Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Capriootje schreef:Spenk schreef:Om mee te longeren bitloos vond ik de micklem vreselijk
Ook als kaptoom? Daar wilde ik hem in eerste instantie voor gebruiken en dan later bitje erbij in zonder de druk van de longe eraan om te wennen..
__denise schreef:Ik was altijd best tevreden over mijn Micklem Multi. Ik vond de eenvoud altijd super fijn. Gebruikte de kaptoom altijd met longeren en wat grondwerk, dat werkte altijd goed. Met longeren deed ik wel eens de neusriem onder het bit door, dat werkte ook.
Mijne heeft hem helaas kapot getrokken. Ik wilde sowieso al heel graag een wat chiquer hoofdstel. Ookal zoek ik al een tijdje, heb ik toch nog niet het juiste hoofdstel gevonden. Ik vind heel veel niet mooi.
Vind de Beta wel heel mooi, maar krijg dat soort neusriem met vaste sperriem maar niet passend.
Als je toch vaste bakstukken met een sperriem wilt, komt je toch snel uit op de Micklem weer. De Competition is een stuk zachter dan de Multi.
Ik kan binnenkort een Presteq lenen. Ik vond hem altijd heel lelijk, maar hij groeit wel bij me.
Heidi_de_Kok schreef:Ik heb 3 hoofdstellen op proef. Had net mijn micklem af gedaan voor de stal met de teugel nog om de hals en wilde t halster omdoen toen hij schrok en een sprintje trok richting de weides. Resultaat hoofdstel in 3 stukken.
Via dochorse 3 verschillende op proef genomen: een Busse feeling, een Presteq Faysport en een Stubbe freedom. Vandaag even goed passen want de Stubben en Presteq lijken erg ruim... Voordeel op de micklem competition is in ieder geval de lederkwaliteit heb ik gemerkt en t kopstuk heeft bij alle drie de modellen een uitsparing. Ben zo benieuwd...