Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:35

Ik vind bij de vision space van kramer ook echt de neusriem heel ruim vallen. Ze heeft altijd full, prima. Maar deze full zit op het strakste gaatje zelfs nog echt prima los.. ondanks bontje er zelfs nog onder..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:51

wendy1987 schreef:
Ik vind bij de vision space van kramer ook echt de neusriem heel ruim vallen. Ze heeft altijd full, prima. Maar deze full zit op het strakste gaatje zelfs nog echt prima los.. ondanks bontje er zelfs nog onder..

Dat klopt inderdaad. Micklem heb ik extra full. Had een vision space via marktplaats gekocht en meisje wist niet zeker of het een cob of full was. Bleek een cob te zijn en die was net wat te kort maar heb ik gewoon een aantal weken mee gereden. Nu een full en die zit idd bijna op z’n strakst en genoeg ruimte over. 1 van de weinige hoofdstellen die gewoon op maat valt zoals het hoort…

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:39

prachtig hoofdstel maar mijn paard heeft een enorme bos met manen ben bang dat die in de riempjes vast gaan zitten bovenop? Ik hoor ook dat je met dit type hoofdstel geen wedstrijden mag rijden. niet dat ik die ambitie heb maar mijn dochter mogelijk wel.. We gaan verder op zoek..

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:11

lnvdh schreef:
prachtig hoofdstel maar mijn paard heeft een enorme bos met manen ben bang dat die in de riempjes vast gaan zitten bovenop? Ik hoor ook dat je met dit type hoofdstel geen wedstrijden mag rijden. niet dat ik die ambitie heb maar mijn dochter mogelijk wel.. We gaan verder op zoek..

Oh is dat zo? Ik vond het ook een mooi hoofstel mocht het met de Micklem niet lukken..
Maar dan neem ik de vision zeker niet.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:34

Glenda schreef:
lnvdh schreef:

Oh is dat zo? Ik vond het ook een mooi hoofstel mocht het met de Micklem niet lukken..
Maar dan neem ik de vision zeker niet.

Gewoon even in de documenten van de knhs kijken. Ze hebben net weer vanalles veranderd. Als de lingus mag met een losse keelriem dan zal dat bij deze ook zeker zo zijn.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:38

Je hebt de vision space ook met een sperriem eraan. Dan mag je wel gewoon starten.
Mijn haflinger heeft ook mega manen, nooit nog last gehad hoor, met welk hoofdstel/ riempjes dan ook...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:37

Het kopstuk van de Vision Space vond ik echt heel breed. Ik weet niet zo goed of dat nou zoveel fijner is?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:40

__denise schreef:
Het kopstuk van de Vision Space vond ik echt heel breed. Ik weet niet zo goed of dat nou zoveel fijner is?

Klopt. Hij is heel breed. Mijn paard vindt het heel prettig. Tja wat moet ik er dan nog van vinden haha

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:52

Dat is een kwestie van uitproberen denk ik.

Ik merk trouwens precies hetzelfde betreft passende neusriemen die niet strak hoeven. Vooral die met een vaste sperriem.

De Horze Luton ook, afschuwelijk. Had een XFull en die was te groot en te klein tegelijk. Maar die sperriem was vooral dramatisch.
De Beta net zo, past alleen redelijk als er geen vinger tussen te krijgen is.
Pas gewoon niet bij zijn hoofd denk ik :(:)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:26

Mijne vind dat juist ook fijn :)

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:33

maar bestellen jullie dan, passen het en sturen het weer terug als je er niet content mee bent?? kan dat dan?? heb ook geen zin om 20 hoofdstellen te kopen/ passen..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:42

lnvdh schreef:
maar bestellen jullie dan, passen het en sturen het weer terug als je er niet content mee bent?? kan dat dan?? heb ook geen zin om 20 hoofdstellen te kopen/ passen..

Nouja het is natuurlijk wel handig om van te voren serieus een selectie te maken van wat je eigenlijk wilt hebben.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:46

_Bootsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:11

Hopelijk kan iemand mij helpen.. ik heb een Kieffer Amy voor mijn paard maar twijfel over de neusriem. Heb m vandaag gepast (kan de eerste dagen nog niet rijden). Op de eerste 2 foto’s twijfel ik of de neusriem niet te laag zit. Op de laatste 2 foto’s zit hij 1 gaatje hoger maar krijg m dan met moeite op het eerste gaatje vast. Wat zouden jullie doen?
Afbeelding
Afbeelding
1gaatje hoger
Afbeelding
Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:46

Met moeite vast, zit die dan ook heel strak? Ik vind hem op de eerste 2 foto’s echt heel laag zitten, foto 2 vind ik hem wel netjes zitten. Maar dan moet die natuurlijk niet te strak zitten.

