PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:47

Paars vloekt lekker op een oranje vos, maar dat weerhield mij er niet van :')

Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:16

Ik vind het echt niet vloeken maar juist super mooi staan!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:24

ivy_power89 schreef:
Ik vind het echt niet vloeken maar juist super mooi staan!

Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was. Vind het echt heel mooi staan. Zeker omdat het ook een warme tint paars is, zelfde warmte als je paard heeft.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:13

[quote="_Lorette_"]
Paars vloekt lekker op een oranje vos, maar dat weerhield mij er niet van :')

Ik heb meerdere paarse dekjes. O.a. de Grape en Anemone. Ondanks dat ik nog niet zeker ben over wat ik nou van de Anemone vind op een vos haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:16

Ik blijf die monogram grape (maar ook de Emerald) echt prachtig vinden <3 Hoop die over een tijdje toch ook wel aan mn collectie te kunnen toevoegen!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:36

Ik vind het echt prachtig staan op vos!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:53

Ik heb nu de Purple night binnen en ik heb ook de purple gold. De basiskleur is hetzelfde maar het dekje oogt anders door de stiksels en het zwarte randje.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:55

Ik baal wel...
Pak vandaag de christmas edition, die ik in maart gekocht had, maar pas een paar keer gebruikt had.
Zie ik ineens allemaal slijtage plekken....
Heb ruitergoed maar een bericht gestuurd maar ben bang dat zij er ook niets mee kunnen.
Dekje is zo ongebruikt en nieuw, dat hij nog super stijf is....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:47

Oh, wat zonde.. Ik hoop dat ze er toch nog iets mee kunnen.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:58

Ik heb de purple night ook binnen gekregen vandaag *\%/*
Nog niet mee kunnen nemen naar stal. Wellicht morgen even

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 18:28

Afbeelding
Afbeelding

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:28

@ivy_power89: Oh wat zonde zeg! :n
@_Nicky: Heel mooi, ik vind dit biesje wel chique ogen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:53

<3 hij is echt mooi de purple night

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:35

Hoe is jullie ervaring met het laten wassen van je dekjes bij een dekenwasserij?

Heb contact gehad met de wasserij waar ik m’n dekens altijd laat doen. Vrij kleinschalig.
Ze geven aan dat de dekjes er meestal goed uitkomen. Ze hebben wel wat problemen gehad met pastel kleurtjes. Die waren helemaal hun kleur verloren. Verder geen probleem.

Toch vind ik dit dus een beetje spannend.

Maar ik heb er een stuk of 13/14, dus zelf wassen vind ik een beetje heftig…

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:46

Maar je wast toch niet alle dekjes in 1x?

Ik heb 3 paarden en rijd ze alle 3, en gebruik de dekjes max 4x (vooral mijn fries is echt een zweet paard, na elke rit is het zadeldekje echt doorweekt.)

Ik was mijn dekjes gewoon in de wasmachine maarrrr heb wel standaard schoonmaak azijn staan, waarvan ik echt een hele hele flinke scheut in mn wasmachine doe.

Dekjes komen er schoon uit en mn wasmachine stinkt niet en is schoon

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:03

Ik laat mijn dekjes op stal wassen, daar hebben ze een dekenwasserij en doen ze ook dekjes en andere dingen. Alles komt er tot nu toe prima weer uit, helemaal netjes.

