[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 06:49

@ Tinepine Tegen mij werd verteld dat de bestelling 4á6 weken kon duren omwille van de vakantie.

@Pmarena, gaan het dan ook aluminium beugels zijn die binnen komen met korf? Wordt Belgie ook bevoorraad? :D

Voor wie interesse heeft, ik heb nog een prachtige bijna ongebruikte Arizona rose te koop ;) verzending ook naar Nederland.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:03

Voor sommige mensen die een Ghost hadden besteld lag de wachttijd op zo'n 3-5 weken (uitzonderingen daar gelaten). Ik heb alles een tijdje bijgehouden, en het gemiddelde lag daar op.
De levertijd nu is ongeveer hetzelfde, rond de 3-5 weken en straks nog sneller als het goed is! Misschien zelfs wel binnen 14 dagen :)
Gelukkig gaat Ghost zelf door in de vakantie tijd :) Als alles op voorraad is moeten er geen grote problemen komen tijdens de vakantie periode

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:15

Mariett schreef:
Ah zo jaloers op jullie Tirza :wow:
Zo'n prachtig zadel, haha. Zit ook lekker denk ik?

Ja, zit heerlijk. Stuk smaller dan de Barefoot dus dat is erg fijn. De Barefoot was voor mij echt te breed.

En ik moest vanaf mijn telefoon uploaden en dat ging dus niet helemaal goed... Dus vandaar de mooie gekantelde foto :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:31

Zinzi_jewel schreef:
Ja eindelijk na hele lange twijfel en veel zadels geprobeerd te hebben .
Is dit wat ik zocht .
Heb m'n boomzadel te koop gezet !
En zoek er dan een goedkoop maar ook passend boomzadel bij , voor als ik wel competitie wil rijden ...
En een niet Engels zadel niet toegestaan is ...
Vindt het zonde om een duur zadel te laten liggen . Plus dat ze uiteindelijk lekkerder kan bewegen onder een zadel zonder zweetblad .
Het verschil voelde ik al , met een roma en met de quilty

Je kunt een losse Roma of Firenze zit bij je Ghost kopen voor de competitie - dat wordt gewoon geaccepteerd hoor.

mirijam

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:21

Wat een Ghost allemaal, ooit ga ik er nog eens een testen ;-)
Nu wil ik eerst mijn Atlanta maat 2 verkopen wil toch een Cheyenne maat 2 (bruin met VPS)
Als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag! :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:24

Goed te weten Kwetal ...
Eerst maar m'n boomzadel verkopen

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:09

*\o/*

Zadel met kniewrongen :D

Afbeelding

Wat kosten losse zittingen? Ik kan het op de site niet vinden :o :)

Pmarena, kan je hier een seintje geven als die beugels binnen zijn? :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:45

Jenny, waar is haar cap? Ziet er uit als een heel wild paard! :oo :oo :+ En ik vind het zadel veeeeel te lang voor die pony, kan echt niet :P

Nee, grapje, leuk zeg!

Een losse zitting met lange zweetbladen kost '€242 en een losse zitting met korte zweetbladen €220. De Florac €198

Staat op de site, wel wat zoeken, zal het nog even bij de modellen zadels zelf zetten, wel zo handig!
http://buitenzinnig.nl/?page_id=820

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:55

Mag ik die foto gebruiken Jennyxx??? Veel te leuk om het niet te doen _O-

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:24

Hoi dames, vraag aan de barefoot rijders.
Hoelang zijn jullie en welk maat zadel?
Ik heb broekmaat 38 en een rond paard, twijfel tussen maat 1 of 2 kwam testzadel.
De maat 1 barefoot barrydale was te krap, maar dat is heel ander model dan de Cheyenne die ik nu graag wil proberen.

Oh tevens binnenkort mijn flexee te koop waarschijnlijk ;) zit zooo fijn! Helaas vind mijn paard hem niet lekker zitten :(:)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:44

Ik denk zelf als de Barrydale te krap zot maat 1 dat een cheyenne maat 1 ook te krap is.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:18

Geloof dat ik me hier ook weer kan gaan melden.. ^) Helaas lag de Hidalgo niet meer goed waardoor ik die moest verkopen. Vervolgens overgegaan op een boomzadel maar m'n paard heeft er vanaf het begin af aan niet echt lekker onder gelopen.

