Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:20

Ik krijg ook een nieuwe neusriem toegestuurd, helemaal happy! *\o/*

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:21

Super zeg :) Fijne service!

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:47

Is er iemand die dit toevallig weet? Paard op de foto draagt maat cob. Maar nu kruisen de neusriem en bitriem over elkaar (foto 1). Betekend dit dat de neusriem te klein is? Waardoor dat riempje omhoog wordt getrokken? Als ik hem onder de bitriem schuif (foto 2) blijft hij niet zitten, schuift dan uiteindelijk toch weer er onder langs.

Of maakt dit überhaupt niet uit? :+

Afbeelding

Afbeelding

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:55

Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel?
Hoe valt de maat mij paard heeft een klein hoofd en kom eigenlijk altijd wel weg met cob en dan een full frontriem.

Afbeelding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:56

Gewoon even wisselen, probleem opgelost ;) Maakt voor de pasvorm niks uit

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:30

De riempjes hebben helaas alle 2 een andere breedte waardoor omwisselen lastig gaat worden ben ik bang. En vraag me sowieso af of de uitsparing bij het bit wel goed zit? Riempje omwisselen veranderd natuurlijk niet iets aan de maat van de neusriem als die zelf te klein is

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:32

OfToTheWoods schreef:
De riempjes hebben helaas alle 2 een andere breedte waardoor omwisselen lastig gaat worden ben ik bang. En vraag me sowieso af of de uitsparing bij het bit wel goed zit? Riempje omwisselen veranderd natuurlijk niet iets aan de maat van de neusriem als die zelf te klein is

Dat kruizen zie je wel vaker bij hoofdstellen want als je bit aan neemt kruist het juist inprincipe niet echt. Maar sowieso moet je neusriem nog een paar gaten omhoog.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:48

Je neusriem mag idd hoger. Hij mag net wat boven de bitringen zitten. denk als je dat doet en wat schuift dat hij al beter zit

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:11

Hij zit op de vorige foto precies op waar dat bot breder wordt, een gat hoger komt hij daar wel echt een stukje boven te zitten..

Gat hoger zit hij zo (riempje zit van zichzelf dan nog steeds gekruist)
Maar zit dan de uitsparing voor het bit niet ook te hoog (boven het bit?) Blijf het idee hebben dat de neusriem te klein is :=
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:19

OfToTheWoods schreef:
Hij zit op de vorige foto precies op waar dat bot breder wordt, een gat hoger komt hij daar wel echt een stukje boven te zitten..

Maar zit dan de uitsparing voor het bit niet ook te hoog (boven het bit?) Blijf het idee hebben dat de neusriem te klein is :=
[ [url=m/FGTZTf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Neusriem mag nog hoger maar deze is gewoon te smal voor je paard want de bevestiging aan de neusriem komt voor het jukbeen uit de de riempjes zullen met deze altijd naar het jukbeen trekken

_Bootsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:40

Even een update:
Na het kussentje van de neusriem te hebben verschoven kan hij nu makkelijk dicht en heb zelfs nog ruimte en gaatjes over. Sperriem eraf gehaald, die bleef te strak en vind m zonder toch mooier staan. Zeker geen spijt van dit hoofdstel

Afbeelding

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:54

MarjanB schreef:
OfToTheWoods schreef:

[ [url=m/FGTZTf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Neusriem mag nog hoger maar deze is gewoon te smal voor je paard want de bevestiging aan de neusriem komt voor het jukbeen uit de de riempjes zullen met deze altijd naar het jukbeen trekken

Wel hè? Dan bestel ik hem een maatje groter! Thanks :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:52

Ziet er mooi uit Bootsie, is dat een kieffer hoofdstel?

_Bootsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:18

siskeh schreef:
Ziet er mooi uit Bootsie, is dat een kieffer hoofdstel?

Klopt! Het is de Kieffer Amy

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:54

Afbeelding

ik heb deze gekocht van Felix buhler. de anatomie gently movation. kost 99 euro. wat vinden jullie? paard reageert er goed op. vooral achter de oren wat breder wat hij kennelijk fijner vind dan smal

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:21

Ik zou even de neusriem en het bakstuk omdraaien aan de riempjes. Ik vind persoonlijk dat de neusriem een gaatje omlaag mag. Kramer heeft toch echt mooie hoofdstellen voor niet mega veel geld. Doen ze goed :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:51

Neusriem en bakstuk wisselen lijkt mij ook een goed plan. Als dat kan. Neusriem had ik niet lager gedaan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:18

Angie1990 schreef:
Hoe valt de maat mij paard heeft een klein hoofd en kom eigenlijk altijd wel weg met cob en dan een full frontriem.