Grote kans dat het nog wel wat uitrekt dus je iets meer speling geeft op den duur.

_Bootsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:55

Best wel ja.. krijg er nog geen vinger tussen. Hij heeft best wel een groot hoofd :')

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:59

_Bootsie schreef:
Best wel ja.. krijg er nog geen vinger tussen. Hij heeft best wel een groot hoofd :')

Je zou eventueel ook een langere losse aansnoerriem er bij kunnen kopen en die er aan maken

_Bootsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:03

ViveChopin07 schreef:
_Bootsie schreef:

Je zou eventueel ook een langere losse aansnoerriem er bij kunnen kopen en die er aan maken

Dat is wel een goede tip! Vond het kopstuk en de frontriem wel mooi zitten

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:45

op de 2e set foto is de ligging mooi. Op de goede hoogte, neusriem valt
mooi ruim rond het jukbeen en de bakstukken lopen mooi recht over de wang naar kopstuk.
Als hij nieuw is za he leer nog wel wat vormen en soepel worde waardoor het nog wel een gaatje ruimer kan worden. je zou zoals hier voor gezegt idd het riempje van de neusriem
kunnen vervangen door een langere aansnoer riempje.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:10

Kan iemand mij helpen? Ik ben opzoek naar een hoofdstel dat niet veel druk achter de oren geeft. Nu zag ik de Dyon difference. Nu ben ik benieuwd of daar ook een soort namaak versie van is, aangezien ik hem best prijzig vind om te proberen. Voorkeur voor bruin

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:16

Is een hoofdstel die de Atlas vrijhoud geen optie? Zoals bijvoorbeeld de Waldhausen Sensation? Dan heb je meer keuze!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:45

Sanne96 schreef:
Kan iemand mij helpen? Ik ben opzoek naar een hoofdstel dat niet veel druk achter de oren geeft. Nu zag ik de Dyon difference. Nu ben ik benieuwd of daar ook een soort namaak versie van is, aangezien ik hem best prijzig vind om te proberen. Voorkeur voor bruin

Je kan hem testen via Dochorse :) ik heb er nog nooit een namaak van voorbij zien komen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:17

Misschien een hele andere soort vraag, hoe is jullie ervaring met een klacht bij schockemohle hoofdstellen? Ik heb een paar ervaringen gevonden en die waren super positief dus ik ben benieuwd naar hoe mijne wordt opgelost. Wellicht heeft iemand wel eens hetzelfde gehad?

Mijn neusriem krijgt aan 1 kant een soort haarfijne scheurtjes/vouwtjes, en aan de andere kant niet. Ik vet mijn hoofdstel naar wanneer die het nodig heeft, bewaar hem altijd netjes in de tas en ben er super zuinig op. Paard mag ook echt niet schuren met hoofdstel in en dat weet ze. Met longeren gebruik ik mijn oude hoofdstel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is ook maar aan 1 kant, de andere kant is nog helemaal glad.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:39

Ik heb super ervaringen met Schockemohle's service. Mijn paard was op de teugels gaan staan en had de neusriem gebroken. Ik heb kosteloos een nieuwe neusriem gekregen inclusief de verzendkosten helemaal naar Namibie. Ze hebben ook expres post gebruikt, ik had de neusriem echt onwijs snel!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:51

Iriscope schreef:
Ik heb super ervaringen met Schockemohle's service. Mijn paard was op de teugels gaan staan en had de neusriem gebroken. Ik heb kosteloos een nieuwe neusriem gekregen inclusief de verzendkosten helemaal naar Namibie. Ze hebben ook expres post gebruikt, ik had de neusriem echt onwijs snel!

Wauw wat een service!! Dat is echt top!

Ik heb het hoofdstel bij EJ gekocht dus ik heb de foto’s naar hun gestuurd, als ik er daar niet uit kom kan ik ook schockemohle zelf berichten. :)