[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:28

Nala schreef:
Vandaag weer een watertest met de Ghost en mijn kleine waterrat. Je ziet echt goed hoe het zadel mee beweegt met haar gestamp.

[ Video ]

:D waterpret _O- ziet er super uit

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:28

Nala schreef:
Vandaag weer een watertest met de Ghost en mijn kleine waterrat. Je ziet echt goed hoe het zadel mee beweegt met haar gestamp.

[ Video ]

Heerlijk <3

Esgaroth

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:22

Hallo mensen! Een vraag tussendoor. Ik wil de pommel van mijn BF Cheyenne laten vervangen door een fork. Wie heeft dat ook wel eens gedaan, en wat zijn de ervaringen? En heeft wellicht iemand nog een bruine fork maat M die ik kan overnemen? Het is voor mijn slapende zebra. Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:43

Esgaroth schreef:
Hallo mensen! Een vraag tussendoor. Ik wil de pommel van mijn BF Cheyenne laten vervangen door een fork. Wie heeft dat ook wel eens gedaan, en wat zijn de ervaringen? En heeft wellicht iemand nog een bruine fork maat M die ik kan overnemen? Het is voor mijn slapende zebra. [ [url=m/SvjMGq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar heb wel eens gehoord/gelezen dat mensen dan door een schoenmaker bijvoorbeeld de enkele rits door twee ritsen richting midden vervangen hebben, zodat er een uitsparing is voor de knop. Verder blijft het geloof ik gelijk of er een pommel of fork in zit.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:17

Nala, dat ziet er heerlijk uit <3 Nala heeft echt plezier :j

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:23

Afbeelding

Vandaag met halfpad gereden ipv de kifrapad. Door de wollen onderzijde schuift het helaas heel erg. Nu is mij half pad ietsje korter dan de kussens, zou dat heel erg zijn? Valt onder het “niet dragende” gedeelte wat ik makkelijk omhoog kan trekken.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:39

Lisa_WB schreef:
[ [url=m/LyVak0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag met halfpad gereden ipv de kifrapad. Door de wollen onderzijde schuift het helaas heel erg. Nu is mij half pad ietsje korter dan de kussens, zou dat heel erg zijn? Valt onder het “niet dragende” gedeelte wat ik makkelijk omhoog kan trekken.

Ik zou het niet riskeren, een korter pad (met waarschijnlijk nog wat kortere inlages).

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:11

Zijn er speciale halfpads voor ghost? Dit is een Lemieux maat L, maar zou dan echt nog 5 cm groter mogen zijn.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:15

Lisa_WB schreef:
Zijn er speciale halfpads voor ghost? Dit is een Lemieux maat L, maar zou dan echt nog 5 cm groter mogen zijn.

Ja, die zijn er :j

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:17

Kwetal schreef:
Lisa_WB schreef:

Ja, die zijn er :j

Heb je toevallig een linkje oid? :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:18

Even checken op de site van BuitenZinnig (sorry mods.... :)F )

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:22

Zal even een PB sturen, site ligt er nog steeds uit helaas

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:23

Afbeelding
Afbeelding

Kosten €77
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 13-06-20 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:24

Lisa_WB schreef:

Ja, zijn er nog steeds mee bezig, sorry

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:27

Buitenzinnig schreef:
Lisa_WB schreef:

Ja, zijn er nog steeds mee bezig, sorry

Geeft niks! Ik vond het info stuk over ghost altijd heel erg handig, vandaar mn vele vragen, sorry!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:37

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:23

Esgaroth schreef:
Hallo mensen! Een vraag tussendoor. Ik wil de pommel van mijn BF Cheyenne laten vervangen door een fork. Wie heeft dat ook wel eens gedaan, en wat zijn de ervaringen? En heeft wellicht iemand nog een bruine fork maat M die ik kan overnemen? Het is voor mijn slapende zebra. [ [url=m/SvjMGq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ooit bij custom treeles een nieuwe rits in een zadel laten zetten. Volgens mij kan zij dit ook.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:27

Hoi ik ben hier nieuw.. Ik heb een paard onder voorbehoud van keuring gekocht en ben mezelf aan het oriënteren naar de spullen die ik erop wil. Het leuke van de boomloze zadels is dat er qua uiterlijk ook een beetje tussenvormen zijn wat betreft western en engelse looks. Dat lijkt mij ideaal, ik ben fan van western maar ik kan er niet geweldig op lichtrijden door een voetblessure (been mist de steun bij de knie).
Het is voor een papierloze 'Engels volbloed', redelijk rechte rug - neigt misschien ietsje naar overbouwd. Heeft niet bijzonder veel schoft, wel aardig breed.. Ik denk dat hier best veel op mogelijk is ;)
Edit: ik ga vooral het bos in, vandaar dat ik wil kunnen lichtrijden zonder last. Het wordt geen wedstrijdpaard

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:34

Sintara schreef:
Hoi ik ben hier nieuw.. Ik heb een paard onder voorbehoud van keuring gekocht en ben mezelf aan het oriënteren naar de spullen die ik erop wil. Het leuke van de boomloze zadels is dat er qua uiterlijk ook een beetje tussenvormen zijn wat betreft western en engelse looks. Dat lijkt mij ideaal, ik ben fan van western maar ik kan er niet geweldig op lichtrijden door een voetblessure (been mist de steun bij de knie).
Het is voor een papierloze 'Engels volbloed', redelijk rechte rug - neigt misschien ietsje naar overbouwd. Heeft niet bijzonder veel schoft, wel aardig breed.. Ik denk dat hier best veel op mogelijk is ;)
Edit: ik ga vooral het bos in, vandaar dat ik wil kunnen lichtrijden zonder last. Het wordt geen wedstrijdpaard

Ella van de boomlooszadelpasservice laten langskomen misschien? Dan kan je verschillende modellen uitproberen om te kijken wat bij jullie past.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:50

Ja ik ben zeker van plan een zadelpasser te laten komen, maar kom eerst hier even rondgluren naar alle mogelijkheden qua modellen :P. Ik ben graag goed voorbereid met dit soort dingen

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:27

Sintara schreef:

Ik heb ook een engels volbloed met ongeveer dezelfde bouw, ligt nu een ghost Roma op. Zie voor foto's een paar posts hierboven :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:21

Dat is degene die me opviel inderdaad! Ze lijkt ook nog best wel wat op de jouwe super leuk :D en de barefoot cheyenne en cherokee vind ik ook veelbelovend eruit zien.. Er zijn best veel mooie modellen. En zo te zien kunnen er ook fenders op *\o/*

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:02

De Cheyenne heb ik er ook nog een tijdje op gehad, als je foto's wil stuur maar een PBtje! De cheyenne heeft alleen geen enkele wrong, weet niet of dit icm met je voet dan mogelijk is?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:36

Afbeelding

Nog steeds super tevreden ermee! Alleen even kijken naar kortere stijgbeugelriemen... Deze zitten al op het een na laatste gaatje (nu naar het laatste gezet en eens kijken of dat voor morgen genoeg verschil maakt).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:52

Mooie turbo pony! Zie je al verschil in bespiering van schoft en rug?