Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dieuwke_ schreef:Mijn paard heeft in haar jonge jaren een trauma aan de schoft opgelopen. Behalve in zware training (wat nu dus niet meer aan de orde is) heeft ze er gelukkig geen hinder van. Maar ik ben wel voorzichtig met harde delen in een zadel hierdoor.
Flexible inspiration is van Trekker? Die ga ik even checken, bedankt voor de tip
Kwetal schreef:Ik ga weer even zeuren, Voor zover ik weet heeft Hidalgo wel degelijk een stevig stuk metaal - maar dan waar de beugelriemen aan hangen.
Ghost heeft een 2mm dun veerstaal in de pommel, anders kan hij wat inzakken, maar dat is zeer flexibel..... en zo hebben ze allemaal wel een systeem. Lederen bomen kunnen ook behoorlijk hard/stug zijn.
Flexible Inspiration heeft, voor zover ik weet niets, maar daar heb ik niet voldoende ervaring mee.... volgens mij zit die ook boven je begroting??
Daphneeeej schreef:Kwetal schreef:Ik ga weer even zeuren, Voor zover ik weet heeft Hidalgo wel degelijk een stevig stuk metaal - maar dan waar de beugelriemen aan hangen.
Ghost heeft een 2mm dun veerstaal in de pommel, anders kan hij wat inzakken, maar dat is zeer flexibel..... en zo hebben ze allemaal wel een systeem. Lederen bomen kunnen ook behoorlijk hard/stug zijn.
Flexible Inspiration heeft, voor zover ik weet niets, maar daar heb ik niet voldoende ervaring mee.... volgens mij zit die ook boven je begroting??
Flexible inspiration heeft een volledig traditioneel kopijzer met wel extra korte takken voor de bewegingsvrijheid van de schouders. De hidalgo idd wel een strip bij de ophanging maar niet rond de schoft iig.
Informeren bij charmaine of ze nog testzadels doet. die deed ook Hidalgo normaal.
http://flexibelezadels.eu/
Dieuwke_ schreef:Dag dames,
Ik hoop dat jullie met me mee willen denken of misschien wat suggesties aan kunnen dragen.
Momenteel heb ik een Barefoot London op mijn paard liggen maar het is het toch niet helemaal. Ik wil dan ook op zoek naar een ander zadel. De voorkeur gaat uit naar een zadel zonder harde delen, het liefst een dressuurmodel en als het even kan onder de €1000,-
Ik heb kort contact gehad met Ella van Boomlooszadelpasservice en ik heb de volgende modellen op mijn lijstje staan:
- Hidalgo Venice 2 (zadel voldoet qua uiterlijk en qua prijs aan al mijn wensen, helaas momenteel nergens te passen)
- Hidalgo Venice Spezial (prijs eigenlijk boven budget en wederom nergens te passen)
- Sorenta Campus (ook qua uiterlijk en prijs goed in mijn straatje)
- Prince Orion (boven budget)
- HM Vogue (boven budget)
- Ghost Torino (qua uiterlijk iets minder aantrekkelijk, prijstechnisch wel goed)
Zoals jullie zien, vanalles wat. Aangezien ik mijn paard alleen recreatief rijdt als in wekelijks een buitenrit voornamelijk stapvoets, wil ik niet €1500,- + aan een zadel uitgeven. Echter lijkt het die kant wel op te gaan. Wie bezit een van de bovenstaande zadels of misschien een andere suggestie die aan mijn wensen voldoet en is bereid me daar iets over te vertellen. Eventueel via pb