[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:09

Oeeeh fijn geestje.

Dit is mijn oude geestje met een nieuw jasje. Dit is de 3e vetlederen bruine seat die hier binnenkomt, alle drie waren een andere tint bruin maar de een nog mooier dan de andere. De kleur komt niet echt goed over op de foto. Zal er morgen nog een proberen te maken. Ik ben er zooooo blij mee. <3 Er naast liggen mijn chaps, waren camel/cognac kleurige nubuck chaps, nu een keer of 5 met zadelzeep behandeld, moet nog een paar laagjes voor ik tevreden ben gok ik. :o *maar de kleur komt al heel goed overeen met het zadel *\o/* *

Afbeelding

En voor uwer beeldvorming, de andere 2 bruine vetlederen geestjes:

Afbeelding

Kwetal

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:36

Vetleer in bruin is ongeverfd en onbehandeld leer - het wordt in plaats daarvan in de olie gezet, dat pakt bij het ene vel anders dan bij het andere, vandaar dat de ene levering bruin wat anders van tint kan zijn dan de andere....

Teteltee, klopt, alle Ghosts worden nu met hoes geleverd, dit voor bescherming tijdens transport en voor de klant om het zadel schadevrij te kunnen bewaren. Vanmiddag heb ik te horen gekregen dat het mooie lavendel op was ;( we krijgen nu grijs wol (of stretch jeans stof ) BuitenZinnig weet het nog niet, maar die krijgt een monster bij haar volgende zending... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:39

Ja dat weet ik idd, is ook niks negatiefs over het kleurverschil, het maakt ieder vetlederen zadel uniek en een leuke verrassing. Ik vind het helemaal geweldig, ben vetleer verslaafd <3
Moet eerlijk bekennen dat mijn Roma seat het meest naar mijn smaak is qua kleur, veruit de mooiste die ik heb gehad. <3

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:42

Wat ook grappig is, is om je wrongen zit en pommel met een andere olie/vet te behandelen dan het zweetblad, dan krijg je kleurverschil :#

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:43

Nou dan mag Suzanne wel oppassen als ze die volgende zending openmaakt :P

Mooi schaapje en mooie bruintinten hierboven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:45

Kwetal schreef:
Wat ook grappig is, is om je wrongen zit en pommel met een andere olie/vet te behandelen dan het zweetblad, dan krijg je kleurverschil :#

Ooooh dat is nog eens een goede tip!! *\o/*
*Gaat zadel nog meer pimpen*

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:55

Haha Pmarena, moest even teruglezen, scherp hoor :') _/-\o_

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:20

Vind die kleurnuances ook prachtig juist, ook hoe het blijft veranderen door gebruik!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:23

Ik vind het ook wel een beetje suf dat Don het hier meldt waar S. mee leest, daar gaat het schrik-effect -O-

Heb je het nog een beetje druk met test-klanten? :)

Op welke zadels zit je momenteel het meest te azen om die toe te voegen aan je assortiment?

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:48

Wie, moi? De Arizona Fur natuurlijk, die van jou zal een keer terug moeten. En verder is er toch wel aardig wat vraag naar de Notting Hill, en een Startrekk Comfort Shorty staat ook wel op het verlanglijstje, of een Trekker True Talent. Hidalgo twijfel ik over, vind ze wel mooi en qua zit vergelijkbaar met een boomzadel, dat zoeken toch ook wel veel mensen, maar dat gekke plaatje over de ruggenwervel? Ghost Florac voor de mensen die echt geen enkele vorm van wrong of breed zitten verdragen. Wat meer variatie in boomloos western, Bob Marshall, Hilason? Maar eerst de loterij winnen en een grotere bus want man man man, wat zit mijn trouwe Barry vol!

En ja, druk! Wel vakantietijd, maar ondanks dat toch nog meerdere dagen in de week aan het werk :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:17

Hmm, ik vermoed dat mensen nu juist in hun vakantie jou laten komen: tijd, en vakantiegeld!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:39

Ga je ook ooit merkloos toevoegen of niet?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:15

Zet het hier ook even neer voor de zekerheid.. Kleine kans, maar weet iemand een Barefoot London maat 0 te koop? Met VPS.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:16

Dat opstaphulpje is rete handig! :oo nooit over nagedacht dat het op die manier ook nog zou kunnen!

Teteltee, ik heb de matentabel van de pommels uitgeprint in iedere maat, en uitgeknipt. Ik kwam nu op een medium pommel uit. Die sloot overal goed aan in tegenstelling tot de andere maten. :) Wat leuk, hoeksche waard! Die zie je niet veel voorbij komen op bokt.

Rianne, er stond gister wel een lexington maat 0 op marktplaats. :) niet de London. Maar hij zit in de buurt. Weet alleen niet zeker of hij er nu nog steeds staat.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:19

Loretteeee schreef:
Dat opstaphulpje is rete handig! :oo nooit over nagedacht dat het op die manier ook nog zou kunnen!

