[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:05

Hoi allemaal,

Even een vraagje.. qua dressuur-/boom-zadels kan mijn paard 52 cm op zijn rug hebben.
Als ik dan even kijk naar de Barefoot-tabel zijn er wel wat zadels die daarbinnen passen. Máár, dat zijn de kleine maatjes.
Ik heb broekmaat 40/42 en ben 1.80. Ik heb dus wel een maat 2 nodig...
Gaat dat echt never nooit passen of is het anders omdat het boomloos is? Vanwege andere drukpunten oid?

Ik heb nu een Hidalgo Venice II Special met panelen van 49 cm (als ik het me goed herinner), maar dit is een dressuur zadel en ik wil graag een westernzadel erbij kopen.

Edit: ooohhhh, ik lees net iets over een verstelbare cantle! Dan kan ik misschien wel gewoon voor een maat 1 gaan en die wat groter zetten :D *kijkt weer naar de tabel* of is het dan nog steeds te lang?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:19

Nee heb een wintec ;)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:27

_Deniise_ schreef:
Hoi allemaal,

Even een vraagje.. qua dressuur-/boom-zadels kan mijn paard 52 cm op zijn rug hebben.
Als ik dan even kijk naar de Barefoot-tabel zijn er wel wat zadels die daarbinnen passen. Máár, dat zijn de kleine maatjes.
Ik heb broekmaat 40/42 en ben 1.80. Ik heb dus wel een maat 2 nodig...
Gaat dat echt never nooit passen of is het anders omdat het boomloos is? Vanwege andere drukpunten oid?

Ik heb nu een Hidalgo Venice II Special met panelen van 49 cm (als ik het me goed herinner), maar dit is een dressuur zadel en ik wil graag een westernzadel erbij kopen.

Edit: ooohhhh, ik lees net iets over een verstelbare cantle! Dan kan ik misschien wel gewoon voor een maat 1 gaan en die wat groter zetten :D *kijkt weer naar de tabel* of is het dan nog steeds te lang?

Misschien kan je een testzadel maat 2 proberen? Verder over korte ruggen: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Korte-ruggen/

Ennnn wellicht is idd die verplaatsbare cantle een oplossing voor je? :D

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:49

karev schreef:
Nee heb een wintec ;)

Jammer :(

quibje

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:00

Voor onder vps loze Arizona is het dan beter om heavy duty inlages in de pad te doen, want zadel zakt wel meer op de rug dan die met vps (London)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:19

Kirsha schreef:
Ik heb vandaag ook even een rustig ( :+ ) ritje gemaakt.

[ Afbeelding ]

Het is niet héél goed te zien, hij lag wat scheef... Maar hoe vinden jullie de Arizona liggen? Er zit een L fork in maar ik twijfel af en toe toch of die niet te breed is (hoe gek het ook mag klinken op een bolle Tinker).

Beetje offtopic,maar wat lijkt die op haar moeder zeg ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:44

_Deniise_ schreef:
Ik heb nu een Hidalgo Venice II Special met panelen van 49 cm (als ik het me goed herinner), maar dit is een dressuur zadel.

Als ik het goed begrepen heb is het bij boomloos minder erg als het zadel iets te lang is, omdat als het goed is geen druk op de achterkant van het zadel komt :)

Hoe bevalt de venice 2 special jou? Hoelang heb je t zadel al? Hoe is de kwaliteit van het leer? :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:32

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:45

Ja :j

Is van Don (Kwetal) die website :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:06

Super leuke zadeltjes :j

Ben benieuwd naar de prijzen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:16

Vind ik ook :j

Nou Don, laat maar komen die info hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:26

Mooie plaatjes zeg van de Ghost, ben heel benieuwd naar meer info/prijzen etc :j

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:02

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:45

oewie nice ! Ziet er goed uit, die nieuwe modelletjes.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:59

Gaaf die nieuwe Ghost!

