Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
OfToTheWoods schreef:De riempjes hebben helaas alle 2 een andere breedte waardoor omwisselen lastig gaat worden ben ik bang. En vraag me sowieso af of de uitsparing bij het bit wel goed zit? Riempje omwisselen veranderd natuurlijk niet iets aan de maat van de neusriem als die zelf te klein is
OfToTheWoods schreef:Hij zit op de vorige foto precies op waar dat bot breder wordt, een gat hoger komt hij daar wel echt een stukje boven te zitten..
Gat hoger zit hij zo (riempje zit van zichzelf dan nog steeds gekruist)
Maar zit dan de uitsparing voor het bit niet ook te hoog (boven het bit?) Blijf het idee hebben dat de neusriem te klein is![]()
[ [url=m/FGTZTf.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarjanB schreef:OfToTheWoods schreef:Hij zit op de vorige foto precies op waar dat bot breder wordt, een gat hoger komt hij daar wel echt een stukje boven te zitten..
Gat hoger zit hij zo (riempje zit van zichzelf dan nog steeds gekruist)
Maar zit dan de uitsparing voor het bit niet ook te hoog (boven het bit?) Blijf het idee hebben dat de neusriem te klein is![]()
[ [url=m/FGTZTf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Neusriem mag nog hoger maar deze is gewoon te smal voor je paard want de bevestiging aan de neusriem komt voor het jukbeen uit de de riempjes zullen met deze altijd naar het jukbeen trekken
Angie1990 schreef:Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel?
Hoe valt de maat mij paard heeft een klein hoofd en kom eigenlijk altijd wel weg met cob en dan een full frontriem.
[ [url=m/c3zTqh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pantykous schreef:Angie1990 schreef:Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel?
Hoe valt de maat mij paard heeft een klein hoofd en kom eigenlijk altijd wel weg met cob en dan een full frontriem.
Wat een mooi hoofdstel dit.
Ik zit zelf naar de PS of Sweden High Jump te kijken. Hoe zijn de ervaringen daar mee?
Pantykous schreef:Angie1990 schreef:Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel?
Wat een mooi hoofdstel dit.
Ik zit zelf naar de PS of Sweden High Jump te kijken. Hoe zijn de ervaringen daar mee?
Farjen schreef:Pantykous schreef:Wat een mooi hoofdstel dit.
Ik heb hem maar gebruik hem nooit.
Op mijn huidige paard past hij niet, daar heb ik een andere PS voor.
Ik gebruikte hem op mijn nu ingeslapen paard, merkte geen verschil bij rijden.
[ [url=m/gvHisc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op mijn huidige paard. Die zit tussen cob en full in.
[ [url=m/TEFhOS.jpg]Afbeelding[/url] ]
wendy1987 schreef:Voor mij werkt de aquila juist heel fijn! Ik gebruik het nu als springhoofdstel, zodat ik mijn bit niet hoef te wisselen. Maar daar gaat ze echt wel fijn op![]()
Ik zoek nog steeds een tweedehandse felix buhler vision space, MET de sperriem, want dat mis ik op mijne nu.. Rijd nu afwisselend met een hoge neusriem, ofwel een lage neusriem. Laatste vind ze echt fijner dus wie weet blijf ik dat ook wel weer gewoon doen..
Paarden, hahaha..
pluisje88 schreef:Ik zou even de neusriem en het bakstuk omdraaien aan de riempjes. Ik vind persoonlijk dat de neusriem een gaatje omlaag mag. Kramer heeft toch echt mooie hoofdstellen voor niet mega veel geld. Doen ze goed
germie schreef:Farjen schreef:
Ik heb hem maar gebruik hem nooit.
Op mijn huidige paard past hij niet, daar heb ik een andere PS voor.
Ik gebruikte hem op mijn nu ingeslapen paard, merkte geen verschil bij rijden.
[ [url=m/gvHisc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op mijn huidige paard. Die zit tussen cob en full in.
[ [url=m/TEFhOS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb hem ook, de Horsegear Aquila, die heeft alleen geen bontje onder de neus, maar wel zo'n neusriem. In het bruin.
Eigenlijk gebruik ik hem zelden, want ik rij of bitloos of met een western hoofdstel. Het hoofdstel zelf is van mooi zacht leer, maar de sperriem blijft een ding wat mijn paard niet fijn vindt, ook niet met deze constructie dus. Maar ik merkte geen verschil met enkel welk ander hoofdstel met sperriem. Zonder sperriem is alles een stuk fijner. Dus voor mijn paard is het helaas het toch net niet.