[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:41

Ah ja dan zal die het geweest zijn...jammer van de niet bepaald aansprekende foto's die er bij die advertentie staan, en dat er geen vraagprijs staat, niet echt aantrekkelijk zo -O-

Maar wellicht dat dat nog een optie is dierfysio, is iig al een ingereden zadel en misschien ziet 'ie er in het echt een stuk beter uit dan op de foto en mag hij wel voor een nette prijs weg...? :)

Oeh ja die Grandeur westernpad met westernmotief was echt leuk :j
Zo suf dat ze daarmee gestopt zijn toen -O-

Als ik pads met kleurtje op voorraad zou gaan leggen dan zou een mooie helderblauwe kleur richting koningsblauw ook mijn eerste keus zijn, daar is altijd wel vraag naar :j

Bij die Beta Biothane kassa-koopjes die ik nu in mijn shop heb staan gaan die bitloze neusriepjes, teugels en hoofdstelletjes ook het hardst van alle kleurtjes, zijn al bijna op :j

Nu had ik er sowieso niet veel (van alles) en van alle kleuren wordt er wel besteld, maar die helder blauwe die zijn echt al bijna op en spreken toch het meeste aan blijkbaar :j

Hoewel roze, paars en oranje toch ook altijd wel wat liefhebbers trekt maar daar moet je meer van houden :P

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:10

Een midden- / donkerblauwe pad zou ik ook mooi vinden. :j

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:19

pmarena schreef:
Ik denk dat het dan heel zinvol kan zijn om naar een extreem C-vormige singel te kijken :j

Ik heb nu de rossner comfort :) aangezien die veel mensen goed bevalt. Mochten mensen nog twijfelen, het leer van de rossner voelt veel zachter aan dan die van de kieffer comfort :oo en volgens mij is deze nog steeds in de aanbieding bij Divoza :D

Afbeelding

Heb ook een neopreen banaansingel gehad, maar die trekt recht en komt scheef op de singelstoten te staan. Ook een thorowgood airoform dressuur gehad, maar daar werd mn merrie steeds nijdiger van met aansingelen. Deze singel bevalt eigenlijk het beste, alleen het zadel ligt alleen goed stil als het (in mijn optie) toch iets naar voren ligt. Misschien toch nog zo'n C-singel zoeken maar dan met elastiek.

Maar wat ik gewoon supersuper fijn vind is dat haar schouder nu wel makkelijker beweegt ivm flexibliteit van een boomloos zadel. M'n boomzadel klemde meer op de schouder, waardoor ie dus niet naar voren schoof :+ (maar wel opzij).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:40

Ha, dat is nuttige info, bedankt!

Heb je dit bij meerdere singels gevoeld of kan het toeval zijn geweest denk je dat Rossner veel zachter aanvoelde? :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:52

Eigenlijk vielen me 3 rossner dressuur singels op die heel prettig aanvoelden. Ik heb de C-singel meegenomen, met het idee daar het meeste baat bij te hebben, maar deze lijken me ook heel erg fijn:

http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... leder.html en

http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html

Met name de bovenste link was ik echt verbaasd over, hoe zacht die aanvoelde en de randen daarvan zijn ook mooi afgewerkt. De randen van de comfort die ik nu heb zijn ook mooi zacht en rond. Tja, kan toeval zijn natuurlijk. Ik heb met een paar rossner/kieffer singels staan wiebelen om te kijken hoe soepel het leer was en die van kieffer voelde me telkens veel stijver en harder aan.

Het grappige is dat ik echt graag een kieffer wilde, omdat die me (van de foto af) veel zachter en soepeler leek. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:56

Sowieso goed ontwerp met die V-gespen :j

Ik vind Kieffer ook vaak vaak wat stijfjes. Duitse degelijkheid zullen we maar zeggen :P

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:00

Die Rossner Comfort singel heb ik ook, ook in de aanbieding gekocht bij de Divoza. :P Bevalt mij ook goed.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:03

Ik heb de standaard leren dressuursingel van rossner en die is ook echt super fijn in gebruik

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:10

Mooie singel van rossner, ook nog leuk geprijsd.
zou misschien wel wat voor mij zijn.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:10

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:15

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:21

Ik heb ik zowel de rossner als de kieffer comfort.. de rossner voelt idd zachter. Fijne singels voor trekpaarden, alleen de kieffer van 75 cm is eigenlijk toch iets te kort. Dus die moet weer weg.
Laatst bijgewerkt door Helene83 op 26-02-14 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:02

Shirley schreef:

Dat is een maat 1. Die had ik, maar was me te krap....
Ik heb echt een twee nodig, en oh nee, de allerlaatste verdwijnt nu dus net voor mijn neus weg... -O- baaldebaal....
Ik heb echt de cash er niet voor, moet eerst mijn zadel verkopen. Iemand een prachtige zgan Tietse's Choice nodig? Model deluxe, 18", buffelleren kniestukken, zit zaaaalig???

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:08

Bedankt voor jullie input! Ik ga er mee aan de slag ;-)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:18

Kitty_ schreef:
Gaaf die nieuwe Ghost!

Even een brutale vraag tussendoor; in welke kleuren zouden jullie graag boomloze pads willen zien? Mag ook per PB.

