[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:18

Dankjewel! En bij jou ziet het er ook goed uit hoor!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:08

Ik heb dus een mandriana besteld. En zit er aan te denken er ooit fenders aan te doen. Vooral voor buitenritten vind ik die altijd fijn zitten samen met western beugels. Maar past dat wel onder een mandriana en zo ja is er toevallig hier iemand die met fenders rijd met een mandriana? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 07:54

Ja Mijn dochter heeft fenders aan haar mandriana moet even zoeken voor een foto met Fender eraan

Dit is haar piccolo mandriana
Ik pik hem ook wel eens mee op rit zit heerlijk
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:45

Caira schreef:
Vandaag de osteo bij mijn paard, en ondanks dat ik geen lichtgewicht ben, en met een boomloze ghost rijd was zijn rug helemaal pico bello! Zo fijn om die bevestiging te krijgen.

Super! Fijn om te horen dat zijn rug pico bello is!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:25

uudje schreef:
Ik heb dus een mandriana besteld. En zit er aan te denken er ooit fenders aan te doen. Vooral voor buitenritten vind ik die altijd fijn zitten samen met western beugels. Maar past dat wel onder een mandriana en zo ja is er toevallig hier iemand die met fenders rijd met een mandriana? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.

ja dat kan hoor, zal straks een foto nemen met fenders, ik rij ook met een Mandriana

Fijne up-dates hier, gaat goed

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:58

paddraigh schreef:
Ja Mijn dochter heeft fenders aan haar mandriana moet even zoeken voor een foto met Fender eraan

Dit is haar piccolo mandriana
Ik pik hem ook wel eens mee op rit zit heerlijk
[ [url=m/kDvo22.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja die mandriana zit echt heerlijk. En heb vroeger altijd graag met een western zadel gereden. Vond fenders altijd heel fijn en stoer ook. Lijkt me wel een leuke combi een mandriana met fenders.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:58

mindful schreef:
uudje schreef:

ja dat kan hoor, zal straks een foto nemen met fenders, ik rij ook met een Mandriana

Fijne up-dates hier, gaat goed

Dat zou super zijn! Ben benieuwd naar je foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:13

Ik meld me hier ook! Sinds kort voor mijn 4 jarige pre merrie een 2e hands ghost barocco en het zit zo fijn <3

Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:58

Robijntjah schreef:
Ik meld me hier ook! Sinds kort voor mijn 4 jarige pre merrie een 2e hands ghost barocco en het zit zo fijn <3

[ [url=m/lTzDQV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zadel!
Heb zelf ook een barocco. Zit echt heerlijk

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:06

Ik heb altijd fenders aan mijn ghost florac gehad. Niet helemaal hetzelfde, maar wel vergelijkbaar volgens mij :)

Mijn ervaring is dat fenders of brede beugelriemen fijn zijn voor als je zonder laarzen rijdt. Niet alleen omdat je huid anders wel eens tussen de riem en het zadel komt, maar als je zonder laarzen rijdt, zijn je benen toch snel minder stabiel met smalle beugelriemen. Met laars en fender vind ik dan al snel weer wat teveel.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:19

Cemlys schreef:
Haha kwetal, geen gezeur hoor ;)

Ik snap alles wat je aanhaalt en dat is nu net het probleem, meneer is nog niet zadelmak, dus tja dat voelen :') denken moet inderdaad niet teveel, maar ik wil wel weten waarom ik zus of zo erop leg ;) en als osteopaat zijnde sla ik mezelf voor de kop als ik zn rug verknoei.

Ik kan het zadel wel op mn oude pony proberen maar uit ervaring weet ik dus al wat je aanhaalt, op het ene paard kan een zadel perfect aanvoelen en datzelfde zadel kan voor geen meter zitten op een ander paard.

Hij moet dus toch een keer zadelmak gemaakt worden, maar dat wil ik toch doen met een zo comfortabel mogelijk zadel. Dit zal vast niet ons enige en laatste zadel zijn.

