Arno Brandt zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:53

ChelseaII schreef:
Ik lees allemaal goede verhalen over Arno Brandt. Ik heb zojuist een nieuw zadel laten aanmeten door Ninon Schutte (ook een top zadelmaakster btw), maar deze ligt niet goed. Hij schuift namelijk naar voren. Mijn paard heeft een korte rug en is best rondgeribt en daardoor schuift het zadel naar voren. Ninon weet hier de oplossing niet voor...

Heeft iemand met ook zo'n soort paard Arno erbij gehad en dat het wel gelukt is om een passend zadel te krijgen?

Neem van mij aan dat wanneer het moeilijk wordt, Arno er echt geen pepernoot van bakt. (Eigen ervaring!).
De mijne was rondgeribt en heb het zadel een retourtje AB gegeven want het paste werkelijk waar voor geen meter.
Succes :D

(Ps kijk eens naar een euroriding zadel; zij hebben hele fijne zadels voor robdgeribte paarden!)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:07

Bij mijn paard was het ook moeilijk en ik ben prima geholpen. Had afwisselend hem en de veearts hier en met die combinatie ligt mijn zadel nu perfect. Hij zag dat mijn zadel scheef lag omdat de rugspier aan de linkerkant wat verkrampt was. En dat het zonde was om een gloednieuw zadel scheef in te rijden. Dus op zijn aanraden veearts erbij gehaald en die heeft dat opgelost, zodat Arno het zadel goed passend op de rug kon krijgen zonder het scheef op te vullen. Ik bedoel maar: hij ziet dat soort dingen en vindt het dan ook geen probleem om een keer extra te komen om het zadel te checken en aan te passen. Dus reactie hierboven herken ik Arno totaal niet in

ChelseaII

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:34

Hmmmm... Lastig weer zulke uiteenlopende meningen, hahaha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:44

Ik herken de reactie van Rowdine ook niet zo. Bij ons op stal staat er ook een rondgeribt paard en zadel ligt nu prima. Zal eens kijken of ik haar post nog kan vinden daarover.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:46

esterb schreef:
Ik heb in vorig topic een verhaal geschreven over mijn ervaring met het zadel van Arno. Aangezien ik nog steeds wel eens PB krijg n.a.v. dit bericht, wat dus nog gelezen wordt, is het denk ik tijd en recht voor Arno voor een update;

Arno heeft het eerste zadel naar mijn mening en de mening van een MSFC zadelpasser niet goed gemaakt. Ik heb een heel kort paard en de kussens lagen te ver naar achter waardoor mijn hele gewicht op zijn lendenen berustte.
Arno heeft na deze klacht een geheel nieuw zadel voor mijn paard gemaakt en dit ligt goed. Een MSFC zadelpasser kan daar ook weer iets over zeggen maar paard is nu al 1 jaar zonder gedragsproblemen welke hij de vorige keer wel kreeg door niet goed passend zadel. En geloof me, dit paard doet geen consessies. Als het niet goed is laat hij dat direct merken. Is geen paard wat wel door sjokt. Ben nu verder tevreden over Arno en zijn service.

Dus voor wie klaagt of niet tevreden is ga aub met hem in contact om het op te lossen. Dit is zeker mogelijk gezien mijn ervaring.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:04

Oké! Dat klinkt dan wel weer goed. Maar kan Arno ook een zadel maken wat niet gaat schuiven, want dat is het grootste probleem... Het is zo lastig! De een zegt dit en de ander weer dat. Ik zit nu al sinds oktober te kwakkelen met zadels en heb een hoop geld al uitgegeven...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:46

Een kennis van mij heeft een pony waar het zadel ook altijd naar voren schuift.
Arno heeft sinds afgelopen zomer een nieuw model zadel speciaal voor rondgeribte paarden uitgebracht.
Zij heeft het 1ste prototype gekocht en deze lag heel goed.
Hij moet nu nodig nagekeken want hij begint weer te schuiven.
Bij hun is het een combi van kort,rondgeribt,geen schoft,singelplek ver naar voren en een pony die snel wat hoog in het kruis galoppeerd.
Tel daar een wat achterover leunende ruiter bij op en een helemaal niet naar voren schuivend zadel is voorlopig een onmogelijkheid.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:10

ChelseaII schreef:
Oké! Dat klinkt dan wel weer goed. Maar kan Arno ook een zadel maken wat niet gaat schuiven, want dat is het grootste probleem... Het is zo lastig! De een zegt dit en de ander weer dat. Ik zit nu al sinds oktober te kwakkelen met zadels en heb een hoop geld al uitgegeven...

Vraag het hem gewoon. Als hij zegt dat hij dat kan moet hij het ook oplossen, daar betaal je tenslotte voor.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:22

hoe is jullie ervaring met beenhouding?

ik heb net op een SB gereden van iemand en had het gevoel dat mijn zit te veel gedwongen word en dat mijn benen neigen om te ver naar achter te liggen en mijn voeten te ver bij het paard vandaan......

mijn ervaring tot nu toe:
ik zit veel lekkerder en makkelijker op mijn anky zadel

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:17

Dan is het zadel niet voor jouw bouw gemaakt. Ik kon ook niet zitten in een van de AB type zadels en de andere twee wel. Je kan zijn zadels samenstellen naar jouw smaak en jouw bouw.