Teteltee, ik heb de matentabel van de pommels uitgeprint in iedere maat, en uitgeknipt. Ik kwam nu op een medium pommel uit. Die sloot overal goed aan in tegenstelling tot de andere maten. :) Wat leuk, hoeksche waard! Die zie je niet veel voorbij komen op bokt.

Rianne, er stond gister wel een lexington maat 0 op marktplaats. :) niet de London. Maar hij zit in de buurt.

Is helaas niet geschikt voor de bouw van m'n paard (Haflinger) :( Maar bedankt voor het meedenken!

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:18

Ik heb gister een Barefoot Cheyenne geleend van stalgenoot. Ik overweeg het zadel te kopen, van haar of een nieuwe. Het zadel heeft een hele poos bij haar thuis op een bokje gelegen, omdat zij het niet meer gebruikte. Ik vond het een geweldig zadel. Ik zat fijn op. Alleen het zadel is scheef, vermoedelijk heeft het scheef op dat bokje gelegen. Het zadel hangt naar links. Na het rijden in het bos zag ik aan de zweetplekken op de rug van mijn paard dat er te veel druk op links zat.

Ik heb het zadel weggehangen een tikje naar rechts ik hoop dat de scheefheid er uit gaat maar ik vrees dat het niet gaat werken.

Nu heb ik geen ervaring met boomloos, en veel vragen. Waarom wordt er vaak beweerd dat ruiters moeten wennen? Ik had zelf namelijk direct het idee fijn te zitten. Het zadel wat ik geleend had heeft fenders en westernbeugels. Ik rijd voornamelijk buitenritten langer dan 60 minuten. In het dressuurzadel krijg ik vaak een doof gevoel in mijn voetzolen, en pijnlijke enkel gewrichten. Met de westernbeugels had ik hier veel minder last van. Toch zie ik op bokt ook veel mensen met Engelse riemen en beugels rijden. Fenders of niet? Voordelen van fenders?
Waarom is boomloos beter of niet beter, want de meningen lopen nogal uit een?

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:04

Mijn eerste lesje met de Ghost Roma.
Er ligt nu een half pad onder mijn dekje, maar wil eigenlijk nog voor de kifra gaan. Maar moet nog even sparen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn beugels mogen 1 gaatje langer en ik heb moeite met het lang maken van mijn been door mijn psoas spier, jammer van het plaatje, maar komt goed.
Heb erg fijn gereden en de afdruk was heel erg goed naderhand.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:28

Wat een prachtig zadel. Mooi plaatje zo hoor! Ik ben steeds meer te spreken over die ghost! Heb jij nou een piccolo?

Ik heb trouwens gisteren jouw website doorgegeven aan mijn hondentrainster die heel erg te spreken was over de 3 meter lijn die ik bij je had gekocht. ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:37

Ziet er zeker leuk uit... Mooi paard ook. Mogen we de foto's gebruiken??? Facebook en/of de Ghost website??? :o

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:50

Ik heb de gewone maat gekocht. Piccolo is voor mij te klein.

Wat leuk dat ze enthousiast was! Altijd erg leuk om te horen.

Foto's mogen gebruikt worden.
Heb geen spectaculaire rij foto's, het was allemaal heel erg basis. Deze is ook wel leuk.
Vooral ook leuk dat mijn Shetlander scheren in 20 minuten niet helemaal gelukt is...
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:12

Haha - ach gossie - zo'n scheerapparaat heb ik voor mijn honden :')

Dankjewel! _/-\o_

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:04

pmarena schreef:
Nou dan mag Suzanne wel oppassen als ze die volgende zending openmaakt :P

Mooi schaapje en mooie bruintinten hierboven :)

Och jee, een spokend monster straks door mijn woonkamer! Moet dus voorzichtig dozen open maken ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:06

RoyalMemory schreef:
Nu kan ik echt niet meer wachten!!!! :):)

Beide binnen :)

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:39

Wauw dat ziet er mooi uit Lovelance!

Ik kan mijn draai in m'n Atlanta maat 2 niet helemaal vinden.
Hij zit heerlijk en ligt als een huis maar tijdens het rijden kom ik nog steeds wel vaak tegen de pommel wat niet lekker is. Ik heb al verschillende lengtes qua beugels geprobeerd maar dit maakt geen verschil.

Nu heb ik van mijn stalgenoot de Cheyenne een ritje geleend, en zij heeft een flexibele pommel die lager lijkt te liggen. Ook haar zadel is vlakker ik zit meer in een kuipje.
De maten zijn volgende site voor beide zadels gelijk.

Ik heb VPS en zij heeft een cantel met rits dus zonder VPS? Zou het daar nog aan kunnen liggen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:43

Ligt het niet gewoon aan die zachte pommel dan? Misschien dat je dat ook eens kan proberen?