Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
uudje schreef:Ik heb dus een mandriana besteld. En zit er aan te denken er ooit fenders aan te doen. Vooral voor buitenritten vind ik die altijd fijn zitten samen met western beugels. Maar past dat wel onder een mandriana en zo ja is er toevallig hier iemand die met fenders rijd met een mandriana? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
paddraigh schreef:Ja Mijn dochter heeft fenders aan haar mandriana moet even zoeken voor een foto met Fender eraan
Dit is haar piccolo mandriana
Ik pik hem ook wel eens mee op rit zit heerlijk
[ [url=m/kDvo22.jpg]Afbeelding[/url] ]
mindful schreef:uudje schreef:Ik heb dus een mandriana besteld. En zit er aan te denken er ooit fenders aan te doen. Vooral voor buitenritten vind ik die altijd fijn zitten samen met western beugels. Maar past dat wel onder een mandriana en zo ja is er toevallig hier iemand die met fenders rijd met een mandriana? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
ja dat kan hoor, zal straks een foto nemen met fenders, ik rij ook met een Mandriana
Fijne up-dates hier, gaat goed
Cemlys schreef:Haha kwetal, geen gezeur hoor
Ik snap alles wat je aanhaalt en dat is nu net het probleem, meneer is nog niet zadelmak, dus tja dat voelendenken moet inderdaad niet teveel, maar ik wil wel weten waarom ik zus of zo erop leg
en als osteopaat zijnde sla ik mezelf voor de kop als ik zn rug verknoei.
Ik kan het zadel wel op mn oude pony proberen maar uit ervaring weet ik dus al wat je aanhaalt, op het ene paard kan een zadel perfect aanvoelen en datzelfde zadel kan voor geen meter zitten op een ander paard.
Hij moet dus toch een keer zadelmak gemaakt worden, maar dat wil ik toch doen met een zo comfortabel mogelijk zadel. Dit zal vast niet ons enige en laatste zadel zijn.
Er komt een zadelpasser langs ook, dus we vinden vast wel wat. Ik heb niet eerder wat boomloos gehad maar vind het zeker wel interessant. Dus vandaar mijn vraag
Skogan schreef:Ik heb vanmorgen ILLUMINATIE gehad!
Ik heb mijn Ghost venetto gepakt vanmorgen, eerste keer sinds paar weken. En volgende wat ik heb ontdekt is: 10kg bij door slechte winter, dat helpt om eindelijk goed te voelen in het zadel. Eindelijk schuif ik niet erin. Paard is ook paar kilos zwaarder/breder, dus toch zit ik wat breder en dat voel ik nu het ergste in mijn knieën. De dijbeen blokje is wel mooi georiënteerd, maar ik zit net met mijn knie onder het blokje, wat maakt breder op mijn al breed paard. Daar had ik geen last vorige jaar met paard in goede conditie.
Dus groote vraag, is er mogelijk om de dijbeenblokjes 5cm hoger zetten op een nieuwe zitting als ik er één bestel?
Deze keer zou ik graag een zitting hebben in meer gripachtig materiaal, micro suède?
Buitenzinnig, Kwetal, zou dat mogelijk zijn?
Kwetal schreef:Ghost Frankrijk (en Engeland) heeft inderdaad meerdere sub-dealers, en niet iedereen weet altijd alles. De hoofddealer heeft privé problemen (moeder heeft terminale kanker en een hersen infarct. Dus die is nu al maanden bij haar moeder, mede ook omdat ze niet mag reizen vanwege Corona....
Torino zitting kan zo op een Ghost basis (vooropgesteld dat het dezelfde maat heeft)
Runa schreef:Ik heb altijd fenders aan mijn ghost florac gehad. Niet helemaal hetzelfde, maar wel vergelijkbaar volgens mij
Mijn ervaring is dat fenders of brede beugelriemen fijn zijn voor als je zonder laarzen rijdt. Niet alleen omdat je huid anders wel eens tussen de riem en het zadel komt, maar als je zonder laarzen rijdt, zijn je benen toch snel minder stabiel met smalle beugelriemen. Met laars en fender vind ik dan al snel weer wat teveel.