Er komt een zadelpasser langs ook, dus we vinden vast wel wat. Ik heb niet eerder wat boomloos gehad maar vind het zeker wel interessant. Dus vandaar mijn vraag ;)

Ik snap je probleem - uiteraard kan je op een ander paard wel voelen of dit zadel enigszins wat voor jou is....Daarna is het een kwestie of het op je andere paard ook prettig is. Gelukkig is boomloos makkelijk aan te passe op verschillende modellen.

Heb je al eens een goed Vel-zadel/Bareback geval overwogen voor het inrijden? Grandeur en Mattes hebben een goede. Ghost ook (de Mandriana waar ze het hier steeds over hebben, maar ook de Toscana en Buttera) met extra pad er onder kunnen er beugels aan. Dat past echt vrijwel altijd en indien goed gebruikt (ja, zelfs met beugels er aan) kan je je paard mooi inrijden. Je begint toch niet gelijk met uren zwaar trainen (hoop ik)

Voor iedereen - fijne berichten, leuke combinaties...dat horen we graag :j

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:58

Ik heb vanmorgen ILLUMINATIE gehad!
Ik heb mijn Ghost venetto gepakt vanmorgen, eerste keer sinds paar weken. En volgende wat ik heb ontdekt is: 10kg bij door slechte winter, dat helpt om eindelijk goed te voelen in het zadel. Eindelijk schuif ik niet erin. Paard is ook paar kilos zwaarder/breder, dus toch zit ik wat breder en dat voel ik nu het ergste in mijn knieën. De dijbeen blokje is wel mooi georiënteerd, maar ik zit net met mijn knie onder het blokje, wat maakt breder op mijn al breed paard. Daar had ik geen last vorige jaar met paard in goede conditie.

Dus groote vraag, is er mogelijk om de dijbeenblokjes 5cm hoger zetten op een nieuwe zitting als ik er één bestel?
Deze keer zou ik graag een zitting hebben in meer gripachtig materiaal, micro suède?

Buitenzinnig, Kwetal, zou dat mogelijk zijn?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:02

Skogan schreef:
Ik heb vanmorgen ILLUMINATIE gehad!
Ik heb mijn Ghost venetto gepakt vanmorgen, eerste keer sinds paar weken. En volgende wat ik heb ontdekt is: 10kg bij door slechte winter, dat helpt om eindelijk goed te voelen in het zadel. Eindelijk schuif ik niet erin. Paard is ook paar kilos zwaarder/breder, dus toch zit ik wat breder en dat voel ik nu het ergste in mijn knieën. De dijbeen blokje is wel mooi georiënteerd, maar ik zit net met mijn knie onder het blokje, wat maakt breder op mijn al breed paard. Daar had ik geen last vorige jaar met paard in goede conditie.

Dus groote vraag, is er mogelijk om de dijbeenblokjes 5cm hoger zetten op een nieuwe zitting als ik er één bestel?
Deze keer zou ik graag een zitting hebben in meer gripachtig materiaal, micro suède?

Buitenzinnig, Kwetal, zou dat mogelijk zijn?

Foto met jou te paard naar BuitenZinnig (of Ghost Frankrijk, want daar woon je) zou handig zijn... want de dij wrongen zitten al wel heel hoog. Mogelijk zou voor jou een Torino een beter model zijn?

Suede of Microsuede is beide mogelijk.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:12

Bedankt Kwetal, Ghost Frankrijk zijn goed maar wat minder réactif en het lijkt dat ze nog niet zo veel ervaring hebben zoals Buitenzinnig of jij. Er werken meerderen mensen nu, geloof ik.. (tenminste zo had ik een idee als het over Buttera ging)
Ik zal morgen iemand vragen om foto's van ons te nemen.
Maar wat ik zeg, toen mijn paard fitter was, had ik er geen last van. Ik was zelfs ook fitter by the way :-/ maar had last van te veel bewegen in het zadel.
Paard beweegt heel goed en ik zou toch een oplossing willen vinden voor ons.
Torino? Moet ik even kijken. Maar zal dat passen op de Ghost base of moet er nieuw zadel zijn...?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:17

Ghost Frankrijk (en Engeland) heeft inderdaad meerdere sub-dealers, en niet iedereen weet altijd alles. De hoofddealer heeft privé problemen (moeder heeft terminale kanker en een hersen infarct. Dus die is nu al maanden bij haar moeder, mede ook omdat ze niet mag reizen vanwege Corona....

