[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Runa

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:09

Je kunt het altijd proberen woepsie, en als het gaat glijden, kun je er zelf een veter aan naaien bijvoorbeeld :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:36

De Grandeur bleef goed liggen. De Kerbl schoof wel, maar je kan hem natuurlijk met de lusjes voor aan de ogen vastzetten. Je kan de pad ook insnijden (2 strepen boven elkaar) en daar je singel doorheen doen.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:51

Je kunt op de hoogte van de oogjes van je zadel gewoon met de hand korte klittenbandlusje aan je pad zetten. Vrij simpel, en het blijft zitten. Bij mijn paard schiet anders elke pad met kracht onder het zadel uit, zoveel beweging heeft ze in haar lijf.

Brendatil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:08

Ik heb de barefoot cheyenne en overweeg een stapje beter te gaan, maar weet niet zo goed of de london nou zoveel beter IS dan de cheyenne?
Ik heb de drytex, dus ga dan naar leer, maar wat zijn de wezelijke verschillen qua zitcomfort?
Is er iemand die ze allebei heeft ervaren?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:53

Madonnamagic schreef:
Ik heb de barefoot cheyenne en overweeg een stapje beter te gaan, maar weet niet zo goed of de london nou zoveel beter IS dan de cheyenne?
Ik heb de drytex, dus ga dan naar leer, maar wat zijn de wezelijke verschillen qua zitcomfort?

Ik ben van een Drytex Cheyenne naar een Cherokee gegaan. Qua materiaal voel ik met rijden geen verschil, maar ik heb beide altijd met bontje gereden :j Qua vorm vind ik het echt een wereld van verschil. Ik heb veel meer steun. Met de London heb ik geen ervaring.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:24

Ik rijd met m'n Barefoot altijd met pad zonder singellussen. Ik maak klittebandjes ook nooit vast...dus los eronder schuift niet..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:34

Madonnamagic schreef:

Ben vooral een meelezer maar ik heb een paar kee gereden op een cheyenne en daarna een london. De london vind ik vele malen stabieler. Nu rijd ik met een ghost die vind ik persoonlijk nog fijner maar dat is vooral omdat ik daar minder breed op zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:05

Dat ligt er maar net aan, ik vind zadels met kniewrongen echt 3x niks dus als ik vanaf een Cheyenne op zou willen waarderen zou 1 stapje omhoog een JustAdjust of de lederen Cheyenne zijn :)

Voor mij persoonlijk is de JustAdjust dan het leukst vanwege dat die veel meer steun geeft met de dijwrongen en alles heel aanpasbaar is.

De lederen Cheyenne is sinds kort van heel fijn nieuw zachter Softleder en die is ook wel erg luxueus vergeleken met de DryTex Cheyenne :oo

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:03

Mag ik even binnen komen vallen met een vraag?

Ik heb eindelijk mijn nieuwe (zwarte) Barefoot Arizona binnen, alleen... mijn vriend (1m95, tegenwoordig hoofdgebruiker van het zadel) past met geen mogelijkheid de normale fenders van Barefoot :')

Tot nu toe heb ik gevonden dat de fenders van Pools "mogelijks" kunnen passen (dankjewel Kitty ;) ) of de heeeel erg dure van Deuber & Partner.

Heeft iemand nog ideeën toevallig?

Brendatil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:29

pmarena schreef:
Dat ligt er maar net aan, ik vind zadels met kniewrongen echt 3x niks dus als ik vanaf een Cheyenne op zou willen waarderen zou 1 stapje omhoog een JustAdjust of de lederen Cheyenne zijn :)

Voor mij persoonlijk is de JustAdjust dan het leukst vanwege dat die veel meer steun geeft met de dijwrongen en alles heel aanpasbaar is.

De lederen Cheyenne is sinds kort van heel fijn nieuw zachter Softleder en die is ook wel erg luxueus vergeleken met de DryTex Cheyenne :oo

Okeee.... ja ik vind de drytex toch een beetje... goedkoop? Ik weet niet, ik word beetje gek van het gekraak ook. Ik heb de drytex beugelriemen erbij, en die zijn al helemaal kapot aan het gaan op het gaatje wat ik elke dag gebruik (na 9 maanden gebruik).
Misschien toch een leren cheyenne dan....die mag ook voor wedstrijden toch? Mocht ik het ooit in mn bol krijgen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:34

Brendatil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:21

ok das top! En een cheyenne toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:55

droomy schreef:

Ik heb eindelijk mijn nieuwe (zwarte) Barefoot Arizona binnen, alleen... mijn vriend (1m95, tegenwoordig hoofdgebruiker van het zadel) past met geen mogelijkheid de normale fenders van Barefoot :')

Tot nu toe heb ik gevonden dat de fenders van Pools "mogelijks" kunnen passen (dankjewel Kitty ;) ) of de heeeel erg dure van Deuber & Partner.