Donker paars lijkt me wel wat...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:24

pmarena schreef:
Ah ja dan zal die het geweest zijn...jammer van de niet bepaald aansprekende foto's die er bij die advertentie staan, en dat er geen vraagprijs staat, niet echt aantrekkelijk zo -O-

Maar wellicht dat dat nog een optie is dierfysio, is iig al een ingereden zadel en misschien ziet 'ie er in het echt een stuk beter uit dan op de foto en mag hij wel voor een nette prijs weg...? :)

Dit is dus een 1, ik heb een 2 nodig.
Kan ik je misschien lief aankijken en vragen of je 'M zeg twee weken voor me wilt bewaren? Verkoop ik mijn Tc ondertussen niet, is het (heule heule heule) vette pech voor me. #BFforever haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:28

Die allerlaatste die hier ligt is ook een maat 1, schiet ook niet op dan Y;(

Het is wie het eerst komt - het eerst maalt qua bestellingen via de website trouwens, je kan altijd nog afzien van een gedane bestelling maar daar heb je in dit geval ook weinig aan gezien de maat 1 -O-

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:34

Dat is gek, want op de site staat dat het een maat 2 betreft??

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:35

Ohja, slim van jullie, heb op de site van barefoot gekeken over het "korte ruggen" stukje.

SuperLiesje schreef:
_Deniise_ schreef:
Ik heb nu een Hidalgo Venice II Special met panelen van 49 cm (als ik het me goed herinner), maar dit is een dressuur zadel.

Als ik het goed begrepen heb is het bij boomloos minder erg als het zadel iets te lang is, omdat als het goed is geen druk op de achterkant van het zadel komt :)

Hoe bevalt de venice 2 special jou? Hoelang heb je t zadel al? Hoe is de kwaliteit van het leer? :)

Ik ben heel blij met mijn zadeltje, even denken wanneer ik hem ook al weer heb gekocht. Ergens vorige zomer geloof ik. Eind september? Moet ik even nakijken als je dat precies wilt weten.

Heb hem 2e hands gekocht, via bokt. Iemand had me op de advertentie gewezen en heb hem gelijk zo snel mogelijk opgehaald. Ze zijn niet zo veel te koop 2e hands en dit was precies wat ik zocht. Zij had hem in Februari gekocht, bon zat er nog bij en niet zo veel gebruikt dus nog zo goed als nieuw.

Iedereen die op het zadel zit vindt hem heerlijk, lekker zacht, echt een heel comfortabel zadel! Leer is ook mooi, de buitenkant is heel zacht en soepel. Maar toch ook stug genoeg, moeilijk uit te leggen.
Ik heb een bruine met witte stiksels :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:57

dierfysio schreef:
Dat is gek, want op de site staat dat het een maat 2 betreft??

Huh meen je dat nou??

*kijkt en schrikt* Sjips hee hoe kan dat nou!!

Het is echt een maat 1, de maat 2 was vrijwel direct uitverkocht toen ik vertelde dat ik ze besteld had, dus daarvan is er al maanden geen1 meer over. Wat suf dat ik in de tekst nu ineens maat 2 heb laten staan... de artikelcode is wel goed maarja daar kijkt niemand naar denk ik :o

Sorry Y;(

Ik heb hem meteen aangepast.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:00

Na overleg met Pmarena heb ik besloten om mijn Lexington toch de deur te wijzen en te gaan kijken voor een London. Ik vind het wel heel jammer want ik heb er vandaag echt heerlijk in gereden maar voor de fijne bouw van mijn paard is de London waarschijnlijk beter. Ik ga de rits nog laten maken en dan gaat ie toch op Markt. ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:07

Probeer nou wel eerst even een London hè, voor hetzelfde geld is het niks of maakt het maar weinig verschil :=

Ik zou als ik jou was alleen deze verkopen als je een lekkere ingereden London al geprobeerd hebt en bij voorkeur direct over kunt kopen, je zal de eerste niet zijn die spijt krijgt het "oude" zadel al verkocht te hebben voordat het nieuwe er is :=

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:08

Ohja dat moet ik inderdaad eerst doen :o

Iemand een London maat 2 met vps te koop die ik eerst mag uitproberen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:13

Zijn best veel mensen die dat in hun enthousiasme vergeten :P

Heb ook regelmatig gehad dat iemand een poosje een BF had en toch steeds wat zat te pielen en twijfelen qua fijnafstelling...uiteindelijk dan toch maar overstag en wat anders kopen, daar eerst heel enthousiast over zijn en roepen dat dit toch veel fijner is "dan die Barefoot".

Maar dan na een poosje is het toch ook niet je-van-het, zo laten nog eens een goed bekend staand iemand komen, rommelen zo 1 of 2 jaartjes aan... en dan uiteindelijk melden ze zich weer omdat de Barefoot eigenlijk nog het fijnste van alles was en ze ontzettende spijt hebben dat ze die verkocht hebben en daar niet gewoon tevreden mee waren geweest want eigenlijk gaf die geen echte problemen itt de andere zadels :(:)

Gelukkig gaat het niet altijd zo maar in heel veel gevallen is het een kwestie van tijd gebleken dat mensen toch weer terugkwamen bij hun eerdere keuze :o

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:22

mijn barefoot cheyenne zal ook niet gauw weg gaan hoor, tenzij ik een goedkopere vind met knop :P of een arizona :P