Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:57

Ja dat bedoel ik inderdaad. Zo te zien zit je neusriem heel los. Voor het oog lijkt het niet ideaal maar als je paard het oké vindt zou ik er niet al te moeilijk over doen

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:13

Hier zat hij nog te los inderdaad, de foto waarin hij in de bak staat zit hij al wat strakker. Maar paard lijkt er inderdaad geen issue van te maken, dus voor nu wilde ik het zo laten. Hij is juist super stabiel in z'n aanleuning, dus wellicht vindt hij die extra stabiliteit juist fijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:20

Urbiezira schreef:
Hier zat hij nog te los inderdaad, de foto waarin hij in de bak staat zit hij al wat strakker. Maar paard lijkt er inderdaad geen issue van te maken, dus voor nu wilde ik het zo laten. Hij is juist super stabiel in z'n aanleuning, dus wellicht vindt hij die extra stabiliteit juist fijn.

Als mijn paard geen probleem heeft, heb ik ook geen probleem _/-\o_ ik zeg lekker zo laten

enderdoggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:27

pluisje88 schreef:
stitchlover schreef:
Ik denk dat vooral de bitringen de boosdoener zijn, want op je oude foto's vind ik het hoofdstel een stuk beter zitten.

Dat denk ik ook inderdaad. Kun je het bit niet vervangen door een bus of d trens in hetzelfde model? Dan heb je geen bitringen meer nodig en is het probleem opgelost lijkt me.
ik heb zelf nog een onrustige handhouding dus dan is een bus of d trens minder fjn voor hem volgensmij

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:32

Je zou in dat geval ook voor een stubben golden wings bit kunnen gaan. Of een ander type hoofdstel kopen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:37

Wie kan mij adviseren: ik zoek een anatomisch zacht onderlegd kopstuk met enkel bakstukken voor mijn Gelderse merrie, ze heeft geen fijn hoofdje. Nu een maat full hoofdstel waar ik zelf de neusriem af gehaald heb maar de hoofdstellen tegenwoordig kan dat niet meer lijkt wel. Of een hoofdstel zonder tradi neusriem?
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 09-02-22 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:44

Ik heb helaas ook een beetje onrustige hand na een operatie en mijn paard is stabieler en fijner op een bustrens.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:51

Ik heb de schockemohle equitus beta gekocht. Dat vind ik zo'n mooi hoofdstel. Helaas past het niet op mijn paard. Het sloot niet mooi aan achter de oren, de neusriem was te wijd en de fronrtiem te groot. Maar een maat kleiner is ook geen optie. Nu met pijn in mn hart het hoofdstel terug sturen en opzoek naar een ander hoofdstel. Wat mij trouwens ook tegen viel was dat het leer niet zo zacht was.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:14

enderdoggy schreef:
pluisje88 schreef:

Dat denk ik ook inderdaad. Kun je het bit niet vervangen door een bus of d trens in hetzelfde model? Dan heb je geen bitringen meer nodig en is het probleem opgelost lijkt me.
ik heb zelf nog een onrustige handhouding dus dan is een bus of d trens minder fjn voor hem volgensmij

Dat denk ik juist niet. Watertrenzen zijn wiebelig en instabiel

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:01

Esther28 schreef:
Wie kan mij adviseren: ik zoek een anatomisch zacht onderlegd kopstuk met enkel bakstukken voor mijn Gelderse merrie, ze heeft geen fijn hoofdje. Nu een maat full hoofdstel waar ik zelf de neusriem af gehaald heb maar de hoofdstellen tegenwoordig kan dat niet meer lijkt wel. Of een hoofdstel zonder tradi neusriem?

Of ervaringen met de horsegear styx of het hooks hoofdstel? Welke is kwalitatief beter/zachter/betere pasvorm?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:22

Ik heb de Hööks, fijn hoofdstel en mooie kwaliteit leer voor die prijs!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:37

Ik heb ook de hooks. Super blij mee.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:03

Hoöks is echt boterzacht, echt een aanrader.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:19

En hoe vallen die qua maat?

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:32

Ik vind hooks wel enorm uitrekken! Het leer is inderdaad zacht, maar vind het dan ook niet persee betrouwbaar of zo. Mede door het zo uitrekt.... Ik denk dat als het er op aankomt, hij zo knapt. Ik heb mijn hooks in de kast gehangen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:33

Esther28 schreef:
En hoe vallen die qua maat?

Volgens mij normaal, mijn paard heeft een normaal tot iets grover hoofd en die paste full prima net zoals alles wat ik altijd in NL koop. Hij zou nog strakker kunnen, maar ook nog losser.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:30

tjakka123 schreef:
Ik vind hooks wel enorm uitrekken! Het leer is inderdaad zacht, maar vind het dan ook niet persee betrouwbaar of zo. Mede door het zo uitrekt.... Ik denk dat als het er op aankomt, hij zo knapt. Ik heb mijn hooks in de kast gehangen.

Oh? Nog geen last van gehad… mijn hoofdstel is toch echt al minstens 3 jaar oud.. zit al die jaren nog steeds op hetzelfde gaatje

Ik heb overigens liever dat het keer knapt dan m’n paard. Daarom ook altijd leren halsters in plaats van nylon en het liefst zo goedkoop (en dus slap) mogelijk..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:04

pluisje88 schreef:
tjakka123 schreef:

Oh? Nog geen last van gehad… mijn hoofdstel is toch echt al minstens 3 jaar oud.. zit al die jaren nog steeds op hetzelfde gaatje

Ik heb overigens liever dat het keer knapt dan m’n paard. Daarom ook altijd leren halsters in plaats van nylon en het liefst zo goedkoop (en dus slap) mogelijk..

Bij vorige paard is leren halster 3 keer geknapt. Gelukkig maar, want hij bleef heel. Als het niet geknapt was hadden we wel een probleem gehad. En ja, dat is zonde, want goedkope paste hij niet, maar goedkoper als da kosten :') en dan ga je aan de slag met het gedrag en geen sterkere materialen gebruiken.

Ik heb wel hoofdstel gehad wat zo zacht was dat het uitrekte, maar het is nooit geknapt bij normaal gebruik. Zodra ze losbreken en op teugels gaan staan heb ik liever wel dat het knapt en ik vind dat zachte fijner voor paard. Ik heb ook tig hoofdstellen terug gestuurd omdat ze niet zacht genoeg waren naar mijn idee.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:00

Nou ik heb vanmorgen voor het eerst mijn micklem multi bridle gebruikt. Nieuw besteld. Klauwen met geld maar wat een pizzadozenleer zeg. Ze moeten zich schamen dat ze daarvoor een beest laten sterven. Het leer van de Felix Buhler en de hooks zijn echt vele malen beter…

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:36

Voor mij ook nooit meer Micklem. Het deaign vind ik wel goed maar de kwaliteit, nee. Paard was er ook niet blij mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:55

Ja, dat leer vind ik echt vies tegenvallen. Ik was al blij dat paard het model ook vreselijk vond, dan was ik niet de enige zeikerd.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:57

Ik heb toch een micklem multi gekocht voor het beleren. Afweging was toch de functionaliteit voor jonge paarden maar zodra hij goed onder het zadel is komt er zeker een ‘beter’ hoofdstel. Ben zelf echt fan van mooie kwaliteit leer dus dit is best even wennen inderdaad :=

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:08

Het gaat me om het bitloze Heb een paar kaptooms en een paar sidepulls gehad maar dat was hem allemaal niet. Ook de losse neusriem van barefoot was het niet. Longeren aan de dubbele longe wil ik liever bitloos doen voor het geval ik een fout maak ofzo. Dan loop ik dr niet in dr smoel te rukken. Maar dat is ook de enige reden… veel te duur voor wat het is. Jammer dat andere merken zoiets nog niet hebben opgepakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:11

Om mee te longeren bitloos vond ik de micklem vreselijk :=

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:21

Spenk schreef:
Om mee te longeren bitloos vond ik de micklem vreselijk :=

Ze heeft een bit in, maar ik klik de clipjes van de longes aan de sidepull ringetjes. Dan gaat het wel. Zonder bit ligt hij bagger vind ik. Schuift als de paasei..