Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pantykous schreef:Wat een mooi hoofdstel dit.
Ik zit zelf naar de PS of Sweden High Jump te kijken. Hoe zijn de ervaringen daar mee?
Capriootje schreef:Micklem is inderdaad slechte kwaliteit maar de prijs is dan ook niet 300+.
Voor mij zijn schockemohle, PS en vooral Antares echt top kwaliteit en daar betaal je dan ook voor. Vanaf dag 1 mega soepel en echt zacht leer
MyWishMax schreef:(-)
En als je zoveel hoofdstellen hebt en afwisselt slijten ze ook niet, nee. Als je het over kwaliteit en slijtvast hebt moet je ze wel allebei evenveel gebruiken om te kunnen vergelijken. Niet de ene elke dag en de ander af en toe.
Myca schreef:MyWishMax schreef:(-)
En als je zoveel hoofdstellen hebt en afwisselt slijten ze ook niet, nee. Als je het over kwaliteit en slijtvast hebt moet je ze wel allebei evenveel gebruiken om te kunnen vergelijken. Niet de ene elke dag en de ander af en toe.
Doelde je op mijn post?
Ik heb met mijn huidige paard ruim 10 jaar alleen met twee Mickems gereden. Bij mijn dressuurzadel de Competition en bij mijn springzadel de Multi. Ze zijn echt goed gebruikt
Maar, ik ben het ook vaker tegen gekomen dat Micklems kartonachtig en snel stuk zijn.
Ik denk echt dat er een verschil zit in de oudere exemplaren, die wel goed zijn, en de nieuwe exemplaren die kwalitatief duidelijk te wensen over laten.
Iriscope schreef:Ik vraag me altijd een beetje af hoe strak je je hoofdstel aan moet snoeren voor het uberhaupt uitrekt... Het enige dat hier uitrekt qua leer zijn mn stijgbeugelriemen?
Myca schreef:Je kan ook los een keelriem voor dit hoofdstel bestellen, dan weet je zeker dat je goed zit.
[ [url=m/2iyN2b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik naar plaatje 20 kijk zie ik een Micklem zonder bitclips.
Die clips zitten ook niet aan de Presteq. Volgens die logica zou de Presteq dus ook zonder keelriem mogen.