Azmay schreef:dat kan misschien zo zijn bij andere maneges waar paarden soms 3 uur per dag moeten lopen.Art_Ificious schreef:Ben al wel blij dat jullie ook zien dat ze al meer vetjes heeft. Dat had ze immers ook te kort.
Wandelen... bedoel je aan de hand km maken? Dat kan ik namelijk wel doen. Zolang je maar niet vraagt om te fietsen, dat durf ik met haar niet.
Pijn is ook uitgesloten. Mag overal aankomen, zelfs tussen haar achterbenen wat ik voorheen eigg niet durfde. Ook de ruggengraat met twee vingers met wat druk langsgaan geeft ze geen kik om. (Heb ik laten doen door stalgenoot die meer kennis heeft dan mij).
Overal aan mogen komen sluit zeker bij een manegepaard geen pijn uit. Die hebben geleerd om zich te schikken in hun lot want als je laat merken dat je pijn hebt krijg je op je kop.
Word ze nog steeds door anderen gereden? Denk dat je dan kunt revalideren en behandelen wat je wil maar dan ben je voorlopig nog niet klaar..
Denk dat Daphneeej een goede post heeft gemaakt.
Hier bij mij word een paard max 2x per dag ingezet. Tenzij het dier kreupe is dan mag die niet rijden.
Beauty wordt hooguit 2x per week bereden. Maar volgens mij zelfs minder want ze barst van energie.
Daarnaast laat zr echt wel goed zien.of ze pijn heeft. Mocht immers voorheen niet aan de flanken buik en rug komen want dan was het oren plat en stampen ookal stampte ze dan.tegen een muur.