Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:43

Ik heb mijn bridle2fit hoofdstel binnen! Morgen maar even aanmeten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:02

plutolover schreef:
Ik heb mijn bridle2fit hoofdstel binnen! Morgen maar even aanmeten

FOTO! *\o/*

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:15

Spenk schreef:
Om mee te longeren bitloos vond ik de micklem vreselijk :=

Ook als kaptoom? Daar wilde ik hem in eerste instantie voor gebruiken en dan later bitje erbij in zonder de druk van de longe eraan om te wennen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:43

Hij schuift dan enorm.... alleen als je de neusriem dichtsnoert valt het mee. Maar dat wil je ook niet er moeten gewoon minimaal 2 vingers tussen passen.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:49

Dat is ook mijn ervaring van micklem.
Heb m voor mn vorige paard gehad, en stond al heel snel te koop.

Kwaliteit leer viel tegen, schoof als een malle met longeren, ik had de multi bridle.

Echt zonde want goedkoop zijn ze niet.

Ik ben nog steeds niet geslaagd voor een hoofdstel, kom er maar niet echt uit, de keuze is te reuze

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:50

Capriootje schreef:
Spenk schreef:
Om mee te longeren bitloos vond ik de micklem vreselijk :=

Ook als kaptoom? Daar wilde ik hem in eerste instantie voor gebruiken en dan later bitje erbij in zonder de druk van de longe eraan om te wennen..

Even mijn ervaring,zelf geen micklem, maar wel vaker lesklanten met een Micklem.
Persoonlijk wil ik een kaptoom boven/op het begin van het zwevende neusbot hebben, dat redden de micklems bijna nooit. (er zijn wel gevallen waarbij het best acceptabel ligt overigens)
Daarom alleen al zou ik hem niet als bitloze optoming willen gebruiken, maar zelfs met rijden met een bit, waarbij je dus ook druk op de neusriem krijgt in geval van de micklem, zou ik er niet super blij van worden.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:42

Ik was altijd best tevreden over mijn Micklem Multi. Ik vond de eenvoud altijd super fijn. Gebruikte de kaptoom altijd met longeren en wat grondwerk, dat werkte altijd goed. Met longeren deed ik wel eens de neusriem onder het bit door, dat werkte ook.

Mijne heeft hem helaas kapot getrokken. Ik wilde sowieso al heel graag een wat chiquer hoofdstel. Ookal zoek ik al een tijdje, heb ik toch nog niet het juiste hoofdstel gevonden. Ik vind heel veel niet mooi.
Vind de Beta wel heel mooi, maar krijg dat soort neusriem met vaste sperriem maar niet passend.

Als je toch vaste bakstukken met een sperriem wilt, komt je toch snel uit op de Micklem weer. De Competition is een stuk zachter dan de Multi.

Ik kan binnenkort een Presteq lenen. Ik vond hem altijd heel lelijk, maar hij groeit wel bij me.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:43

__denise schreef:
Ik was altijd best tevreden over mijn Micklem Multi. Ik vond de eenvoud altijd super fijn. Gebruikte de kaptoom altijd met longeren en wat grondwerk, dat werkte altijd goed. Met longeren deed ik wel eens de neusriem onder het bit door, dat werkte ook.

Mijne heeft hem helaas kapot getrokken. Ik wilde sowieso al heel graag een wat chiquer hoofdstel. Ookal zoek ik al een tijdje, heb ik toch nog niet het juiste hoofdstel gevonden. Ik vind heel veel niet mooi.
Vind de Beta wel heel mooi, maar krijg dat soort neusriem met vaste sperriem maar niet passend.

Als je toch vaste bakstukken met een sperriem wilt, komt je toch snel uit op de Micklem weer. De Competition is een stuk zachter dan de Multi.

Ik kan binnenkort een Presteq lenen. Ik vond hem altijd heel lelijk, maar hij groeit wel bij me.

