Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:53

nou ik vond de sb waar ik vandaag op heb gezeten (van een particulier) echt veel te gedwongen bij mn benen
had het gevoel dat mijn benen veel te ver naar achter werden geduwd en mijn voeten veel te ver bij mn paard vandaan.............

zit nu te twijfelen om de afspraak met arno wel door te laten gaan.........

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:00

Mijn paard had ook een zeer gecompliceerde rug. Door een langetijd door te rijden met een zeer slecht zadel, is mijn paard ook zeer gevoelig geworden,stoort het zadel op een of ander manier, gaat hij op de rem en zit je niet langer als een paar minuten erop, als je zolang op de bronco blijft.

Desondanks alles, heeft arno een zadel voor mijn paard kunnen maken waaronder hij loopt, en dit is al veel voor ons!

Het vorm van wrong en zit is volledig naar eigen wens, het is niet 'een type' waaruit je maar moet kiezen. Ik heb een tussen maat wrong genomen, maar wel eentje dat mijn been goed naar achterhield, had namelijk erg naar voorstekende benen.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:29

Missanous: Arno heeft meerdere zadels waar je uit kunt kiezen. Op dit moment heb je maar op 1 van de 4 verschillende type zadels gezeten. Het kan ook zijn dat het sb zadel waar je op hebt gezeten een lange wrong heeft terwijl jij een korte wrong nodig hebt. Het zadel wat je nu hebt geprobeerd is natuurlijk samengesteld door iemand anders.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:15

Er was 1 type dat ik na een rondje stap meteen afgeschreven heb en datwas volgend mij de sb. Ik zou hem echt gewoon laten komen, mocht de rest ook niks zijn, weet je dat in ieder geval ook zeker.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:49

Je kunt echt alles zelf bepalen vwb je zadel. Hele wrong, halve wrong, plat, middel of diepe zit, wel of geen close contact etc. It's up to you.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:05

Heeft iemand een foto van een zadel voor een kort, breed paard? Tot nu toe zie ik alleen maar die dikke kussens bij Arno en dat zoek ik niet.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:37

ChelseaII schreef:
Ik lees allemaal goede verhalen over Arno Brandt. Ik heb zojuist een nieuw zadel laten aanmeten door Ninon Schutte (ook een top zadelmaakster btw), maar deze ligt niet goed. Hij schuift namelijk naar voren. Mijn paard heeft een korte rug en is best rondgeribt en daardoor schuift het zadel naar voren. Ninon weet hier de oplossing niet voor...

Heeft iemand met ook zo'n soort paard Arno erbij gehad en dat het wel gelukt is om een passend zadel te krijgen?

Ja, ik heb een Friese rondgeribde merrie met korte rug. Arno heeft echt zijn best gedaan om een goed liggend zadel voor haar te maken. Ik ben super tevreden!

ZukiThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:38

Verana hier op bokt heeft ook een Arno Brand zadel, zolang haar eigen vermaakt word dacht ik ....

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:29

Voor mij wordt het geen brandt denk ik :( vandaag met testzadel gereden en dat ligt echt beroerd voor mijn paard. En als het voor hem goed is, kan ik er niet op zitten

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:36

Maartje_M een test zadel is een test zadel.. een zadel om te proberen, dat zegt niet dat jou event. zadel zo wordt.
Je kunt een zadel samen stellen wat jij lekker vind en daar maakt hij een zadel van wat voor jou paard ook goed is.. Je kunt de wrongen zelf kiezen, het leer, de zit, de zweetbladen alles..
Zo voor je paard het onderstel. Wat voor soort boom, kussen etc. Voor mijn paard is er ook een heel ander soort onderstel gekomen terwijl mijn testzadel ook heel anders was.. Als hij voor jou paard zo slecht ligt zou ik even bellen, dat paard lief er last van heeft.. Dan zal hij er vast wel wat aan doen..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:57

Weet ik, maar het enige type dat goed op mijn paard lag, is voor mij echt te breed (het ijslander zadel) en dat kon hij niet smaller maken. Heb hem vast een mail gestuurd, want hij zei dat hij tot en mer woensdag slecht bereikbaar was. Ga er donderdag nog wel even voor bellen.
Ik heb wel gevraagd of er opties zijn, dus dat wacht ik nog wel even af.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:51

Klopt ik heb een testzadel te leen gekregen voor mijn merrie die ik toen had.
Arno is vorige week nog geweest omdat ik een andere merrie heb gekocht omdat de vorige helaas door problemen niet meer in de sport mocht en hij heeft dus de maten van deze merrie opgemeten omtrent mij in de maak nieuwe AB. Hierbij hebben wij ook meteen mijn testzadel gecontroleerd en daar moet een bontje onder voor deze merrie dit puur omdat ze geen bespiering heeft, nou konden we wel een smaller zadel er op leggen als leenzadel maar dan hadden we de kans dat die snel te smal zou worden omtrent de opkomende bespiering dus voor een bontje gekozen.

Ik ben zeer tevreden over Arno, hij denkt goed met ons mee en wil je graag helpen

nien81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:25

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:33

Hoe kan je bij het zadel zien welke boommaat en inchmaat het heeft? Mijn zadel heeft een heel nummer erin staan maar wat houden deze cijfers in?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:53

Ondertussen naar AB gemailt :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:46

Mijn hele zadel is samengesteld uit de verschillende types. Het zadel dat op paard paste was ook te breed voor mij, dus andere zitting erop (maar dat was gene ijslanderzadel).

Hier een kort paard, zadel dat altijd naar voren en naar rechts schoof, singelplek te ver naar voren, en nog een vrij breed paard ook. Ik heb echt enorm veel zadels gehad en dit is het enige wat nu alweer een aantal jaar goed ligt en blijft liggen. En dan was het echt een ramp in het begin, heel veel passen en meten en regelmatig laten controleren. Elke mm maakte een wereld van verschil. Jammer genoeg heb ik er zelf weinig van kunnen genieten, mijn moeder nu wel, maar zadel was afgestemd op mij :+

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:34

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:43

Hoi hoi, ik kom ook even aanwaaien! Heb al prachtige zadels gezien!

_Fleur schreef:
Sorry voor het grote formaat, ik krijg het niet kleiner..
maar hier mijn zadel!!! :D [ Afbeelding ]

^ Mijn zadel wordt als het goed is zoals die van jou! Alleen heb jij donkerbruin, of zie ik dat verkeerd? Ik krijg een zwarte. :)

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:00

Klopt de mijne is donkerbruin :j

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:35

_Fleur schreef:
Klopt de mijne is donkerbruin :j

Echt heel mooi! Ben je er tevreden over? :)

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:14

ja zeker weten. zit zalig, en mijn pony loopt er goed onder!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:31

Als iemand nog een nieuw zadel zoekt voor een leuke prijs zonder wachttijden:
18 inch zadel, type Royal S, diepe zit en dikke wrongen voor een heerlijke stevige zit, zwart.
voor meer info: pb.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:55

even een vraag je ik krijg een arno brandt dressuus zadel. Moetten alleen nog afspaak maken voor op telaten meten en kijken welke ik wil. Maar hoe lang kan duren tot die tijd heeft om tekomen en hoe lang duurt het tot ik dan me zadel heb.??????????

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:21

Ligt er een beetje aan waar je woont. Ik heb begin deze week een afspraak gemaakt en bij mij komt ie op 2 april langs :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:25

de tijd dat je daadwerkelijk je zadel hebt zal wel tussen de 3 4 of 5 maanden zitten

Stalgenoot heeft zadel aan laten meten in eind oktober en heeft het zadel nog steeds niet .