Chellseal.. Je hebt pb :) Ik heb de ervaring van rowdine ook niet. Ben heel blij met Arno!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:49

Arno is vandaag hier geweest, tot nu toe erg tevreden. Als het goed is, kan ik dalijk nog een leenzadel halen, die had hij nog niet terug, dus ga zo even bellen.
Ik had 1 type waar ik wel lekker op zat, maar dat ding had zo gruwelijk veel wrong := zadel wat ik nu mag lenen heeft in ieder geval minder, dus ben benieuwd

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:54

ChelseaII schreef:
Ik lees allemaal goede verhalen over Arno Brandt. Ik heb zojuist een nieuw zadel laten aanmeten door Ninon Schutte (ook een top zadelmaakster btw), maar deze ligt niet goed. Hij schuift namelijk naar voren. Mijn paard heeft een korte rug en is best rondgeribt en daardoor schuift het zadel naar voren. Ninon weet hier de oplossing niet voor...

Heeft iemand met ook zo'n soort paard Arno erbij gehad en dat het wel gelukt is om een passend zadel te krijgen?

Ik heb een haflinger met korte rug en rond geribt en mijn zadel ligt perfect.
Ben er nog steeds super blij mee

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:12

IKbenEllen schreef:
ChelseaII schreef:

Vraag het hem gewoon. Als hij zegt dat hij dat kan moet hij het ook oplossen, daar betaal je tenslotte voor.

Ik ga hem sowieso mailen, maar zou graag wat ervaringen willen horen van mensen met hetzelfde probleem :)

nutts schreef:
ChelseaII schreef:
Ik heb een haflinger met korte rug en rond geribt en mijn zadel ligt perfect.
Ben er nog steeds super blij mee

Had jij ook eerst last van naar voren schuivende zadels?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:47

Ik ken iemand van mijn oude stal die toevallig ook een zadel had laten aanmeten bij Ninon Schutte paste later helemaal niet goed. Begreep dat Arno er zelfs niks mee kon en het nu probeert op te lossen voor haar.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:49

missanous schreef:
hoe is jullie ervaring met beenhouding?

ik heb net op een SB gereden van iemand en had het gevoel dat mijn zit te veel gedwongen word en dat mijn benen neigen om te ver naar achter te liggen en mijn voeten te ver bij het paard vandaan......

mijn ervaring tot nu toe:
ik zit veel lekkerder en makkelijker op mijn anky zadel

Ik vind dat heerlijk een wat gedwongen zit! Ik heb ook een SB en mijn benen lagen altijd te ver naar voren en dat is met dit zadel een stuk minder.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:57

Tooske schreef:
Ik ken iemand van mijn oude stal die toevallig ook een zadel had laten aanmeten bij Ninon Schutte paste later helemaal niet goed. Begreep dat Arno er zelfs niks mee kon en het nu probeert op te lossen voor haar.

Oh echt? Ik vind Ninon best goed werk afleveren en een goede service geeft en gelukkig kan ik mijn zadel terug brengen en krijg ik mijn geld terug. Er zijn bij mij op stal twee mensen met een Schutte zadel die erg tevreden zijn. Helaas werkt het voor mij niet...

Ik zal eens een mailtje sturen naar Arno of hij iets voor mij kan betekenen.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:12

Had jij ook eerst last van naar voren schuivende zadels?[/quote]
Ja dat had ik ook en nu helemaal niet meer

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:16

nutts schreef:
Ja dat had ik ook en nu helemaal niet meer

Welk type zadel heb jij van Arno?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:19

gewoon een dressuur zadel met diepe zit en best flinke kniewrongen
de SB geloof ik

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:32

nutts schreef:
gewoon een dressuur zadel met diepe zit en best flinke kniewrongen
de SB geloof ik

Oké! Klinkt goed!
Ik heb hem zojuist een mail gestuurd met mijn hele verhaal en of hij denkt dat hij mijn kan helpen. Ben benieuwd!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:35

ik hoop het voor je. succes

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:41

Ik hou ook niet van een gedwongen zit en kan daar lichamelijk gezien ook niet op rijden. Arno heeft echt meegedacht wat zou helpen voor mij. Heb zelfs op de yoni blom (ijslanderzadel) gezeten. Zadel lag echt perfect voor mijn pasrd, maar was voor mij bovenop helaas te breed. Is wel echt een super zadel met vlakke zit

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:15

Zijn er hier mensen die een testzadel gehad hebben en hoe ging dat bij jullie? Hij was dus vanmiddag hier en het zadel waarvan hij dacht dat ik er het lekkerst op kon zitten en dat goed zou zijn voor paardlief, had ie nog niet terug. Dat kreeg hij wel later vandaag, dus dat heb ik vanavond bij hem thuis opgehaald :') Ik vroeg dus hoe lang ik hem mocht proberen en kreeg als antwoord dat ik volgende week wel wat mocht laten weten. Vond het wel heel klantvriendelijk, maar vind hem ook wel heel goed van vertrouwen :+

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:25

haha ja heb ik ook gehad een testzadel. Ja hij is heel klant vriendelijk

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:31

Zeker heel klantvriendelijk. Hij woont hier 15 minuten verderop en heb dus vanavond om 9 uur nog even het zadel bij hem thuis opgehaald.