Nu waarschijnlijk de Barefoot London maat 0 bestellen. Kirsha komt binnenkort even langs zodat ik haar Justadjust kan testen, weet ik meteen even welke pommelmaat ik nodig heb :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:36

pluche_pluus schreef:
Ik heb broekmaat 38 en een rond paard, twijfel tussen maat 1 of 2 kwam testzadel.
De maat 1 barefoot barrydale was te krap, maar dat is heel ander model dan de Cheyenne die ik nu graag wil proberen.

Oh tevens binnenkort mijn flexee te koop waarschijnlijk ;) zit zooo fijn! Helaas vind mijn paard hem niet lekker zitten :(:)

Ik heb op Barefoot Lexington, Arizona en Notting Hill maat 1 gereden. Voor mij waren ze alledrie goed, Lexington wel krapste van de drie. Broekmaat 38, en ben 1.70m, maar benen vrij lang in verhouding tot mn lijf. Als je twijfelt en testzadel gaat doen, misschien de JustAdjust bestellen? Is eigenlijk cheyenne, maar dan met optie voor extra wrongen en verstelbare cantle toch? Of wil je perse een leren?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:15

darkadia schreef:
pluche_pluus schreef:

Ik heb op Barefoot Lexington, Arizona en Notting Hill maat 1 gereden. Voor mij waren ze alledrie goed, Lexington wel krapste van de drie. Broekmaat 38, en ben 1.70m, maar benen vrij lang in verhouding tot mn lijf. Als je twijfelt en testzadel gaat doen, misschien de JustAdjust bestellen? Is eigenlijk cheyenne, maar dan met optie voor extra wrongen en verstelbare cantle toch? Of wil je perse een leren?

Ik ben 1,75 met lange benen, dan qua zitting zal het prima zijn maar die benen :D kon met de barrydale ook niet bij m'n paard.

Persoonlijk wil ik wel graag uiteindelijk een bruin lederen zadel, staat mooi bij de Micklem. Maar nu ben ik vooral bezig om een passend alternatief te vinden wat beetje betaalbaar is en goed zit voor mijn paard.
JustAdjust staat wel als testzadel op boomloosrijden, is een vernieuwde Cheyenne toch? Misschien is het handiger om iemand te laten komen met meerdere barefoots.... Maar die op de site komt uit Zeeland -O- beetje duur grapje (zit in kop noord-holland )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:18

Teteltee komt uit Strijen, ik zou niemand weten uit Zeeland met Barefoots :P

Zie ook: http://boomlooszadelpasservice.nl/agenda/
Misschien dat ze nog tijd en zin heeft om door te rijden na de geplande afspraak in Velserbroek? :)

De JustAdjust is een soort Cheyenne Plus als je het zo wilt zien :P

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:20

Ja die bedoelde ik.
Heb helaas 10 augustus geen tijd -O-
Vanavond even ruggespraak met ouders, ook hun paard.

Past een reguliere banaan singel ook op een barefoot?

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:20

Kan hoor pluche-pluus, heb nog tijd halverwege/einde van de middag :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:21

Teteltee combineert afspraken inderdaad, waardoor je geen extreem hoge reiskosten hebt. Zelf zit ik in Amsterdam, en wil haar tzt ook nog x laten komen, maar voorlopig ben ik blut XD Iets met n paard en blessures en vakantie...

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:25

darkadia schreef:
Teteltee combineert afspraken inderdaad, waardoor je geen extreem hoge reiskosten hebt. Zelf zit ik in Amsterdam, en wil haar tzt ook nog x laten komen, maar voorlopig ben ik blut XD Iets met n paard en blessures en vakantie...

Herkenbaar :j ;) hoewel geen blessures maar therapie is ook niet gratis helaas ;)

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:37

Hier(Heemskerk) wil ik Teteltee ook nog is laten komen, zit alleen momenteel met een kreupel paard die onder behandeling staat van een DA.
Dus tegen die tijd heeft ze vast wel weer een ritje hier in de buurt!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:56

Hahaha zo te zien druk voor teteltee, zal het nog drukker maken :p ik wil ook dit jaar ergens een afspraak plannen in Lunteren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:28

pluche_pluus schreef:

Ik heb broekmaat 40 en heb zelf een Stella maat 2, maar dat was meer omdat ik die toevallig voor een leuk bedrag kon kopen. Ik heb afgelopen weekend op de Cheyenne maat 1 van een vriendin gereden en dat paste helemaal prima.
Edit: pardon, vergeten :D En ik ben 1.68.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:46

Ik ben 1.80 met maatje 38.. heb een cheyenne maat 1.. zit perfect!Afbeelding
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:49

Mooi!!! :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:28

Ben 1.55 en rij met mijn maat 40 in een barefoot Cheyenne maat 1.