En de Lingus van Hoöks? Die komt qua vorm toch aardig overeen?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:56

Wat ik bij de Lingus niet mooi vind is dat je half die ringetjes onder de neusriem uit ziet komen (van de sperriem). En ik denk dat ik weer op dezelfde problemen uitkom qua maat als de Beta.
Heb de Horze Luton ook geprobeerd, maar die vond ik helemaal dramatisch.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:01

Of een Micklem nepper? Ik heb er eentje gehad van 50€ nieuw, leder daarvan was nog een pak beter dan bij de originele...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:08

Ja ik vind het leer nooit zo’n groot probleem. Ik ben ook niet zo veel gewend dus vind het al snel prima :o :D
Als de Presteq niks is ga ik denk ik weer voor een Micklem, competition of multi, dat weet ik nog niet. Dan maar niet chique. Heb wel het idee dat de vaste bakstukken wat fijner zijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 01:01

Ik had destijds de micklem replica gekocht maar die paste mooier dan de echte ;) word inmiddels niet meer verkocht. Foto staat hier wel in het topic. Er zijn wel meer goede replicas op de markt van de competition. Multi niet helaas

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:28

Esther28 schreef:
En hoe vallen die qua maat?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn Gelderse met de Hooks maat full. Chester.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:20

Iemand een leuke suggestie voor een hoofdstel wat mooi zou staan op een paard met een ramskoppie?
Laatst bijgewerkt door roosjuh17 op 15-11-23 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Heidi_de_Kok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:40

Ik heb 3 hoofdstellen op proef. Had net mijn micklem af gedaan voor de stal met de teugel nog om de hals en wilde t halster omdoen toen hij schrok en een sprintje trok richting de weides. Resultaat hoofdstel in 3 stukken.
Via dochorse 3 verschillende op proef genomen: een Busse feeling, een Presteq Faysport en een Stubbe freedom. Vandaag even goed passen want de Stubben en Presteq lijken erg ruim... Voordeel op de micklem competition is in ieder geval de lederkwaliteit heb ik gemerkt en t kopstuk heeft bij alle drie de modellen een uitsparing. Ben zo benieuwd...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:21

Beetje slechte foto en nog niet helemaal juist afgesteld maar waar ik blij om ben is dat deze neusriem stuk beter onder de schiefel ligt dan anders die ik gepast hebt.

Helaas is mijn sperriem wel beschadigd omdat meneer alles in z’n mond stopt en helaas te laat was met afpakken. Nu zijn deze makkelijk te bestellen en niet zo duur, dus voortaan even de sperriem eraf, ik ben toch van losse sperriemen

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:57

Heidi_de_Kok schreef:
Ik heb 3 hoofdstellen op proef. Had net mijn micklem af gedaan voor de stal met de teugel nog om de hals en wilde t halster omdoen toen hij schrok en een sprintje trok richting de weides. Resultaat hoofdstel in 3 stukken.
Via dochorse 3 verschillende op proef genomen: een Busse feeling, een Presteq Faysport en een Stubbe freedom. Vandaag even goed passen want de Stubben en Presteq lijken erg ruim... Voordeel op de micklem competition is in ieder geval de lederkwaliteit heb ik gemerkt en t kopstuk heeft bij alle drie de modellen een uitsparing. Ben zo benieuwd...

Is de PS of Sweden Nirak niet wat :) ?

Heidi_de_Kok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:35

Ben tot nu toe het meest tevreden over de presteq faysport, hij loopt er heel losjes mee, nageeflijk en meer alert op hulpen. De stubben wel gepast maar niet mee gereden, geen goeie pasvorm helaas.

Heidi_de_Kok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:44

Heidi_de_Kok schreef:
Ben tot nu toe het meest tevreden over de presteq faysport, hij loopt er heel losjes mee, nageeflijk en meer alert op hulpen. De stubben wel gepast maar niet mee gereden, geen goeie pasvorm helaas.

_nfcd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:01

Weet iemand een neusriem die op de neusriem van de Montar monarch lijkt? Ik weet dat Montar ze ook los verkoopt maar helaas niet meer in de juiste maat en ook ietsje prijzig vind ik :')

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:30

Welke kleur en maat zoek je?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:52

Zijn hier mensen die een nep micklem hebben ( kaptoom versie) van de adverteerder uit Assen?
Zijn die prettig?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:52

Muze schreef:
Zijn hier mensen die een nep micklem hebben ( kaptoom versie) van de adverteerder uit Assen?
Zijn die prettig?

Ik heb hem gekocht en terug gestuurd. Kreeg hem totaal niet passend

_nfcd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:48

MyChoice schreef:
Welke kleur en maat zoek je?

Cob of full in het zwart

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:00

Mocht hier iemand nog een micklem multi cob hebben..