Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xritt

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:58

Even een vraag tussendoor. Ik at vinden jullie van de lengte van de kussens? Ik heb ooit met een Coda en Flight gereden. Ik vond dit zo fijn. Maar mijn paard heeft een erg korte rug. Het lijkt alsof de kussens wat langer zijn. Ik heb laatst met een prestige gereden. Die had korte kussens en lag best goed. Als ik zelf zou mogen kiezen, zou ik voor een Flight gaan

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:49

Ligt denk ik aan je paard, welk model het beste past en dan kijken ze ongetwijfeld ook naar de lengte vd kussens en kunnen ze de kussens aan laten passen, ik heb nu ook een kort zadel, maar dat is gewoon het merk.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:39

Hallo, ik zoek een rustig aan naar een extra custom, heeft iemand nog een zadel voor waar ie vanaf wilt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:45

Xritt schreef:
Even een vraag tussendoor. Ik at vinden jullie van de lengte van de kussens? Ik heb ooit met een Coda en Flight gereden. Ik vond dit zo fijn. Maar mijn paard heeft een erg korte rug. Het lijkt alsof de kussens wat langer zijn. Ik heb laatst met een prestige gereden. Die had korte kussens en lag best goed. Als ik zelf zou mogen kiezen, zou ik voor een Flight gaan

Mijn custom icon flight heeft een "pony panel" boom dus korter dan normaal. En automatisch ook kortere kussens. Zijn rug is niet eens heel erg kort, maar ook niet gemiddeld en door zijn ronde ribben die erg naar boven lopen op het eind ook weinig ruimte.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:55

Ik heb een custom Everest R, ook met super korte kussens

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:41

Ik denk erover om mijn custom constanze te verkopen, ontzettend fijn zadel maar ik rijd momenteel door omstandigheden niet meer. Hebben jullie nog advies hoe je je zadel het beste kan verkopen. Ik ben niet zo’n fan van marktplaats en het zadel is echt nog in goede staat.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:41

Mijn nieuwe zadel is er eindelijk *\o/*
Hij is donkerbruin met een zwarte zit en zwart randje. Maar heel lastig om op foto te krijgen, hij lijkt gewoon zwart :+
Volgens de passer gaat hij wel lichter worden door gebruik, maar ik vind hem erg chique <3

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:30

Heel erg mooi :j

Ik ben trouwens na 6 maanden nog steeds zo blij met mijn custom zadel. (En mijn zadelmaker :D )
Hij is echt veel veranderd in positieve zin qua spieren in zijn rug en schoft gebied. Echt veel gegroeid, waardoor we de laatste keer het zadel wat hebben verbreed. En loopt er nog steeds als een zonnetje onder. Mijn zadelpasser is ook heel erg relaxed en dat heeft hij nodig.
Hij vond zadels passen/aanpassen ook best spannend (zeg maar gerust dood eng :') ), en ook daarmee begint hij steeds relaxer te worden. Hij is nu bijna een normaal paard :+ Waar ik ook echt heel erg blij mee ben. Hij had sowieso wat opzadel spanning, vooral het moment dat het zadel nog "los" ligt, het aansingelen zelf vind hij prima. Maar ook dat is nu eigenlijk minimaal.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 00:13

Fijne berichten! Half januari komt de zadelmaker om mijn Aviar aan te passen naar mijn nieuwe paard. Lijkt op het oog goed te liggen, heb er nu een zadelpad onder en geen gevoeligheden op de rug of rare dingen met rijden. Heeft dus geen haast, maar moet wel even gecheckt worden. Ben benieuwd of hij dat ook vindt :')

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 01:28

Wat voor boom is er in de Custom zadels? En voor wat voor ruggen zijn ze bedoeld?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:30

Skogan schreef:
Wat voor boom is er in de Custom zadels? En voor wat voor ruggen zijn ze bedoeld?

Ze hebben verschillende bomen.

De mijne is bv heel rondgeribt, veel schoft en schouder en wat kort. Hij heeft een vrij open boom en ponypanel om de breedte en hoogte te waarborgen en kort genoeg te blijven.

Volgens mij hadden ze bij bepaalde modellen ook nog de keuze tussen polyflex en hout.

Gabbergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:03

Skogan schreef:

Qua materialen, hout en thermoplasten.

Qua vorm, allebei van hetzelfde.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:58

Er zijn veel modellen voor veel verschillende soorten paarden en dito ruggen.

Helaas hadden ze niks voor mijn hele rondgeribte Pony zonder schoft.... Daar durfde hij niet aan te beginnen ( de paar modellen die we er op gehad hebben lagen ook echt voor geen meter helaas).

Voor mijn vorige paarden altijd custom gehad, en zeer tevreden. Gelukkig durfde hij nu ook gewoon te zeggen dat hij me niet kon helpen.

Ik ben uiteindelijk bij Anatomica Welfare, het Dubois model uit gekomen. Heb er veel merken en soorten op gehad.....

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 13:31

Mocht iemand interesse hebben. Ik heb nog een Custom Wolfgang Solo liggen met een medium boom 17,5 inchAfbeelding

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 01:27

Gabbergirl schreef:
Skogan schreef:

Qua materialen, hout en thermoplasten.

Qua vorm, allebei van hetzelfde.