[ [url=m/c3zTqh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi hoofdstel dit.

Ik zit zelf naar de PS of Sweden High Jump te kijken. Hoe zijn de ervaringen daar mee?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:33

Pantykous schreef:
Angie1990 schreef:

Ik zit zelf naar de PS of Sweden High Jump te kijken. Hoe zijn de ervaringen daar mee?

Ik heb hem maar gebruik hem nooit.
Op mijn huidige paard past hij niet, daar heb ik een andere PS voor.
Ik gebruikte hem op mijn nu ingeslapen paard, merkte geen verschil bij rijden.

Afbeelding

Op mijn huidige paard. Die zit tussen cob en full in.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:45

Pantykous schreef:
Angie1990 schreef:

Ik vind het een super fijn hoofdstel!

Paard loopt er fijner op dan op een pioneer of nirak van PS.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:47

Farjen schreef:
Pantykous schreef:

[ [url=m/gvHisc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TEFhOS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem ook, de Horsegear Aquila, die heeft alleen geen bontje onder de neus, maar wel zo'n neusriem. In het bruin.
Eigenlijk gebruik ik hem zelden, want ik rij of bitloos of met een western hoofdstel. Het hoofdstel zelf is van mooi zacht leer, maar de sperriem blijft een ding wat mijn paard niet fijn vindt, ook niet met deze constructie dus. Maar ik merkte geen verschil met enkel welk ander hoofdstel met sperriem. Zonder sperriem is alles een stuk fijner. Dus voor mijn paard is het helaas het toch net niet.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:25

Voor mij werkt de aquila juist heel fijn! Ik gebruik het nu als springhoofdstel, zodat ik mijn bit niet hoef te wisselen. Maar daar gaat ze echt wel fijn op :)
Ik zoek nog steeds een tweedehandse felix buhler vision space, MET de sperriem, want dat mis ik op mijne nu.. Rijd nu afwisselend met een hoge neusriem, ofwel een lage neusriem. Laatste vind ze echt fijner dus wie weet blijf ik dat ook wel weer gewoon doen..
Paarden, hahaha..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:41

wendy1987 schreef:
Voor mij werkt de aquila juist heel fijn! Ik gebruik het nu als springhoofdstel, zodat ik mijn bit niet hoef te wisselen. Maar daar gaat ze echt wel fijn op :)
Ik zoek nog steeds een tweedehandse felix buhler vision space, MET de sperriem, want dat mis ik op mijne nu.. Rijd nu afwisselend met een hoge neusriem, ofwel een lage neusriem. Laatste vind ze echt fijner dus wie weet blijf ik dat ook wel weer gewoon doen..
Paarden, hahaha..

Het was hier ook gekocht als springhoofdstel. Maar bitloos springt ze fijner. Ik vind het wel een mooi hoofdstel. En ach, ik rij nog een jong paard, dus wie weet krijgt die het hoofdstel ooit.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:32

pluisje88 schreef:
Ik zou even de neusriem en het bakstuk omdraaien aan de riempjes. Ik vind persoonlijk dat de neusriem een gaatje omlaag mag. Kramer heeft toch echt mooie hoofdstellen voor niet mega veel geld. Doen ze goed :D

serieus?? zo kwam hij nl in elkaar gezet uit de verpakking..is hij dan vanaf de fabriek verkeerd in elkaar gezet??

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:47

germie schreef:
Farjen schreef:

[ [url=m/gvHisc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TEFhOS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem ook, de Horsegear Aquila, die heeft alleen geen bontje onder de neus, maar wel zo'n neusriem. In het bruin.
Eigenlijk gebruik ik hem zelden, want ik rij of bitloos of met een western hoofdstel. Het hoofdstel zelf is van mooi zacht leer, maar de sperriem blijft een ding wat mijn paard niet fijn vindt, ook niet met deze constructie dus. Maar ik merkte geen verschil met enkel welk ander hoofdstel met sperriem. Zonder sperriem is alles een stuk fijner. Dus voor mijn paard is het helaas het toch net niet.

Een stalgenoot heeft ook de horsegear Aquila maar qua kwaliteit en leer kan je dat niet vergelijken met PS.
(overigens niets tegen horsegear hoor, ik heb er ook 1 liggen die prima is :) Maar een PS kost nu eenmaal +300 euro en dat merk je wel)
Ik vind de Aquila wel veel dunner qua neusriem, lijkt me ook scherper?

Mijn paard loopt op alles hetzelfde. Ik longeer met een hooks micklem-lookalike en rij dan met een "gewone" anatomische neusriem.