Zadel bleef prima liggen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kitty_ schreef:diesel_ schreef:Het is een 2ehands dus hij is al ingereden.
Ik heb geen ervaring met de kussens aanpassen, maar is ook erg lastig zoeken. In dit topic vind ik ook niets over de achterkant die kiept
Heb je al geprobeerd om de achterste singelstoot wat naar achteren te trekken? Deze kun je bovenaan verschuiven zodat je meer een "V" vorm krijgt en dus ook iets meer stabiliteit.
diesel_ schreef:vandaag een ghost gekocht, ligt heel anders dan toen Lilianne een ghost kwam passen.
Het gaat om de ghost roma piccolo.
Wie kan tips geven? Het gaat even om zonder ruiter ivm leeftijd paard.. dit is het hele prille begin.
Alleen in draf klappert het zadel en dat lijkt me niet zo bevorderlijk voor het wennen.
Kwetal schreef:diesel_ schreef:vandaag een ghost gekocht, ligt heel anders dan toen Lilianne een ghost kwam passen.
Het gaat om de ghost roma piccolo.
Wie kan tips geven? Het gaat even om zonder ruiter ivm leeftijd paard.. dit is het hele prille begin.
Alleen in draf klappert het zadel en dat lijkt me niet zo bevorderlijk voor het wennen.
Je longeert zonder mens er op??? Dat s nl. ook niet de bedoeling - een zadel is geen longeersingel. De achterkant van het zadel ligt los, dus logisch dat het wat beweegt. Met ruiter blijft het wel liggen.
Hoe oud is het zadel?
DubbelDun schreef:Als ik lees wat voor gezondheidsproblemen dit paard heeft
little_birdy @ [MD] Paard is niet lekker
kan ik me indenken dat de rug er niet beter op wordt. Dat kun je moeilijk alleen aan een boomlooszadel wijten.
Otti1977 schreef:Wauw Pippaa toch overstag..had eerlijk gezegd eerder een schaapje verwacht hihi.
diesel_ schreef:Klopt, ik kocht het ook als zadelmaar aangezien een zadel met of zonder ruiter nog wel even anders is dan een longeersingel heb ik wel even wat grondwerk gedaan met alleen het zadel ja.
Een longeersingel is ook om te longeren met hulpteugels en dubbele lijnen, maar zo zou ik niet longeren, als ik dat al zou doen. Daarbij is een longeersingel met ruggengraat vrijheid nogal prijzig dus de singel kent hij wel van een longeersingel met goede pad eronder, maar nu doen we t even rustig aan met enkel het zadel op met grondwerk af en toe.
Het lijkt mij nogal vreemd dat een ruiter het zadel volledig op zijn plek moet houden. Er zijn wel meer mensen die nog even loswerken of longeren met het zadel al op en dan ligt het (boomloos of boom) toch wel stabiel!
Daarbij waren de haren aan de voorkant wel wat door de war gegaan en alleen daar wat zweet dus ik heb echt het idee dat het zadel alleen daar nu steun heeft.
Mocht iemand toch nog tips hebben kan ik foto of video sturen.
Het zadel is van mei 2015