Was jij de dekjes allemaal apart, ivy? 1 per keer? Of ook wel 2 per keer? Ik waste ook altijd zelf (we hebben een oude wasmachine in de garage staan voor paardenspullen), en dan altijd twee per keer, maar de laatste paar keren was het vuil van de binnenkant (klei of zand) naar de buitenkant verplaatst en kon ik ze alsnog op stal laten wassen. Daar werd me dus verteld dat het komt omdat de gewone wasmachine een te kleine trommel heeft voor dekjes en dat daarom de vuil aan de buitenkant komt te zitten. Ik had hier vroeger eigenlijk nooit problemen mee, ik heb ook al vaker ES gewassen zonder dat daar problemen mee waren, dit is echt iets van de laatste tijd. Maar nu durf ik ze dus ook niet zo goed meer per stuk te wassen. Ik ben bang dat er een keer iets in komt wat er niet weer uit gaat op deze manier.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:12

Ik doe 1 dekje per keer omdat ze anders niet écht schoon worden. En dan normaal programma. Mijn wasmachine scant zelf hoe vol de trommel zit en past de tijd dan zelf aan.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:29

Zo modern is die van mij helaas niet, is echt een oudje voor paardenspullen _O- Misschien moet ik het nog maar een keer proberen met 1 per keer dan! Elke keer laten wassen tikt op een gegeven moment ook wel aan, ookal zijn ze niet eens echt duur met hun prijzen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:51

Je kan ze het beste wassen op een wol- of fijnwasprogramma met wasmiddel geschikt voor fijnwas, en wel 1 per keer omdat ze anders niet goed kunnen ronddraaien in de trommel. Na t wassen even de zijkanten goed oprekken (ivm de koordbiezen die licht kunnen krimpen doordat ze nat worden) en niet in direct zonlicht of over de verwarming laten drogen.

Erge vlekken behandel ik van te voren met roze Dasty.

Ik doe altijd een aantal dierenwassen achter elkaar (ook kleedjes en handdoeken van de hond, halsters, halstertouwen, vliegenkappen, horseware liners) en daarna doe ik een trommelreiniging op 90C met azijn en reinig ik mn filters en rubbers. Heb er nog nooit problemen mee gehad.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 00:09

Dasty gebruik ik inderdaad ook, oprekken doe ik eigenlijk nooit, gewoon laten drogen en dan zijn ze weer goed. Het enige probleem is dat de laatste paar keer het vuil van de binnenkant naar de buitenkant kwam, maar dan zal ik inderdaad eens 1 per keer gaan proberen :j

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 06:55

Sorry ik was niet duidelijk genoeg in m’n verhaal. Normaal was ik vaker en dan per stuk.
Maar nu gaan ze allemaal de verkoop in, dus wil ik ze daarvoor wassen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 07:11

Ga je alles verkopen? Vind je dat niet heel lastig en zonde? Of rijd je niet meer?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 07:37

Stal_Fiore schreef:
Sorry ik was niet duidelijk genoeg in m’n verhaal. Normaal was ik vaker en dan per stuk.
Maar nu gaan ze allemaal de verkoop in, dus wil ik ze daarvoor wassen.

Toen ik alles verkocht heb ik niks gewassen, weet niet hoevaak je ze gebruikt hebt maar hier waren de meeste maar 1/2 keer gebruikt.
Een iemand heeft toen 49 dekjes gekocht, verder wat losse dekjes aan andere mensen. Heb er nu weer 79 verkocht en ook niks gewassen. Had het gewoon in de advertentie staan, dat als ze willen dat het gewassen word, ernaar moeten vragen maar nooit iemand heeft dat ooit gedaan.
Heb er nu nog maar 23 die weg moeten, ik hou er 13 waarvan maar 1 es en 3 ps _O- echt een zielig hoopje is het nog maar _O-

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 09:00

Ik koop regelmatig dekjes via mp, en vind het niet erg als ze ongewassen zijn, maar wel graag haar vrij, dan gooi ik ze zelf in de wasmachine, laatst nog een dekje gekocht wat gewassen en onthaard zou zijn van te voren…. Zat nog een half paard aan haar aan de binnenkant en was echt goor. Bah, dan heb ik liever dat de verkoper liever eerlijk aangeeft hoe en wat, ipv zo’n smerig ding op de post te gooien

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 20:20

Vandaag onderlinge wedstrijd gereden in de PS of Sweden Sand, welke ik van Bootsie heb overgenomen. Heel blij mee!

Afbeelding