[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:45

Bianca, ik heb je gemaild naar aanleiding van de nieuwsbrief :-)
Hij is mooi trouwens :-)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:46

Leuk zo'n nieuwsbrief.

De Notting Hill ken ik eigenlijk niet. Maar waarom gaat die er weer uit? Lijkt mij best een mooi zadel.
En V-singel systeem hebben de andere zadels niet toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:51

Goh, ik heb het record geloof ik, heb de nieuwsbrief 3x :+ 21.52 21.59 en 22.06

Maar wel leuk om te lezen, dat fellsattel is wel echt iets voor op het verlanglijstje :=

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:54

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:57

met een beetje geluk krijg ik vandaag of morgen mijn arizona zonder vps binnen, ben zo benieuwd hoe dat gaat zitten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:58

Vind de Notting Hill ook wel een mooi zadel, maar helaas geen geld meer en daarbij toch ook weer bang dat er teveel zadel tussen mijn benen kom. Nadeel van korte pootjes. :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:19

Dat bedoel ik, de 1 is wel heel flodderig en de ander weer erg stevig :P

Senks :)

Jemig, ik kreeg dus echt de melding van Outlook dat hij de nieuwsbrief niet kon versturen naar iedereen tegelijk wegens teveel geadresseerden -O-

Toen in porties van 100 opgeknipt maar dat was ook nog te veel, weer foutmelding.
Toen porties van 50 gedaan en dat ging wel, maar blijkbaar die ervoor ook al :?

Lekker prutserig weer, sorry hoor :o
Erger nog: ik heb nog een onderwerpje toegevoegd aan de online nieuwsbrief zojuist... vers van de pers :=

De Notting Hill was net als de Stella eigenlijk bedoeld als een Special Edition zeg maar.
Misschien komt hij nog terug, ik weet het niet.

Het is niet zo dat dat pas bepaald wordt als het niet goed verkoopt ofzo, sommige modellen worden nu eenmaal als een tijdelijk iets geïntroduceerd.

Ik vind het Fellsattel van Barefoot niet zo eigenlijk, viel mij een beetje tegen toen ik hem uitpakte :o

Het is best een leuk ding hoor, maar als je dat rullige schaap naast een echt lamsvel Fellsattel van Christ legt dan ziet het er ineens toch wel erg goedkoop uit zeg maar :o

Er zijn inderdaad meerdere zadels met een V-rigging, de Lexington, London, Cherokee en ook Madrid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:31

Dat is wel een heeeel leuk vers van de pers nieuwtje zeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:40

Dat vond ik ook :j

De bazin van Barefoot zit ziek thuis met een flinke griep...ik dacht: nu kan ik haar hebben <<)

En inderdaad: ze stemde toe om op verzoek alle modellen met een verplaatsbare cantle te willen leveren *\o/*

Standaard alle zadels een verplaatsbare cantle geven dat ziet ze niet zitten, maar dit gelukkig wel (met wat overtuigingskracht dat we hier een aantal mensen super blij mee kunnen maken :j ) dus dan hebben we in ieder geval de optie voor degenen die graag bvb. een maat 1 zadel willen met een iets ruimere zitting.

Dan krijg je natuurlijk wel dat je seatsaver iets verder naar voren valt maar ik vind dat niet eens lelijk eigenlijk, op de JustAdjust is het ook niet storend en nu kijk je standaard vanaf de achterkant ook maar zo tegen dat randje bovenop de cantle aan, niet eens verkeerd als dat wat lager op de cantle komt te liggen :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:48

op zich idd hele mooie mogelijkheid, dat het in principe bij ieder model kan, als mijn torsion island nu eens verslijt is het voor mij ook nog een optie om voor barefoot te gaan , kan ik tenminste de cantle wat naar achter plaatsen om zo toch bij een maatje 1 te blijven ...
moet ik wel nog steeds de cantle er uit slopen en vervangen door zachte vulling, maar dat is al minder lastig allemaal dan een normaal zadel uit elkaar plukken

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:51

pmarena schreef:
Dat vond ik ook :j

De bazin van Barefoot zit ziek thuis met een flinke griep...ik dacht: nu kan ik haar hebben <<)

En inderdaad: ze stemde toe om op verzoek alle modellen met een verplaatsbare cantle te willen leveren *\o/*

Standaard alle zadels een verplaatsbare cantle geven dat ziet ze niet zitten, maar dit gelukkig wel (met wat overtuigingskracht dat we hier een aantal mensen super blij mee kunnen maken :j ) dus dan hebben we in ieder geval de optie voor degenen die graag bvb. een maat 1 zadel willen met een iets ruimere zitting.

