wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefff

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:37

Ik heb zojuist de aanbetaling gedaan voor mijn nieuwe WOW zadel!!!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:39

Zoefff schreef:
Ik heb zojuist de aanbetaling gedaan voor mijn nieuwe WOW zadel!!!

Bij wie heb je hem gekocht.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:40

Iris Smalbeek

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:48

Oke van los-paard. Helemaal uit Ouderkerk a/d IJssel. Er zit bij je je om de hoek ook een wow dealer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:33

Soraya, ik denk dat je bij iedere Wow dealer wel enkele beugelriemen kan kopen.
En ook wel bij veel ruitersportzaken gewoon.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:27

Schangah schreef:
Oke van los-paard. Helemaal uit Ouderkerk a/d IJssel. Er zit bij je je om de hoek ook een wow dealer.

Eerlijk gezegd geen idee, maar zij was me geadviseerd door iemand die Troy kort daarvoor heeft behandeld.
Waar zit die andere WOW dealer dan ?? (voor het opvullen tzt)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:44

Zoefff schreef:
Schangah schreef:

Eerlijk gezegd geen idee, maar zij was me geadviseerd door iemand die Troy kort daarvoor heeft behandeld.
Waar zit die andere WOW dealer dan ?? (voor het opvullen tzt)

Liefstingh Zadels in Bennekom

Aapje_0245

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:36

de wow zadels zijn inderdaad wel fijn, de voorganger ervan is echter een ramp!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:49

Welke voorganger??

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:28

vraag ik me ook af FF , of bedoel je de eerste type wow aapje?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:24

Helaas is mijn WOW niet helemaal WOW. Mijn paard heeft een extreme schoft. Ik zal dus andere kussens moeten gaan bestellen. Of ik moet een paard kopen dat bij mijn zadel past.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:43

Is je zadel dan wel goed aangemeten? Das wel balen als je een zadel hebt en niet het juiste paard :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:53

steinstein,is je zadel dan niet op je paard aangemeten? als dat wel het geval is is er dus een aanmeetfout gemaakt. heb je een tweedehandsgekocht dat niet goed op je paard past? dan is er dus niks mis met je wow maar heb je de verkeerde maat..

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:33

Seven schreef:
Is je zadel dan wel goed aangemeten? Das wel balen als je een zadel hebt en niet het juiste paard :D

Heb het 2de hands overgenomen. Had het zelfde zadel al geprobeerd bij een stalgenoot.
Er zit nu een boommaat 0 in daardoor ligt het aan de voorkant hoger en achterzijde lager. Heb van de week nogmaals de wowfitter terug laten komen en we hebben nog andere bomen geprobeerd, maar dan ligt het zadel snel op de schoft.

Ga zo maar eens een advertentie plaatsen op MP. Paard gezocht dat past onder mijn WOW zadel.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:34

knollentuin schreef:
steinstein,is je zadel dan niet op je paard aangemeten? als dat wel het geval is is er dus een aanmeetfout gemaakt. heb je een tweedehandsgekocht dat niet goed op je paard past? dan is er dus niks mis met je wow maar heb je de verkeerde maat..

Is inderdaad niets mis met de WOW alleen deze kussens zijn niet geschikt voor een paard met een extreem hoge rug zoals mijn paard heeft helaas. Heb het zadel 2de hands aangeschaft.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:48

steinstein schreef:
knollentuin schreef:

Is inderdaad niets mis met de WOW alleen deze kussens zijn niet geschikt voor een paard met een extreem hoge rug zoals mijn paard heeft helaas. Heb het zadel 2de hands aangeschaft.

Je zult dan als ik het zo kan inschatten (zonder foto is het altijd wel moeilijk)een kussen nodig hebben met eventueel een front gusset (heeft je paard door de extreem hoge schoft ook een holte achter de schouder?) stitch line (als de schoft hoog en arm bespierd is) en geen tab.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:08

wat heb je precies nodig kwa kussens heeft de wow fitter dit wel uitgelegd? Tab, stitschline Dwg of extra breed etc.

heb je terug gepbt :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:13

Schangah schreef:
Je zult dan als ik het zo kan inschatten (zonder foto is het altijd wel moeilijk)een kussen nodig hebben met eventueel een front gusset (heeft je paard door de extreem hoge schoft ook een holte achter de schouder?) stitch line (als de schoft hoog en arm bespierd is) en geen tab.

Ik ga nu naar stal en zal een foto maken van haar extreme schoft.
Holte achter de schouder valt opzich mee. Heb nu kussen zonder tab met stitch lijn. Volgens had de wow fitter het over extra dwg??

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:15

steinstein schreef:
Helaas is mijn WOW niet helemaal WOW. Mijn paard heeft een extreme schoft. Ik zal dus andere kussens moeten gaan bestellen. Of ik moet een paard kopen dat bij mijn zadel past.

dat gaat mijn vriend ook voorstellen mocht het toch niet blijken te passen!!!

Maar goed gelukkig aan laten meten, maar wel super vervelend want 2e hands zijn ze ook niet goedkoop! Hoop dat je het weer door kunt verkopen!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:24

steinstein schreef:
Schangah schreef:

Holte achter de schouder valt opzich mee. Heb nu kussen zonder tab met stitch lijn. Volgens had de wow fitter het over extra dwg??

extra DWG houdt in dat de ruggegraadvrijheid wijder wordt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:29

tis maar een gok zo zonder fotos maar is je zadel niet met een flatseat en heb je curvedseat nodig :) dan kan hij ook gaan wippen aan de achterkant of juist op de rug komen te liggen doordat hij over de schoft gaat hangen met een te ruime headplate

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:38

steinstein schreef:
Schangah schreef:

Voor je een advertentie op marktplaats zet, laat een wow-fitter kijken wat je voor jouw paard nodig hebt.
Wow heeft tegenwoordig ook kussens speciaal voor paarden met een extreem hoge, of ver doorlopende schoft.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:40

Seven schreef:
tis maar een gok zo zonder fotos maar is je zadel niet met een flatseat en heb je curvedseat nodig :) dan kan hij ook gaan wippen aan de achterkant of juist op de rug komen te liggen doordat hij over de schoft gaat hangen met een te ruime headplate

Je bedoelt flat tree waarschijnlijk? Dan is het precies andersom, mijn eerste wow had een curved tree (tweedehands overgenomen, curved is nl. meest voorkomend) waarbij het zadel aan de achterkant wipte en aan de voorkant klemde. Heb nu een flat tree en: probleem verholpen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:45

MarChak schreef:
Voor je een advertentie op marktplaats zet, laat een wow-fitter kijken wat je voor jouw paard nodig hebt.
Wow heeft tegenwoordig ook kussens speciaal voor paarden met een extreem hoge, of ver doorlopende schoft.

Wow fitter is al 2 keer geweest.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:05

Bij deze de foto`s van de schoft van VIV + hoe het zadel op haar rug ligt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding