Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urbiezira schreef:Hier zat hij nog te los inderdaad, de foto waarin hij in de bak staat zit hij al wat strakker. Maar paard lijkt er inderdaad geen issue van te maken, dus voor nu wilde ik het zo laten. Hij is juist super stabiel in z'n aanleuning, dus wellicht vindt hij die extra stabiliteit juist fijn.
pluisje88 schreef:ik heb zelf nog een onrustige handhouding dus dan is een bus of d trens minder fjn voor hem volgensmijstitchlover schreef:Ik denk dat vooral de bitringen de boosdoener zijn, want op je oude foto's vind ik het hoofdstel een stuk beter zitten.
Dat denk ik ook inderdaad. Kun je het bit niet vervangen door een bus of d trens in hetzelfde model? Dan heb je geen bitringen meer nodig en is het probleem opgelost lijkt me.
enderdoggy schreef:pluisje88 schreef:ik heb zelf nog een onrustige handhouding dus dan is een bus of d trens minder fjn voor hem volgensmij
Dat denk ik ook inderdaad. Kun je het bit niet vervangen door een bus of d trens in hetzelfde model? Dan heb je geen bitringen meer nodig en is het probleem opgelost lijkt me.
Esther28 schreef:Wie kan mij adviseren: ik zoek een anatomisch zacht onderlegd kopstuk met enkel bakstukken voor mijn Gelderse merrie, ze heeft geen fijn hoofdje. Nu een maat full hoofdstel waar ik zelf de neusriem af gehaald heb maar de hoofdstellen tegenwoordig kan dat niet meer lijkt wel. Of een hoofdstel zonder tradi neusriem?
tjakka123 schreef:Ik vind hooks wel enorm uitrekken! Het leer is inderdaad zacht, maar vind het dan ook niet persee betrouwbaar of zo. Mede door het zo uitrekt.... Ik denk dat als het er op aankomt, hij zo knapt. Ik heb mijn hooks in de kast gehangen.
pluisje88 schreef:tjakka123 schreef:Ik vind hooks wel enorm uitrekken! Het leer is inderdaad zacht, maar vind het dan ook niet persee betrouwbaar of zo. Mede door het zo uitrekt.... Ik denk dat als het er op aankomt, hij zo knapt. Ik heb mijn hooks in de kast gehangen.
Oh? Nog geen last van gehad… mijn hoofdstel is toch echt al minstens 3 jaar oud.. zit al die jaren nog steeds op hetzelfde gaatje
Ik heb overigens liever dat het keer knapt dan m’n paard. Daarom ook altijd leren halsters in plaats van nylon en het liefst zo goedkoop (en dus slap) mogelijk..