Ik heb op hun website zitten kijken, maar eigelijk vindt je geen info over boom, ni van welk materiel is deze gemaakt, ook niet voor welk type rug is het bedoeld. Beetje jammer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 09:06

Omdat ze verschillende bomen, voor verschillende ruggen hebben.
Er zullen altijd paarden zijn waarop ze niet passen en uit moet wijken naar een ander type. Maar als ik hier op stal kijk hebben ze best veel voor verschillende paarden.
De mijne is bv vrij kort, veel schoft, en heel erg breed ook qua ribben.
Maar er ligt hier ook een custom en een aviar op een veel slanker en langer model paard. De ene met veel schoft de ander met heel weinig schoft.

De aviar die hij ook in het assortiment had die op mijn paard pastte lag bv op mijn paard ook goed. Lag iets anders maar qua boom/pasvorm goed. Alleen mijn paard vond het type inhoud van de kussens niet fijn. (En ik vond zelf de custom lekkerder zitten, de aviar voelde voor mij te breed)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:03

Mijn paard is dan weer brede schouder, wat overbouwt, beetje schoft, ... Geen gemakkelijke rug dus. Ik heb zo'n 4 zadels kunnen testen die geschikt waren voor mijn paard. Op 1 daarvan zat ik fijn en ongedwongen en daar liep gelukkig paard ook het beste mee

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:43

Gebruiken onder jullie Custom zadel een onderlegger en zo ja, welke?

Heb een Custom icon flight op proef. Mijn paard is heel gauw gevoelig op de rug.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:03

Ja, ik heb een hele dunne. Wel is het zadel ook aangemeten met de onderlegger. We hebben toen gekeken of het met of zonder fijner was maar hij wil blijkbaar met :')
Mijn paard is sowieso vrij specifiek met bontjes/onderleggers/singels/kappen/dekjes etc... het is best een miep :+
Niet gevoelig op zijn rug, maar hij is heel specifiek in waar hij wel en niet iets wil voelen. Niet alleen op zijn rug, maar op zijn hele lijf.

Welke ligt aan je paard, en zoals ik al zei moet je zadel dan wel aangepast zijn op het gebruiken van een onderlegger, anders wordt het te krap, ook met de dunnere varianten.
Welke het beste past bij je paard is een kwestie van proberen.

Ik heb een hele dunne van QHP, andere wil hij niet :') heb best wat verschillende geprobeert. Winderen, lemieux, kingsley. Maar dit is de enige die hij fijn vindt en voor mij fijn want ze zijn erg goedkoop. :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:29

Ik heb al jaren (voor ik mijn custom zadel al had) de dunne pad van Winderen. Het is de correction versie, dus ik kan met inlages aanpassen al dat nodig zou zijn.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:42

Hier een dunne winderen pad onder een Aviar zadel. Wel laten aanmeten met de pad erbij.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 21:05

Heeft iemand enig idee waar custom boommaat 23 mee overeenkomt? Is dat medium of smaller?

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:02

Mocht er nog iemand op zoek zijn ik heb eventueel een hele fijne custom flight te koop. 18 inch mw boom is een week geleden volledig opgevuld en nagekeken

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 20:50

Heeft iemand een idee van de huidige levertijd van Custom?
We hebben nu 2 jonge paarden zadelmak waarvan ik er 1 toch wel heel graag zelf wil gaan rijden. Ivm lichamelijke problemen van mijzelf is een fijn zittend zadel echt een must om het voor mij ook leuk te houden.
Heb op een andere merrie eerder een Aviar aan laten meten maar uiteindelijk wilde die daar niet onder lopen.
Achteraf gezien ben ik ook geen fan van de kussens onder de aviar.
Zelf lange tijd een oude Custom Wolfgang vienna gehad. Heerlijk zadel! Maar omdat ik gestopt was met rijden dat zadel verkocht. Nu spijt van |(
Dus toch maar eens kijken of ik nog steeds zo fijn kan zitten op een Custom.
Kan alleen dus niet zelf rijden zolang ik geen voor mijzelf passend zadel heb dus benieuwd naar de levertijd op dit moment.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 09:50

ajesca123 schreef:
Heeft iemand een idee van de huidige levertijd van Custom?
We hebben nu 2 jonge paarden zadelmak waarvan ik er 1 toch wel heel graag zelf wil gaan rijden. Ivm lichamelijke problemen van mijzelf is een fijn zittend zadel echt een must om het voor mij ook leuk te houden.
Heb op een andere merrie eerder een Aviar aan laten meten maar uiteindelijk wilde die daar niet onder lopen.
Achteraf gezien ben ik ook geen fan van de kussens onder de aviar.
Zelf lange tijd een oude Custom Wolfgang vienna gehad. Heerlijk zadel! Maar omdat ik gestopt was met rijden dat zadel verkocht. Nu spijt van |(
Dus toch maar eens kijken of ik nog steeds zo fijn kan zitten op een Custom.
Kan alleen dus niet zelf rijden zolang ik geen voor mijzelf passend zadel heb dus benieuwd naar de levertijd op dit moment.

Ik weet niet wat de levertijd is, maar misschien kan je wel een leenzadel gebruiken totdat de nieuwe er is?

Overigens heb ik gehoord dat wolgevulde kussens bij Aviar (straks of nu al?) ook een optie is.