Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:57

Loes1996 schreef:
bamsy schreef:
Ik ga vandaag een start maken aan het 2de pimp project van een LM dekje :j

Dit keer is het witte dekje aan de beurt, heb koordjes besteld in donkerblauw en zilvergrijs en ga deze op het dekje naaien, ben er alleen nog niet uit welke kleur ik aan de buitenkant die en welke aan de binnenkant :')

Ben jij ook degene die die steentjes maakt op de LM dekjes? Ik wil dit heel graag gaan doen met mijn peacock maar weet niet welk materiaal dan handig is qua lijm en steentjes...waar heb jij dit gehaald?

Klopt dat was ik. Heb mijn peacock voorzien van een randje strass. Echter is dit niet gelijmd maar genaaid. Hebt is een soort strassketting maar dan met plastic kastjes ipv metalen. Je kunt deze via Aliexpress bijvoorbeeld bestellen, ik heb de mijne uit een naai winkel waar hij wel stuk duurder was maar wel kwaliteit

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:05

Loes1996 schreef:
Peelie schreef:
Grijs binnenkant blauw buitenkant :j

Ja dat inderdaad!

Dat was ook mijn 1ste ingeving dus dat gaat hem worden! Ben nog niet kunnen beginnen want bedacht me ineens wat nu als het blauwe koord af gaat geven in de was dus die heb ik even een nachtje laten weken maar kwam niks geen kleur vanaf dus goedgekeurd.

Dit is een foto met alleen de blauwe:
Afbeelding

En hier met allebei:
Afbeelding

Twijfel heel erg of ik niet een randje bling ertussen zal zetten :=

Wat me overigens wel opvalt (om ook ontopic te blijven) is dat mijn witte dekje redelijk pilt (is dat het juiste woord?) aan de bovenkant ervaren jullie dit ook?
Laatst bijgewerkt door bamsy op 04-06-18 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:08

Wat bedoel je met "pilt"? Ik heb nog nooit van dat woord gehoord.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:12

pien_2010 schreef:
Wat bedoel je met "pilt"? Ik heb nog nooit van dat woord gehoord.

Dat de stof gaat pillen, probeerde daar een enkelvoudig woord van te maken maar dat bestaat blijkbaar niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:12

Van die kleine bolletjes op de stof! Ik krijg dat na verloop van tijd op joggingbroeken enzo haha.

Ik heb er nog geen last van!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:14

bamsy schreef:
Dat was ook mijn 1ste ingeving dus dat gaat hem worden! Ben nog niet kunnen beginnen want bedacht me ineens wat nu als het blauwe koord af gaat geven in de was dus die heb ik even een nachtje laten weken maar kwam niks geen kleur vanaf dus goedgekeurd.

[ [url=m/RTCjeu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier met allebei:
[ [url=m/pW68YY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat me overigens wel opvalt (om ook ontopic te blijven) is dat mijn witte dekje redelijk pilt (is dat het juiste woord?) aan de bovenkant ervaren jullie dit ook?

Danku voor het laten weten dat hoe jij een randje bling hebt gemaakt :D Naaien klinkt slimmer dan lijmen idd! Even opzoek naar een 'ketting' v mooie kwaliteit :) Ik zou bij de witte misschien het randje strass dan boven de grijze doen?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:15

upendo schreef:
Van die kleine bolletjes op de stof! Ik krijg dat na verloop van tijd op joggingbroeken enzo haha.

Ja precies dat!

Net een foto gemaakt voor mezelf om te bekijken wat ik mooier vind maar je ziet hier dus ook de bolletjes op de stof:

Afbeelding

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:17

Loes1996 schreef:
bamsy schreef:

[ [url=m/RTCjeu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier met allebei:
[ [url=m/pW68YY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Danku voor het laten weten dat hoe jij een randje bling hebt gemaakt :D Naaien klinkt slimmer dan lijmen idd! Even opzoek naar een 'ketting' v mooie kwaliteit :) Ik zou bij de witte misschien het randje strass dan boven de grijze doen?

Succes met het naaien! Is veel werk met de hand maar ook wel erg mooi als het klaar is! En inderdaad beter iets meer betalen voor goede kwaliteit dan dat je straks na 1 wasbeurt opnieuw kan beginnen :')

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:24

hahaha nou dat was inderdaad mijn overweging! Heb gelukkig nu geen thesis meer en na donderdag geen stage meer dus zeeën van tijd! En maakt de peacock nog sjieker <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:48

Ok pillen is duidelijk. Bedankt!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:58

is dat een witte cotton of een suede? de cotton en de vogue pillen bij mij minimaal (elke week wassen) de suede dekjes blijven heel mooi. Ik heb nu dat de blauwe le mieux van +3 jaar geleden iets minder wordt.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:07

bamsy schreef:
upendo schreef:

Ja precies dat!

