Arno Brandt zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:25

ik heb vandaag me zadel laten aan meten en uitgekozen hij nam echt tijd dat was echt heel fijn. En ik krijg de SB maar komt zo weinig mogelijk bij enzo. Hij word zo gemaakt dat mij zit beter word enzo en natuurlijk op maat van me paard. En hij was echt super aardig nu maar wachten hoe lang alles duurt enzo. Wie heeft allenmaal een SB vond met proef rijden super lekker zitten fijner dan me zadel die nu heb moet alleen jammer genoeg telang mee rijden met die nu heb. Maar hoe bevalt jullie de SB naar een tijdje en hoe ziet der bij jullie uit. Ik weet eigelijk niet echt hoe of wat want snap niets van wat der op dat roze papier staat. Die je krijgt als hij weg gaat.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:27

Ik heb een SB bevalt nog steeds erg goed!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:28

Tooske schreef:
Ik heb een SB bevalt nog steeds erg goed!

wat zit bij jouwe allenmaal op. En hoe lang heb je hem.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:32

2005 schreef:
Heeft iemand een voorbeeld van een AB zadel op een paard met korte rug en met dunne kussens achter? Volgens mij maakt hij dat helemaal niet. Zie altijd de standaard modellen met extreem dikke kussens.

Korte rug, of in ieder geval een korte zadelplek. Hoe dun is dun? De kussens van ons zadel zijn vrij dun, alleen breed. Je ziet het alleen niet duidelijk, maar ze zijn bij lange na niet zo dik als andere kussens die ik zie.

Afbeelding

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:13

[HAR] Arno Brandt zadel

Onderaan deze bladzijde(blz 3 van dit topic) staat een foto van mijn zadel.
Zag dat hij deze zomer alweer 4 jaar oud is.
Maar alleen het eerste jaar intensief gebruikt tussendoor een jaar niet toen heeft mijn merrie een veulentje gekregen.
En het laatste half jaar alleen maar bosritjes 1 a 2 keer per week.
En ga binnenkort helemaal stoppen met het rijden van mijn merrie. Ik berg hem dan netjes op tot over 2 jaar dan komt mijn jaarling uit de opfok en hoop ik dat hij op hem gaat passen zo niet ruil ik hem in.
Hij ziet er nu nog erg netjes uit.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:17

Tooske schreef:
[HAR] Arno Brandt zadel

Onderaan deze bladzijde(blz 3 van dit topic) staat een foto van mijn zadel.
Zag dat hij deze zomer alweer 4 jaar oud is.
Maar alleen het eerste jaar intensief gebruikt tussendoor een jaar niet toen heeft mijn merrie een veulentje gekregen.
En het laatste half jaar alleen maar bosritjes 1 a 2 keer per week.
En ga binnenkort helemaal stoppen met het rijden van mijn merrie. Ik berg hem dan netjes op tot over 2 jaar dan komt mijn jaarling uit de opfok en hoop ik dat hij op hem gaat passen zo niet ruil ik hem in.
Hij ziet er nu nog erg netjes uit.

oke zal even kijken. die is wel mooi alleen ik heb dan niet wat jij goud heb krijg ik niet. Komt helenmaal geen gekleurd op maar hij word wel zwart met rundleer ofzo iets volgens mijn.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:46

hij zouw vandaag 1st tussen half 3 en half 4 maar omdat waar 1st heen zouwe gaan uit viel omdat zadel pas eind deze maand komt. Omdat der een storing in engeland was ofzo. Maar hij kwam wel naar mijn dus kwam die rond uur of 1 al.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:48

Ik heb geen goud ik heb een lichtbruin randje.

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:03

Ik heb ook een sb besteld met lakbies en steentjes op de lepel. Hij zou nog een leenzadel brengen omdat hij niks passend had op mijn paard weet iemand of je daar een nieuwe afspraak voor moet maken of zou hij zelf contact opnemen?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:11

Tooske schreef:
Ik heb geen goud ik heb een lichtbruin randje.

sorry verkeer gezien.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:16

callass schreef:
Ik heb ook een sb besteld met lakbies en steentjes op de lepel. Hij zou nog een leenzadel brengen omdat hij niks passend had op mijn paard weet iemand of je daar een nieuwe afspraak voor moet maken of zou hij zelf contact opnemen?