Dan krijg je natuurlijk wel dat je seatsaver iets verder naar voren valt maar ik vind dat niet eens lelijk eigenlijk, op de JustAdjust is het ook niet storend en nu kijk je standaard vanaf de achterkant ook maar zo tegen dat randje bovenop de cantle aan, niet eens verkeerd als dat wat lager op de cantle komt te liggen :P

Super zeg! Ik hoop dat daar veel mensen blij mee gemaakt kunnen worden. Nog leuker wordt 't als dit eenmaal wat langer circuleert en dit soort modellen ook weer tweedehands beschikbaar komen. :D

Balen dat het fellsattel in eerste instantie toch tegen valt. Ik had bedacht dat als ik de madrid getest heb, en hij bevalt, ik misschien wel zo'n schaap-zitting erop doe. Vind het toch wel prettig om eventueel met beugels te kunnen rijden. En die schaap-zitting vind ik ook echt prachtig <3

Edit: nu lijkt het net of ik al een testzadel besteld heb, maar dat wordt denk ik pas van de zomer :j

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:21

Wat goed van die verplaatsbare cantles. Ik vind het echt een super goed idee +:)+

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:42

Dan kan ik toch ooit de bruine kopen. Heb net de just adjust in zwart, maar voorkeur is bruin.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:43

Dat is Idd een hele goede zet.
Kan dan maat 1 kopen en cantle verplaatsen tot een 1,5 :-)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:45

Zou dat zo werken ?
Het lijkt me eerder dat je de zitmaat alleen kleiner kunt maken ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:48

Je kan de cantle altijd nog helemaal verwijderen, dan is hij sowieso ruimer :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:48

Volgens pmarena kan je met een verplaatsbare cantle een iets ruimere zitting maken, dus dat lijkt me dan niet :D Vind het wel een super goed idee, en dat gedoe met de seatsaver overleven we wel, als ik kijk hoe die seatsaver van mijn Arizona er zowat bovenuit steekt past hij ook nog makkelijk als de cantle verder naar achter had gezeten :))

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:58

Handig die verwisselbare cantle! Ik zat in maat 1 net te smal en heb nu een maat 2, maar dat is echt een groot zadel, krijg altijd beetje 'hee zadel waar ga je met het paard heen', gevoel :+

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:20

Er is altijd ruimte achter de Cantle, dus wat verplaatsen kan.

Lexington, Londen en Madrid is niets voor mij. :P Cherokee denk ook niet.
Eigenlijk vind ik redelijk normale model het beste, haha.
Justadjust is Drytex toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:42

Ja klopt, ik wilde hem zelf graag in het leer en eigenlijk ook Arizona-model, maar de bazin wilde liever Cheyenne en DryTex omdat ze bang was dat van een leren versie de verkoopprijs te hoog kwam te liggen voor klanten om hem nog te willen kopen.

Ik heb de JustAdjust ook liefst voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar qua prijs dus het is DryTex geworden :j

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:51

Ik heb een vraagje :) Zijn er ook Cheyenne's zonder vps in Drytex gemaakt? Alleen leder toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:57

Nee, de DryTex Cheyennes hebben van begin af aan VPS gehad :j

Wel had je eerst nog lichtbruine (almond) Drytexjes die na een tijdje uit het assortiment gegaan zijn.
Maar ook deze hadden gewoon VPS :)

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:09

Oke dankjewel! Ik twijfelde een beetje bij mijn zadel vanwege de kleur.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:13

Toevallig iemand hier die een stella cherokee of cheyenne in maat 1 te koop heeft? :D

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:06

Als jij een maat 2 hebt wil ik wel ruilen.