Net een foto gemaakt voor mezelf om te bekijken wat ik mooier vind maar je ziet hier dus ook de bolletjes op de stof:

[ [url=m/KRNl5D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier nog geen last van pillen.

En betreft je bies. Ik zou hem zo doen als op de foto! Dus met bling randje in het midden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:43

VWestra schreef:
is dat een witte cotton of een suede? de cotton en de vogue pillen bij mij minimaal (elke week wassen) de suede dekjes blijven heel mooi. Ik heb nu dat de blauwe le mieux van +3 jaar geleden iets minder wordt.

Ik heb een witte suède, nu 1x gewassen en heel netjes eruit gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:57

Hoe en waarmee wassen jullie de dekjes? En hoe laten drogen?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:03

Ik alleen wasmiddel. En dan liggend op de tuintafel drogen in’t zonnetje!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:16

Ik was ze op 30 graden met normaal wasmiddel en laat ze hangend binnen drogen. Trek ze wel altijd recht voordat ik ze op hang

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:19

Ik was ze met de hand. Gewoon een simpel shampootje waar ik de paarden ook mee was. Harde borstel. Even lekker schobben, alle vlekken en haren er uit. Goed uitspoelen onder de douche en dan in de centrifuge. Goed recht trekken en recht ophangen. Niet in de zon. Ik ben veel te bang dat ze dan gaan verkleuren.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:21

Fijne was met heel klein beetje azijn.
Dan binnenste buiten uithangen zijn heel snel weer droog.

Ik was ze nu na 1 keer rijden dus ze worden vaak gewassen, maar blijven heel mooi. Ik heb de suède.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:24

Ik was ze met de hoge drukspuit!
Eerst onder de kraan nat maken en wasmiddel erop, daarna leg ik ze op een opengeknipte vuilniszak op de grond zodat er geen zand enz op komt en dan met de hoge drukspuit eerst de onderkant en dan de bovenkant.
Daarna zijn ze weer als nieuw en nog stijf, met de wasmachine worden ze meteen zo slap. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:27

Annenas schreef:
Ik was ze met de hoge drukspuit!
Eerst onder de kraan nat maken en wasmiddel erop, daarna leg ik ze op een opengeknipte vuilniszak op de grond zodat er geen zand enz op komt en dan met de hoge drukspuit eerst de onderkant en dan de bovenkant.
Daarna zijn ze weer als nieuw en nog stijf, met de wasmachine worden ze meteen zo slap. :)

Die van mij worden gelukkig echt niet slap in de wasmachine (centrifuge). Hogedrukspuit heb ik ook wel eens aan gedacht.

Dan ben je wel snel klaar of niet?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:36

Hoge drukspuit werkt hier dus niet. :+
Vandaar de vraag haha.

Gisteren twee dekjes met de hoge druk gedaan, grootste deel gaat er wel af, maar helemaal schoon worden ze niet. Stop ze zo eens in de wasmachine met fijn wasmiddel. Inderdaad bang dat ze slap worden. Eerst maar even proberen met eskadron dekje haha, die is nu ook nog "stijf" en een schockemohle dekje, maar die is al vaak gewassen en ook niet "stijf", maar ook nooit geweest... Daarvan is de rand wel wat omgekruld (de hoek achter zeg maar), maar goed die is al best oud. :))

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:36

Ben zeker snel klaar dan, ff achterkant afspuiten en dan de voorkant, haren en al gaan zo mee :D
Hoef niks eraf te borstelen van te voren...
Liever lui dan moe :Y)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:55

Hoge druk werkt hier perfect. Maar je moet niet té dichtbij komen. Dan tast je de kleur aan. In de wasmachines heb ik soms last van vuil en wasmiddel wat in een vouw terecht komt en dan vlekken geeft.

Ik stop ze eerst in een ton met wasmiddel en water voor een kwartier en daarna met de hoge drukspuit. Ze zijn dan alleen drijfnat dus niet aan te raden in de winter.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:19

Op 30 graden in de wasmachine en dan drogen aan de lijn op zolder

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:48

Ik doe ook in de wasmachine op 30 graden met kleurwasmiddel en met van die wasbolletjes van de EJ. Helaas gaan de haren er niet lekker af, dus volgende keer borstel ik die er eerst goed af.