ik heb geen lak op nergens. Ik zouwe niet weten ik rij nog tot ik me nieuwe zadel heb op me zadel die nu heb die ga inruilen. Ook Al zit ik niet fijn in en beter in SB van arno brandt. Maar arno brandt zit gewoon fijn. Ik heb zelf nu dalenman. Maar ja hoop dat gewoon klaar is met wat die gezegd heeft dan zal einderlijk best snel van af van dit zadel wat nu heb dus hoop wel dat me zadel snel klaar is. Kan niet meer wachten tot ik me nieuwe zadel heb.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:35

sommig mensen vinden dat raar dat waag om ab zadel tenemen met mijn 4 jarige merrie. Maar arno was gister om aan temeten enzo en we vroege het natuulijk. Maar kan gewoon ander boom is en maakt mijn niet uit wat die kost. Gaat mijn om dat goed zadel heb en helen maal nu ze nog zo jong is. En arno vond der zeer braaf voor 4 jarige ze heeft niet 1 bokje of wat gedaan. Maar dat is soms wel eens anders maar ja gister was ze gelukkig rustig zeer tegen over gestelden. Van hoe ze kan zijn maar gister liet ze alles maar over heen komen. En telks op en afstappen en opstappen en verschillende zadel op en af. En 2 zadels ging der 2 keer op zeg maar dat ik na elkaar kon voellen zeg maar. Maar vond keus wel moeilijk. Welke ik moest nemen maar ik kon zelf ook niet zien hoe ik der in zat zeg maar. Omdat ik gewoon bij mij me stal reed en is alleen buitenbak en dat is bij mijn op stal zonder spiegels.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:36

Maar is zo dat kan zij dat je eigen zadel dan weer anders zit dan dat testzadel.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:39

De pas zadels zijn al ingereden en bij je eigen zadel moet dit nog gebeuren dus ja verschil zal je wel voelen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:42

mywayzidane schreef:
De pas zadels zijn al ingereden en bij je eigen zadel moet dit nog gebeuren dus ja verschil zal je wel voelen.

ik bedoel meer of in kniewongs ofzo iets verschil kan zitten en waar ze geplaats zijn zeg maar

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:44

vandaag me paard weer gereden maar me eigen zadel zit echt voor geen meter echt jammer dat zo lang duurt tot me zadel klaar is. Hoop echt dat me zadel wel klaar is met wanneer die zij.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:10

valerie2012 schreef:
vandaag me paard weer gereden maar me eigen zadel zit echt voor geen meter echt jammer dat zo lang duurt tot me zadel klaar is. Hoop echt dat me zadel wel klaar is met wanneer die zij.

Heb je geen leenzadel gekregen?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:12

@MyWishMax: Dat is al beter. Bij ons op stal rijden een aantal met AB en die hebben allemaal zulke hoge kussens.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:16

Dat wil ik zelf ook absoluut niet. Ik zie het sowieso bij veel zadels, ook andere merken, maar ik snap dat nut niet helemaal.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:42

Ik heb een bruine San Dressage te koop, 17.5 inch... mijn paard is eruit gegroeid...

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:50

Ik heb ook een AB met korte kussens, voor mijn fries met korte rug is het erg moeilijk iets passends te vinden, deze ligt echt perfect! :)
Afbeelding

Afbeelding

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:19

maikeltje schreef:
valerie2012 schreef:

Heb je geen leenzadel gekregen?

Nop maar ook niet om gevraagd en ik heb me huidigen zadel ook nog niet ingeruild. Dat gebeurt pas als ik me nieuw zadel heb maar wist niet dat me huidigen zadel nu zo niet fijn zat. Zat 1 st op me dwong dingen na best goed in. Maar nu niet meer en moet jammer genoeg 3 maanden wachten tot nu toe. Hoop dat okk maar 3 maanden blijven.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:22

Weet iemand wat drop betekend staat op dat rozen formelier dat je krijgt als je zadel besteld heb staat bij onderkussend ofzo. En die heeft aangekruist bij mij maar staan veel dingen op waar niet van weet wat betekend.???? Wat die heeft aangekruist zeg maar

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:32

Ach als Arno maar weet wat erop staat, daar gaat het uiteindelijk om.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:09

mywayzidane schreef:
Ach als Arno maar weet wat erop staat, daar gaat het uiteindelijk om.

Ja lijkt me wel maar vroeg me gewoon af.