Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iriscope schreef:Eindelijk wat meer keus in anatomische hoofdstellen zonder sperriem![]()
https://www.premierequine.co.uk/collections/bridles
_Zsazsa_ schreef:Ik heb de Lingus en daar een keelriem aangemaakt zodat ik er mee mag starten. Voor mijn super gevoelige draak echt de oplossing. Nummer 2 is inmiddels onderweg voor mijn andere paard.
Keelriem zit nu onder het kopstuk zodat je het niet ziet.
[ [url=m/efpkYj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lukasje schreef:_Zsazsa_ schreef:Ik heb de Lingus en daar een keelriem aangemaakt zodat ik er mee mag starten. Voor mijn super gevoelige draak echt de oplossing. Nummer 2 is inmiddels onderweg voor mijn andere paard.
Keelriem zit nu onder het kopstuk zodat je het niet ziet.
[ [url=m/efpkYj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wanneer de keelriem nu onder het kopstuk zit, is het dan nog anatomisch te noemen?
xVerax schreef:Dit hoofdstel lijkt niet goed te passen bij jouw paard. De neusriem zit nu inderdaad te laag en als je hem omhoog doet ga je met het bit knooien. Dit krijg je niet passend denk ik. Ik vind de hoek van het bakstuk ook wel heel erg lang. Lijkt haast een maat te groot ofzo? Al betwijfel ik of kleiner wel zou passen.
xVerax schreef:Dit hoofdstel lijkt niet goed te passen bij jouw paard. De neusriem zit nu inderdaad te laag en als je hem omhoog doet ga je met het bit knooien. Dit krijg je niet passend denk ik. Ik vind de hoek van het bakstuk ook wel heel erg lang. Lijkt haast een maat te groot ofzo? Al betwijfel ik of kleiner wel zou passen.
stitchlover schreef:Ik denk dat vooral de bitringen de boosdoener zijn, want op je oude foto's vind ik het hoofdstel een stuk beter zitten.
Urbiezira schreef:Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe bit, ook bij een Micklem...nieuwe bit is veel fijner, maar nu duwt de neusriem het bit wat omhoog. Hij loopt heel fijn onder de Micklem en onder het bit verder, maar wil toch wel kijken of ik iets soortgelijks niet kan vinden maar dan met een lagere plaatsing van de neusriem.
Zat te kijken naar de Nirak, maar ben alleen bang dat die het probleem niet oplost. Pioneer had ik ook gezien, maar die heeft weer geen vast bakstuk.