35

Remember schreef:
Umpiedumpie schreef:

Geweldig :D _O-

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:36

Ahhhhh..hahahaha, ik dacht laat ik me er ook eens mee bemoeien :o?

:')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:38

mijn zadel is binnen,al duurt het voor mij nog even voor ik m uit kan proberen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:45

ja je paardje zal nu wel op ontpoffen staan snoevie :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:40

Hier het zadel zonder bontje op Juntos gelegd, wel een dikker nep-Ankypas eronder. Bleef goed liggen en leek zelf minder diep te liggen dan met het bontje.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:07

Ik ben iemand die zijn WOW heeft ingeruild voor een gewoon zadel. Daar heb ik nog steeds geen spijt van!
Mijn paard kreeg met de WOW helemaal geen extra bespiering en als ik haar was blijven doorrijden ermee had ik haar zeker kapotgereden....... Ik vind het een bijzonder kwalijke zaak dat er bij mijn paard 3 saddle fitters zijn geweest die mij hiermee hebben laten doorrijden. Ik zet dan ook zeker mijn vraagtekens bij de deskundigheid vooral als het een wat moeilijker paard betreft in lijf.
Bij mijn paard leek het zadel goed te liggen tot je ermee ging rijden.

Nu met mijn gewone zadel ziet ze er na een paar maanden al beter uit, (gelukkig heb ik er wel een met verwisselbare bomen :+ ),voor mij zeker geen WOW meer!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:10

vervelend Colga, zeker met 3(!) fitters, dan zou je wel verwachten dat het zadel een keer goed zou liggen

mijn zadel wordt aangepast tijdens het rijden, was dat bij jou niet dan? Omdat je zegt dat het goed leek te liggen totdat je ging rijden?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:17

Dat is echt vervelend Colga :j

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:11

Toch lijkt het me sterk Colga dat ook een wow niet uiteindelijk gepast zou hebben als er ook een wolzadel passend te krijgen is. Inderdaad wat Splinter zegt, is er ook naar gekeken tijdens het rijden?
Wel fijn dat je nu wel een goed zadel hebt!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:14

Ik denk erover mijn H singel te verkopen. Iemand interesse hier misschien ? Hij is 75 cm lang, zwart en goed onderhouden......

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:26

Ik zou op zich best eens een H singel willen proberen maar je zit helaas niet echt in de buurt geloof ik. Waarom wil je hem verkopen?

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:05

Ja er is ook naar gekeken tijdens het rijden. Toch is het niemand opgevallen dat het zadel niet achter de schouder lag en bleef zakken totdat het hele schouderblad geblokkeerd werd. Helaas zijn er meer mensen die dit overkomen is...... Een ver terugliggende schouder kunnen ze blijkbaar niet altijd oplossen met de WOW.
Degene die mij mijn gewone zadel heeft verkocht heeft voor mij nog geinformeerd of de WOW aangepast kon worden. Dat was waarschijnlijk niet mogelijk geweest en eigenlijk was ik er na een jaar of drie ook wel klaar mee.

Ik heb hem wel nog steeds liggen, mocht er dus nog iemand een zwarte WOW zoeken dan hoor ik het graag!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:36

klopt colga, niet elk paard is geschikt voor een wow. iksnap daar bij jou dan de fitters niet,die hadden dat moeten zien,en jou de wow niet mogen verkopen ..hier ook een paard met een terugliggende schouder en daar is het met een fore-girth opgelost,maar de fitters gaven zelf meerdere malen aan =is niet ideaal :n maar andere zadels pasten ook niet dus dan maak je zelf de keus..