Even een brutale vraag tussendoor; in welke kleuren zouden jullie graag boomloze pads willen zien? Mag ook per PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:05

Blauw :j
Patroontjes vind ik ook leuk trouwens, polkadots of sterren ofzo :D Of regenboog-pads :#

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:08

Die nieuwe ghost zadels zien er inderdaad goed uit!
Qua kleuren zou ik persoonlijk graag roze, paars en blauw zien voor onder boomloze zadels :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:26

koningsblauw, rood, petrol, turkooise...
felle kleurtjes voor mij. :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:44

@kitty: paars, roze, turquoise, donkerblauw, mooi warm rood. Maar dan wel geschikt voor onder London zadel, dus niet alleen het Cheyenne model pad. ;)

Ja mensen, daar was ik weer. Twijfel nog steeds over terug naar Barefoot. Mijn boomzadel staat inmiddels te koop, want een tweede zadel erbij wordt 'M niet financieel. Ik kwijl iedere dag nog even bij die ene lichtbruine London die me zachtjes roept vanaf de site....

Iemand er een gekocht trouwens, van die laatste lichting? En?? Bevalt het? Zie beetje op tegen inrijden van nieuwe bf, hoe erg is dat? Ik rijd weinig wegens oud paard en weinig tijd, dus even een paar stevige ritten maken zit er niet in hier.
Hoor graag advies! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:22

Ojee dierfysio, ik beantwoord net een mailtje van iemand uit Frankrijk die vraagt of ik de laatste bruine London naar haar wil versturen, heb haar net gemaild dat dat geen probleem is gezien het een Special is die de Franse verkopers toch niet kunnen leveren.

Dus je hebt best kans dat ze hem straks gaat bestellen :=

Niet om je wat op te dringen hoor, maar als je hem serieus zou willen is het even een stukje nuttige informatie misschien :=

Heb je niet iemand in de buurt die veel rijdt en hem even onder handen wil nemen voor je :P

Ik zag er pas nog 1 van de vorige lichting te koop staan trouwens! Is die er niet meer?
Het zal hier op Bokt of op Marktplaats geweest zijn :j

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:25

Kitty_ schreef:
Gaaf die nieuwe Ghost!

Even een brutale vraag tussendoor; in welke kleuren zouden jullie graag boomloze pads willen zien? Mag ook per PB.

Blauw en bordeaux.

dierfysio schreef:
Iemand er een gekocht trouwens, van die laatste lichting? En?? Bevalt het? Zie beetje op tegen inrijden van nieuwe bf, hoe erg is dat? Ik rijd weinig wegens oud paard en weinig tijd, dus even een paar stevige ritten maken zit er niet in hier.
Hoor graag advies! :)

Ik heb een niet ingereden (wel 2ehands) bf london gekocht uit 2013. De eerste weken moest ik me soms er even toe zetten om te gaan rijden. :o Dit kwam ook doordat ik heel m'n zit en balans opnieuw moest uitvinden voor m'n gevoel :P Ik heb het zadel nu denk ik 1,5 maand (+/- 3 à 4 keer p/w dressuurmatig gereden van 20-45 min) en nu sinds een week of 2 lijkt de seatsaver goed ingezakt. Denk dat als we nog een half jaartje zo doorrijden dat ie echt heerlijk zit. Vond het eerlijk gezegd wel tegenvallen in het begin. Het is dat ik wist hoe lekker het kon zitten (2 weken met een VPS loze london gereden).

Nu zit ie overigens prima hoor! Ben er nog steeds erg blij mee, heb alleen soms nog een beetje schuif troubles. Singelgroeve van m'n merrie zit ook meer naar voren en qua schouders/rug ook niet de makkelijkste (lippizaner). Laatst het zadel meer naar achter gelegd maar tijdens rijden komt ie dan toch weer naar voren en kan de singel weer 2 gaatjes strakker. Misschien nog iets met inlages proberen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:27

Laatst bijgewerkt door Shirley op 26-02-14 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:28

Ik denk dat het dan heel zinvol kan zijn om naar een extreem C-vormige singel te kijken :j

Sonja_vR

ziet er goed uit de nieuwe ghost, ook het, wat ik vermoed dat het dressuur model is :j
ben benieuwd naar de kosten etc en de uitgebreide info

Pippaa

dierfysio/pmarena, hij staat er nog op :j

Qua kleur van pads, ik vind zwart en bruin wel prima eigenlijk :)
Ik zag laatst iemand met een foto waarop een arizona met een pad van barefoot/grandeur eronder (geloof ik), waarop een westernpatroontje stond. Die vond ik tof! Maar onder mijn cherokee staat zwart of bruin het beste.