[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:17

mooie dinges !

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:18

Er werd laatste een aanbieding gepost van equixantos, de fra pad. Iemand enig idee of de onderkant echt schaap of fleece is. Ik heb wel gemaild, maar nog geen reactie gekregen. Met dit weer, warm en verharen, is een extra pad echt even nodig.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:20

Wat zijn jullie ervaringen met de HAF pads? Ik wil graag een blauwe pad voor onder mn cheyenne.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:22

Dit staat op de site, Steenbok:

Citaat:
Bareback pad, onderzijde geheel en bovenzijde in het zit bereik vervaardigd uit synthetisch geweven wol.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:24

@BZ, die zachte zitting van het zadel vond ik echt fantastisch! Dat vinden mijn billen erg fijn!

Denk dat er in de toekomst ooit wel een hidalgo gaat komen :) mijn haf is een beetje van het model propje := dus hoe korter het zadel hoe beter natuurlijk :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:26

steenbok1980 schreef:
Er werd laatste een aanbieding gepost van equixantos, de fra pad. Iemand enig idee of de onderkant echt schaap of fleece is. Ik heb wel gemaild, maar nog geen reactie gekregen. Met dit weer, warm en verharen, is een extra pad echt even nodig.

Ik ben afgelopen donderdag nog bij Equixantos geweest en het is een apart soort wol, niet echt zacht zoals ik gewend ben.
De pad zou mijn voorkeur niet hebben.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:26

steenbok1980 schreef:

Je bedoeld de FRA barebackpad? Staat in de tekst waar de onderkant van is

http://www.equixantosbarefoot.nl/a-3001 ... vat-op-op/

En als ik de FRA dressuurpad opzoek op de site zie ik dat de onderkant van lamsvel is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:28

SuperLiesje schreef:
@BZ, die zachte zitting van het zadel vond ik echt fantastisch! Dat vinden mijn billen erg fijn!

Denk dat er in de toekomst ooit wel een hidalgo gaat komen :) mijn haf is een beetje van het model propje := dus hoe korter het zadel hoe beter natuurlijk :)

Fijn!
Er zijn verschillende kussen lengtes te bestellen voor de Hidalgo's, dus komt vast goed :)

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:31

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:35

Die heb ik besteld alleen zonder inlage en ook weer in de verkoop omdat ik stop met boomloos (zie nu dat hij wel erg in de aanbieding is :o ) en de onderkant is wel echt wol maar je kan het niet vergelijken met de dikke lams wollen pads van F.R.A dit is veel dunner en platter...
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 23-02-14 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:35

Ik sta op het punt mijn barefoot zadel te koop te zetten maar voordat ik dit doe wil ik eerst een ding zeker weten (of iets meer zekerheid krijgen)

Ik heb de barefoot cheyenne met de juiste maat pommel mooi op maat gekregen, echt het enigste zadel van alle 14 (boom)zadels die ik geprobeerd heb die ook daadwerkelijk past!

Zodra mijn zadels verkocht zijn wil ik erg graag een barefoot arizona aan gaan schaffen. Aangezien ik de cheyenne goed passend kreeg heb ik dan ook kans dat ik de arizona goed passend krijg? Of heeft deze weer een andere soort pasvorm waardoor het moeilijker word deze passend te krijgen?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:37

Arizona is langer dan de Cheyenne maar als je paard lang genoeg lijkt me dat ook passen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:40

Is die erg veel langer dan de cheyenne? Heb er momenteel een cheyenne maat 1 op liggen

Mijn pony heeft namelijk een erg korte rug... boomzadels mogen niet langer zijn dan 43 cm. Een barefoot komt daar sws overheen maar daarbij werkt het anders voor zo ver ik heb gelezen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:41

Dan zou ik eerst die Arizona kopen en/of goed uitproberen :j

Straks heb je spijt !

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:43

Ja ik vond de Arizona veel langer, de achterkant kwam ook helemaal omhoog bij mijn pony met korte rug. Idd eerst kijken of je het kan testen want de pasvorm is anders.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:43

Klopt! Want ik vind de Cheyenne HEEL erg fijn en super mooi. De enigste reden waarom die weg gaat is omdat ik het dan overbodig vind om 2 zadels te hebben.

Dan blijft de cheyenne toch nog even liggen

Volgende oproep dan :D

HEEFT ER IEMAND EEN BAREFOOT ARIZONA DIE IK MAG UITPROBEREN? IK BEN BEREID EEN VERGOEDING TE BETALEN. LIEFST IN OMGEVING MAASTRICHT

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:48

@M_hartje_M: waarom ga je niet gewoon voor een testzadel? Kun je in alle rust even kijken of de Arizona echt wat is..........

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:49

2 Zadels zijn anders ook heel handig hoor, want heb er straks ook 2 hangen. Eentje voor het bakwerk (dressuur) en de nieuwe voor de buitenritten en bakwerk western.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:50

Het verkooppunt bij mij in de buurt geeft geen testzadels weg. Ze wilt er dan wel mee langskomen maar dan kan ik hem maar 1 keer uittesten en ik wil hem echt even een paar keer kunnen gebruiken...

Heb er erg snel last van dat ik blind ben van liefde en achteraf er dus achter kom dat die niet past

Maar net in kort overleg met mijn moeder besloten dat de cheyenne sws blijft. Die vind ze veel te mooi en ik eigenlijk ook :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:51

Anders mag hij terug, hoor :(:)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:55

Volgens mij sturen ze de zadels gewoon op (bv bij Becidor hebben ze een testservice en de Arizona......).

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:03

Shirley schreef:
Anders mag hij terug, hoor :(:)

Aahh dat zal ik onthouden!

Maar het is denk ik ook fijn voor mijn moeder! Ik denk dat een cheyenne fijner rijdt in de bak dan een arizona :) En hij ligt gelukkig niet in de weg!

Heb op stal een hele zadelKAMER voor me alleen :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:06

Maar met een x testen kan je toch wel zien of het zadel überhaupt goed ligt? Anders maak je veel foto's en plaats je ze hier, dankunnen de "pro's" meekijken. Voor mij viel de Arizona/Atlanta af omdat de singel te ver naar achteren kwam te liggen. Misschien ook iets om op te letten. Succes in ieder geval!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:11

Dank je wel!

Ik ga eerst een groot deel van het engels spul te koop zetten en dan op zoek naar iemand waarbij ik de arizona kan testen. Het testpunt bij mij in de buurt had geloof ik alleen de maat 2 en die gaat sws veel te groot zijn

Zou een maat 0 van de arizona ook gaan? Aangezien ze groter uitvallen. Heb broekmaat 36/38...

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:26

Ik heb ook maat 36/38 (maar wel stevige bovenbenen :o ) en heb maat 1 echt wel nodig. Die zit perfect, maar heel veel kleiner had het niet moeten zijn........