Torino zitting kan zo op een Ghost basis (vooropgesteld dat het dezelfde maat heeft)

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:17

Kwetal schreef:
Suede of Microsuede is beide mogelijk.

Wat is verschil tussen de beide?

Ik heb vanmorgen een wintec 2000 vzh geprobeerd op mijn andere paard (te klein voor Ghost) en ik was verbaasd hoe fijn deze zat.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:19

Kwetal schreef:
Ghost Frankrijk (en Engeland) heeft inderdaad meerdere sub-dealers, en niet iedereen weet altijd alles. De hoofddealer heeft privé problemen (moeder heeft terminale kanker en een hersen infarct. Dus die is nu al maanden bij haar moeder, mede ook omdat ze niet mag reizen vanwege Corona....

Torino zitting kan zo op een Ghost basis (vooropgesteld dat het dezelfde maat heeft)

Ah, dat verklaart alles. Sterkte voor haar. :(:)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:21

Ik zal het doorgeven, bedankt!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:36

Sinds kort kunnen we weer rijden/trainen in de bak. Hiervoor deed ik alleen een staprondje buiten eens in de week ofzo.
Maar nu merk ik dat de tapaderos die ik aan mijn Barefoot Cheyenne heb hangen niet echt lekker werkt in combinatie met de bakrand :')

Heb al zitten kijken of ik de kappen van de tapaderos er makkelijk af kan halen halen zonder te slopen, maar dat lukt niet.

Heeft iemand hier ervaring met de Barefoot Soft Step. Is dit een lichtere beugel dan die ik eraan heb of maakt dat niet veel uit??

Ik heb ook andere gezien van Barefoot. De Visalia. Hoe bevallen deze?? Kan je die vergelijken met de Tapaderos??

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:57

Runa schreef:
Ik heb altijd fenders aan mijn ghost florac gehad. Niet helemaal hetzelfde, maar wel vergelijkbaar volgens mij :)

Mijn ervaring is dat fenders of brede beugelriemen fijn zijn voor als je zonder laarzen rijdt. Niet alleen omdat je huid anders wel eens tussen de riem en het zadel komt, maar als je zonder laarzen rijdt, zijn je benen toch snel minder stabiel met smalle beugelriemen. Met laars en fender vind ik dan al snel weer wat teveel.

Florec is toch wel anders dan een mandriana. Ik weet hoe het is met fenders te rijden. Heb jaren met een western zadel gereden en mijn barefoot Cheyenne ook met fenders. Ik rij prima met of zonder laarzen dus dat maakt voor mij niks uit. Vind fenders heel fijn rijden, en omdat ik de mandriana vooral voor buitenritten wil gebruiken, wil ik er graag fenders bij, maar ja dan moet het wel passen en ook een beetje ogen(oog wil ook wat haha) maar bedankt voor je uitleg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:32

Komen de randjes van de tapaderos tegen de bakrand dan? Welke stijgbeugels heb je er in zitten? Die witte waar ze mee geleverd worden...?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:19

Even stijgbeugel spam, geen idee of ze helemaal goed zitten ik denk van wel ben altijd zo onhandig met dat soort dingen! :')

Afbeelding

De stijgbeugels vallen mij niet tegen, ik had het idee nog wat meer stabiliteit te hebben. Met lange ritten kom ik er achter of mijn voeten ook een beetje ontlast worden. De beugelriemen zien er super mooi uit maar die zijn nog lekker stuk dus die mag ik gaan inrijden. :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:45

Ja de randen komen tegen de bakrand. Bolle pony die ook nog eens te dik is.
De beugels die erin zitten zijn bruin van kleur. Vroeger waren ze wit dacht ik me te herinneren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:59

@petrichor: hoort de gesp niet aan de achterkant ??

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:04

DubbelDun schreef:
@petrichor: hoort de gesp niet aan de achterkant ??

Volgens mij niet want dan zitten de gaatjes aan de voorkant.