Tot hoe lang moeten ze zijn (minus de hoogte van je beugels gerekend ;) )? Ik heb namelijk Trekker fenders liggen waar je ook nog kniewrongetjes in kunt doen (kun je er ook uithalen). Ze kunnen vrij lang, maar ik weet niet of dat lang genoeg is voor jullie..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:05

xyzutu2 schreef:
droomy schreef:

Tot hoe lang moeten ze zijn (minus de hoogte van je beugels gerekend ;) )? Ik heb namelijk Trekker fenders liggen waar je ook nog kniewrongetjes in kunt doen (kun je er ook uithalen). Ze kunnen vrij lang, maar ik weet niet of dat lang genoeg is voor jullie..

En met beugeldraaiers eraan kun je miss ook nog net een paar cm winnen?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:42

Marcella schreef:
https://myalbum.com/photo/6JtVzPH90bmi/med.jpg
KNHS L2 dressuur datum staat op de foto. Nooit commentaar gehad trouwens en het is ook nooit opgevallen. En nagevraagd bij KNHS.

Ik rij weliswaar in de B, maar ook hier geen commentaar op het zadel gehad..

Afbeelding

Afbeelding

Bij bestgaand onder het zadel moet je ook in je dressuur kloffie aan komen zetten, enkel is het dan verplicht om een zadelvormig dekje te gebruiken.. ook hier geen commentaar gehad. En anders wordt je er echt direct uitgestuurd..
Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:49

Madonnamagic schreef:

ii vind de london 10x beter dan de cheyenne ( reed hiervoor de cheyenne)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 03:10

Ik heb het even opgezocht, en de Trekker Fenders gaan bij mij tot 70 cm. Als je daar dan 15-20 cm beugel onder hangt dan zit je op 85-90 cm van onderkant beugel tot beugelriemhaak. Een beugelriemdraaier is ook nog een goede tip voor wat extra lengte (en handig hangende beugels ;) ).
Ik weet niet hoe het bij andere fenders zit, maar bij de Trekker fenders kun je de riem waar de beugel aan hangt er helemaal uit halen en dus ook vervangen door een langere of kortere riem, dus daar ben je in principe helemaal vrij als het om beugelriemlengte gaat.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:55

Uhm, stille hint voor de mensen met een minder groot budget en opzoek naar een leuk kleurtje ;-)

Hier een foto van een Freemax Round op de Kifra-pad Budget. Past net aan, maar zo krijg je een idee van de maat:

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:00

Oeh nice vooral de blauwe en oranje alleen helaas geen geld op het moment.

Iets met niet betalende ex-werkgevers.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:02

leuk, Kitty !

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:12

Vandaag in overleg met buitenzinnig een eigen dekje met synthetisch wol onder de pad met sympanova gelegd om te kijken of mijn gekke afdruk door het sympanova kwam. We zijn beide bekaf nu (paard zweet amper) en paard is overal nat.. Behalve onder het zadel. Wel is het echt achterste stuk dat klammig. Geen rare plekken zoals zondag. Ik weet nu echt niet wat ik ervan moet denken en wat ik moet doen :( help? 0-:)

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de kwaliteit het is hier ontzettend donker.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:13

Over de KNHS regels voor wat betreft boomloos starten. Je mag expliciet niet met een westernzadel starten, verder moet het *een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend Engels, of hierop lijkend, zadel* zijn. Dus als het lijkt is het goed. En je mag in principe met een spring- veelzijdigheids- en dressuurmodel alles starten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:24

@Fortitude: geen rare plekken is toch goed :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:27

Ja klopt maar de achterkant was wel iets klam, de rest niet. Misschien werkt deze foto beter.

Afbeelding

Paard liep overigens heerlijk! Naderhand overal hard geduwd niks gevoelig.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:29

Wauw mooie pad! Zou die ook onder een arizona nut passen?